0

آموزش فوروارد خودکار جیمیل به حساب دیگر

آموزش فوروارد خودکار جیمیل به حساب دیگر
بازدید 173


شما با استفاده از ویژگی فوروارد خودکار ایمیل‌ های جیمیل می‌توانید؛ ایمیل‌های دریافتی خود را به صورت اتوماتیک به یک حساب جیمیل دیگر فوروارد کنید.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از howtogeek، شما می‌توانید با قابلیت فوروارد کردن (Forward) ایمیل، ایمیل‌های مورد نظرتان را به صورت خودکار به یک حساب دیگر ارسال کنید و این فیلتر را شخصی سازی کنید.

برای این کار Filter Setup را باز کنید.

می‌توانید از سه روش به تنظیمات بروید.

برای دسترسی به تنظیمات روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و سپس در نوار کناری روی “See All Settings” کلیک کنید. تب فیلترها و آدرسهای مسدود شده را انتخاب کرده و روی “Create a New Filter” کلیک کنید.

اگر به تازگی یک آدرس فوروارد ایمیل در تب Forwarding و POP/IMAP تنظیم کرده‌اید، می‌توانید با کلیک روی “Creating a Filter” به آن دسترسی پیدا کنید.

روش دیگر استفاده از کادر جستجو در بالای Gmail است.

شاخص‌های فیلتر را مشخص کنید

در فیلدهای مشاهده شده معیارهای مورد نظرتان را تعیین کنید. به طور مثال در بخش From مشخص کنید ایمیل‌ها از چه اشخاصی دریافت ‌شود، و یا در بخش‌های Subject، To، ایمیل‌هایی دارای کلمات مشخص شده (Has the Words) و یا ایمیل‌های فاقد کلمات مشخص شده (Don’t Have) و … می‌توانند نوع فیلتر شما را سفارشی کنند.

به طور مثال شاید حساب جیمیل شما تجاری باشد؛ اما ایمیل‌های شخصی نیز دریافت می‌کنید. بنابراین با مشخص کردن حساب ایمیل دوستان و خانواده در بخش From و یا سایر معیارها، می‌توانید ایمیل‌های شخصی را به صورت خودکار به یک حساب جیمیل دیگر ارسال کنید.

شاید در حال برنامه ریزی یک رویداد هستید و می‌خواهید همه ایمیل‌های مربوط به آن را به آدرس ایمیل دیگری ارسال کنید. کلمات مورد نظر را در فیلدهای Has the Words یا Don’t Have ذکر کنید در صورتی که در متن ایمیل این کلمات وجود داشته باشد؛ ایمیل به صورت خودکار به یک حساب دیگر ارسال می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید از قسمت Subject line نیز استفاده کنید.

هنگامی که معیارها را وارد کردید، روی “Create Filter” کلیک کنید.

Filter Actions را انتخاب کنید

در مرحله بعد، Filter Actions را بر اساس معیارهایی که وارد کرده‌اید انتخاب ‌کنید. کادر “Forward It To” را علامت بزنید و آدرس ایمیل فوروارد را در لیست کشویی انتخاب کنید.

توجه: هنگامی که فیلتر را ایجاد می‌کنید؛ فقط ایمیل‌های جدید که به صندوق ورودی جیمیل شما ارسال می‌شوند، ابه صورت خودکار به حساب ججدید فوروارد خواهد شد. اگر می‌خواهید ایمیل‌هایی که قبلاً دریافت کرده‌اید فوروارد شوند، باید خودتان این کار را انجام دهید.

حذف و یا ویرایش فوروارد کردن خودکار ایمیل

می‌توانید فیلتر ایجاد شده در جیمیل را ویرایش یا حذف کنید. برای دسترسی به تنظیمات خود روی نماد چرخ دنده کلیک کرده و سپس در نوار کناری روی ““See All Settings” کلیک کنید. برگه فیلترها و آدرسهای مسدود شده را انتخاب کنید تا لیستی از فیلترهای فعلی باز شود.

در کنار فیلتر روی گزینه‌ی Edit یا Delete کلیک کنید. تنظیمات خود را انجام داده و روی “Update Filter” کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید