0

آموزش قدم به قدم ریست دسته ایکس باکس

آموزش ریست دسته ایکس باکس
بازدید 44

[ad_1]

هیچ چیز بدتر و آزاردهنده تر از این نیست که در وسط یک بازی حساس رقابتی چند نفره دسته بازی شما قطع شود. 🎮 اغلب اوقات غیرفعال شدن دسته بازی به خاطر تمام شدن باتری کنترلر اتفاق می افتد و حتی کنسول به ما یادآوری می کند که دسته نیاز به شارژ دارد. اما برخی اوقات دیگر مشکلات دیگری وجود دارند که نیاز به بررسی شدن دارند. در آموزش ریست دسته ایکس باکس امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال قصد داریم درباره این مشکلات و نحوه حل آنها صحبت کنیم، با ما همراه شوید.

نحوه ریست دسته Xbox

How to Reset an Xbox Controller?

چه به تازگی یک ایکس باکس جدید خریداری کرده باشید یا در حال بازی با ایکس باکس قدیمی خود باشید، ممکن است با مشکل درست کار نکردن کنترلر خود مواجه شده باشید. کنترلر Xbox  شما اغلب می تواند از کار بیفتد، و شما نمی دانید چرا. در ادامه ما به توضیح علل کار نکردن دسته ایکس باکس خواهیم پرداخت و راه حل هایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

ریست دسته ایکس باکس سری اس ، ایکس و وان

هنگام ریست دسته ایکس باکس سری اس و ایکس خود چند راه حل پیش رو دارید. طبق گفته میاکروسافت، روش استاندارد فشار دادن دکمه پاور کنترلر به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه است که باعث خاموش شدن کامل آن می شود. برای روشن کردن مجدد آن کافی است دکمه پاور را دوباره نگه دارید. اگر به هر دلیلی این کار جواب نداد می توانید با خارج کردن باتری در کنترلرهای پشتیبانی شده (به جز کنترلر های Xbox Elite Series 2) باتری را دوباره وارد کنید و کنترلر را دوباره روشن کنید تا ببینید که ایا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است:

در حالی که  Xbox Series X|S شما روشن است، دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید.

گزینه ای برای خاموش کردن کنترلر وجود دارد که در میان سایر گزینه ها فهرست شده است. به سادگی آن را انتخاب کنید تا کنترلر خاموش شود.

دکمه پاور کنترلر را نگه دارید تا دوباره روشن شود.

اگر کنترلر شما بعد از روشن شدن مجدد با کنسول همگام سازی نمی شود می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه اتصال روی کنترلر و کنسول Xbox مشکل را حل کنید. دکمه ها را نگه دارید تا چراغ های کنسول و کنترلر به صورت همزمان شروع به چشمک زدن کنند و سپس منتظر بمانید تا هر دو چراغ ثابت بمانند.

ریست دسته ایکس باکس سری اس ، ایکس و وان

هارد ریست دسته ایکس باکس

فرض کنید با کنترلر Xbox One خود مشکل دارید، یکی از راه حل هایی که می توانید استفاده کنید هارد ریست دسته ایکس باکس است. با این کار، فایل‌های ناخواسته درون بازی، حافظه کش یا فایل‌های موقت پاک می‌شوند. می توانید با استفاده از مراحل زیر کنسول ایکس باکس وان خود را به سختی ریست کرده و مشکلات مربوط به کنترلر را حل کنید.

قبل از اینکه بخواهید کنسول خود را هارد ریست کنید، کنترلر خود را خاموش کنید.

دکمه Xbox روی کنسول را حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید تا کنسول شما خاموش شود.

سیم برق را از پشت کنسول Xbox one خود خارج کنید.

حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا تمام شارژ الکتریکی خارج شود.

سیم برق را دوباره به کنسول خود وصل کنید.

دکمه Xbox را دوباره روی کنسول فشار دهید تا دوباره روشن شود.

کنترلر Xbox One خود را با استفاده از کابل USB به کنسول متصل کنید تا به طور خودکار آن را همگام سازی کنید.

آپدیت فریم ویر کنترلر Xbox Series X

اگر بعد از ریست دسته ایکس باکس همچنان با مشکل مواجه شده اید، ارزش آن را دارد که بروزرسانی فریم ویر خود را بررسی کنید. بسیاری از مشکلات اولیه اتصال کنترلر مدت کوتاهی بعد از راه اندازی برطرف می شود و برای بسیاری از کاربران Xbox Series X|S جدید معمول است که از این مرحله مهم صرف نظر کنند. برای بررسی اینکه کنترلر شما نیاز به بروزرسانی دارد یا نه مراحل زیر را دنبال کنید:

به منوی Settings کنسول خود بروید.

به مسیر Profile & System > Settings > Devices & Connections > Accessories بروید.

کنترلر Xbox خود را انتخاب کنید.

بررسی کنید که آیا فریم ویر به آپدیت نیاز دارد یا خیر.

توجه داشته باشید که در حالی که Xbox Series X|S از به‌روزرسانی‌های کنترلر بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، ممکن است بخواهید کنترلر را با استفاده از کابل USB-C به کنسول خود متصل کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی نصب می‌شود. اگر می‌خواهید آن را به‌صورت بی‌سیم به‌روزرسانی کنید، برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که کنترلر نزدیک به کنسول باقی می‌ماند و در طول فرآیند روی یک سطح صاف ثابت می‌ماند. سایر مشکلات کنترلر Xbox نیز می تواند روی بازی شما تأثیر بگذارد، مانند دریفت استیک آنالوگ که مشکل دیگری است که باید حل کنید.

آپدیت فریم ویر کنترلر Xbox Series X

چرا دسته ایکس باکس وصل نمیشه؟

دلایل بالقوه متعددی وجود دارد که چرا دسته ایکس باکس وصل نمیشه. باتری ممکن است رایج‌ترین دلیل قطع اتصال در اواسط جلسه بازی باشد. همچنین ممکن است باتری جابجا شده باشد، که حتی اگر درپوش باتری را نصب کرده باشید، ممکن است اتفاق بیفتد. حتی اگر فکر می کنید آن را به اندازه کافی شارژ کرده اید، در صورت فرسوده شدن باتری می تواند بسیار سریع تخلیه شود. حتی باتری های جدید بدون استفاده فرسوده می شوند و مقدار قابل توجهی شارژ را در طول زمان از دست بدهند. در این شرایط یک جفت باتری تازه شارژ شده را امتحان کنید.

به غیر از این باگ ها می توانند تجربه شما را در برخی مواقع مختل کنند. گرچه بروزرسانی های اولیه مشکلات مزمن اتصال کنترلر را برطرف می کنند، آپدیت های جدید یم توانند باعث بروز مجدد باگ های دیگر در شرایط خاص شوند. اگر بعد از آپدیت سیستم عامل متوجه شدید  که اوضاع بدتر شده است می توانید به سیستم عامل قبلی بازگردید.

به غیر از این ممکن است کنترلر در حال وصل شدن از کنسول حذف شده باشد و یا به دستگاه دیگری متصل شده باشد. اگر مورد دوم برای شما اتفاق افتاد روی دکمه Pair دو بار ضربه بزنید تا به کنسول برگردید. به غیر از این، سایر هدست های بی سیم، کنترلرها و دستگاه های مبتنی بر Wi-Fi ممکن است باعث تداخل شوند. بنابراین سعی کنید در حین بازی استفاده از دستگاه های بی سیم دیگر را محدود کنید.

نحوه ریست دسته Xbox X با استفاده از سیستم

اگر به هر دلیلی نمی توانید به کنسول بازی خود دسترسی پیدا کنید می توانید با استفاده از سیستم بروزرسانی فریم ویر کنترلر خود را انجام دهید. بر اساس بخش پشتیبانی وب سایت ایکس باکس، اگر از ویندوز ۱۰ یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید با استفاده از برنامه Xbox Accessories فریم ویر خود را بروزرسانی کنید. تنها نکته این است که اگر ترجیح می دهید این کار را به صورت بی سیم انجام دهید باید از آداپتور بی سیم Xbox برای اتصال کنترلر خود به سیستم استفاده کنید زیرا امکان اعمال بروزرسانی از طریق بلوتوث وجود ندارد.

برنامه Xbox Accessories را از مایکروسافت استور دانلود کنید.

برنامه Xbox Accessories App را باز کنید.

کنترلر ایکس باکس خود را با استفاده از کابل USB به سیستم خود متصل کنید.

اگر بروزرسانی در دسترس باشد از شما خواسته می شود که بروزرسانی را دانلود و نصب کنید.

نحوه ریست دسته Xbox X با استفاده از سیستم

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش ریست دسته ایکس باکس امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. ریست کردن می توانید به راحتی مشکلات دسته ایکس باکس سری اس و ایکس و غیره شما را حل کنید. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید