0

آموزش ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام

آموزش ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام
بازدید 249


مقدمه آموزش ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام

یکی از لذت‎های استفاده از اینستاگرام در سال‎های اخیر استفاده از فیلتر و افکت در اینستاگرام بوده است. امروزه فیلترهای زیادی برای اینستاگرام تولید می‎شوند و همین مسئله باعث شده ما از این فیلترها برای افزایش زیبایی صورت و یا محیط خود بهره ببریم. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که خواهان ساخت فیلتر در اینستاگرام هستید، اما هیچ ایده‎ای درباره نحوه ساخت فیلتر و افکت در این پلتفرم ندارید با ما همراه باشید. ما در ادامه شما را با برنامه افزاری کاربردی برای ساخت افکت و فیلترهای اینستاگرامی آشنا می‎کنیم.

چگونه باید برای اینستاگرام خود فیلتر و افکت بسازم؟ 

در سال ۲۰۲۱ اینستاگرام محلی کاربردی برای فروش محصول یا خدمت شما است. در واقع از هر ۱۰ کاربر اینستاگرامی ۹ مورد از آنها با هدف فروش خدمت یا محصول خود از این پلتفرم استفاده می‎کنند. به همین خاطر، گروه زیادی از این کاربران خواهان افزایش جذابیت پیج یا محصولات خود هستند. علاوه بر مواردی نظیر استفاده از نظرسنجی‎ها برای جذب مخاطب، شما می‎توانید از روش‎های جدیدی برای جذب مخاطبان هدفتان استفاده کنید. یکی از این روش‎ها استفاده از فیلتر و افکت در اینستاگرام است. زمانی که برند یا خدمت شما از فیلتر و افکت مخصوص خود استفاده می‎کند، نظر کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‎کند. حالا ممکن است برایتان سوال پیش آید، چگونه برای اینستاگرام فیلتر یا افکت بسازم؟

برنامه کاربردی برای ساخت فیلتر و افکت‎های اینستاگرام 

فیلترها یا افکت‎های اینستاگرام که تحت عنوان  AR یا  واقعیت افزوده هم شناخته می‎شوند، جلوه‎های کامپیوتری تعیین شده‎ای هستند که با تصاویر واقعی تلفیق شده و عکس یا ویدیویی با فضای جدید ایجاد می‎کنند. فیلترهای AR اینستاگرام با دوربین‎های گوشی کار می‎کنند، اما یک لایه یا تصویر هم در پیش زمینه یا پس زمینه تصویر اضافه کرده و عکس یا ویدیویی با ویژگی های جدید تولید می‎کنند.  

این فیلترها و افکت‎های اینستاگرامی در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‎ اند، اما تا یکی دو سال پیش امکان ساخت فیلتر در اینستاگرام برای کاربری وجود نداشت. برنامه Spark AR Studio Player که توسط فیس‎بوک منتشر شده است، برنامه کاربردی برای ساخت افکت و فیلترهای مناسب اینستاگرام است. شما می‎توانید به راحتی این برنامه را از طریق فروشگاه Play Google برای دستگاه‎های Android و App Store Apple برای تلفن‎های آیفون دانلود کرده و از آن برای ساخت فیلترهای جالب و جذاب اینستاگرامی استفاده کنید.  

چگونه از Spark AR Studio استفاده کنم؟

Spark AR Studio به کاربر قابلیت شخصی‎سازی تصاویر و فیلم‎هایش را می‎دهد. علاوه بر این، کاربر می‎تواند پس از ساخت فیلتر آن را در Facebook و Instagram منتشر کند. ممکن است تصور کنید ساخت فیلتر و افکت‎های اینستاگرامی کاری سخت و طاقت‎فرسا است، اما شما می‎توانید با استفاده از این نرم‎افزار به راحتی برای صفحه اینستاگرام‎تان فیلتر بسازید. از جمله قابلیت‎هایی که این برنامه ارائه می‎دهد، می‎توان به مواد زیر اشاره کرد: 

طراحی بدون کد مفهوم جدیدی نیست. امروزه، بسیاری از برنامه ‎های کاربردی موبایل و کامپیوتر قابلیت طراحی بدون کد را برای کاربران خود با هدف راحتی استفاده از اپلیکیشن‎ خود فراهم کرده‎اند. شما می‎توانید از این برنامه‎نویسی بصری به منظور افزودن عناصر تعاملی و متحرک‎سازی اشیا استفاده کنید. همچنین، این برنامه قابلیت سفارش‎سازی بافت‎ها و مواد را برای کاربران خود فراهم کرده است. 

  • وارد کردن اشیا و صداها

یکی از نکات مهم در طراحی و ساخت فیلتر اینستاگرامی افزودن اشیا به بوم نقاشی است. Spark AR Studio امکان افزودن فایل‎های صوتی و اشیای سه بعدی را برای برنامه خود به منظور ایجاد تغییر در ظاهر و پس زمینه تصاویر فراهم کرده است. بد نیست بدانید این نرم‎افزار مجموعه‎ای از اشیای سه بعدی رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. 

  • و مورد آخر، قابلیت انتشار افکت در اینستاگرام است. 

پس از ساخت افکت و فیلتر مدنظرتان برای اینستاگرام شما می‎توانید با استفاده از اپلیکیشن Spark AR Hub  به مدیریت و بررسی عملکرد فیلتر در اینستاگرام و یا حتی فیس‎بوک بپردازید. 

نحوه ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام توسط نرم افزار Spark AR Studio 

در ادامه شما را با راهنمای گام به گام نحوه ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام در نرم افزار Spark AR Studio آشنا می‎کنیم.

مرحله اول دانلود نرم افزار Spark AR Studio است.

Spark AR Studio، برنامه‎ای با حجم ۴۶۵ مگابایت است. اگرچه نرم‎افزاری کوچک و قابل حمل است، اما نرم‎افزاری کارآمد و مناسب برای ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام است. 

مرحله دوم، آشنایی با برنامه است.

پس از نصب برنامه، توصیه می‎شود زمانی را برای آشنایی و نحوه استفاده از برنامه کنار بگذارید. شما میتوانید از مطالب این مقاله یا گوگل برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در رابطه با Spark AR Studio به منظور ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام بهره ببرید.

مرحله سوم، : افزودن آبجکت یا شی مدنظرتان است.

در این مرحله، شما می‎توانید نوع فیلتر AR مدنظر خود را انتخاب کنید. این گزینه به کاربر امکان افزودن یک شی سه بعدی به محیط واقعی را می‎دهد. برای این کار باید شی مدنظرتان را انتخاب کرده، سپس بر روی دکمه Import Free کلیک کنید. در ضمن، شما می‎توانید در این مرحله صدای مدنظرتان را هم به فیلتر بیفزایید. 

مرحله چهارم،  افزودن افکت یا جلوه‎های بصری به فیلتر است. 

شما می‎توانید افکت‎های مدنظرتان را به آبجکت خود بیفزایید. در این مرحله می‎توان رنگ، زاویه دوربین، بافت قبلی را تغییر داد و حتی افکت‎هایی همچون افکت‎های انیمیشن‎سازی و جلوه‎های ویژه را هم به فیلتر افزود. 

مرحله پنجم،  آزمایش افکت جدیدتان است.

در این مرحله فیلتر ساخته شده خود را به صورت آزمایشی بر روی اینستاگرام یا فیس بوک ارسال کرده و فایل نهایی‎ خودرا در آن برنامه‎ ها آزمایش می‎کنید. 

و مرحله آخر، انتشار فیلتر ساخته شده شما است.  

وقتی فیلتر خود را آزمایش کرده و از نحوه عملکرد آن اطمینان یافته‎اید، زمان انتشار فیلتر در محیط اینستاگرام است. شما می‎توانید بر روی گزینه بارگذاری که در سمت چپ و پایین برنامه وجود دارد، کلیک کرده و به این ترتیب فیلتر خود را منتشر نمایید. 

جمع‎بندی آموزش ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام

ساخت افکت و فیلتر در اینستاگرام یکی از راه‎های عالی برای افزایش تعامل مخاطبان با پیج شما است. البته، علاوه بر، اینستاگرام شما می‎توانید فیلترهای خود را در شبکه‎های اجتماعی دیگری نظیر فیس‎بوک هم منتشر کرده و از آنها استفاده کنید. اگر خواهان ایجاد فضایی خاص برای مخاطبانتان هستید، ساخت افکت و فیلتر اینستاگرام همان چیزی است که به آن نیاز دارید. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید