0

آموزش روش حل مشکل فیس آیدی آیفون (iPhone Face ID)

آموزش روش حل مشکل فیس آیدی آیفون (iPhone Face ID)
بازدید 132


فیس آیدی از جمله تکنولوژی­هایی است که برای اولین بار توسط آیفون ارائه شد. این تکنولوژی در وهله اول برای امنیت اطلاعات و عدم امکان سواستفاده از دستگاه­های اپل طراحی شده است. با این حال این ایده فوق­ العاده در کنار مزایای بسیاری که دارد، ممکن است گاهی دچار مشکل شود و کاربران آیفون را به دردسر بیندازد. در این مطلب به آموزش حل مشکل فیس آیدی آیفون خواهیم پرداخت و علل بروز چنین مشکلی را یک به یک بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای حل مشکل فیس آیدی آیفون، آپدیت­ها را کنترل کنید

زمانی که برای آیفون شما و اپلیکیشن­ های آن مشکلی بروز می­کند، اولین و بهترین راهکار چک کردن آپدیت است. مشکل فیس آیدی نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است با آپدیت کردن آیفون خود، مشکل را حل کنید. اپل همیشه در به روز رسانی ­های خود باگ­های ورژن­های قبلی را پوشش می­دهد. به این ترتیب در گام اول ios آیفون خود را به روز کنید تا از دیگر مشکلات احتمالی نیز پیشگیری شود.

تنظیمات فیس آیدی دستگاه خود را چک کنید

گاهی حل مشکل فیس آیدی آیفون بسیار ساده است. ممکن است فراموش کرده باشید تنظیمات فیس آیدی را برای دستگاه خود فعال کنید. به همین دلیل بهتر است در همین ابتدای کار به setting‌ آیفون خود سری بزنید و از فعال بودن گزینه فیس آیدی برای دستگاه خود مطمئن شوید.

سنسورها و دوربین­ها

شایع­ترین علتی که فیس آیدی آیفون را دچار مشکل می­کند، کاور شدن سنسورها و دوربین­های دستگاه است. دوربین­های آیفون را کنترل کنید تا مطمئن شوید با محافظ صفحه یا کاور گوشی پوشانده نشده باشند. اگر اخیرا کاور آیفون یا محافظ صفحه نمایش آن را عوض کرده اید، این احتمال بیشتر می­شود. گاهی حتی کثیف بودن سنسورها و گرد و غبار یا حتی حالت دست خود کاربر سبب می­شود روی سنسورها پوشانده شده و فیس آیدی غیرفعال شود.

اطمینان از عدم پوشش صورت، از موارد حل مشکل فیس آیدی آیفون

مطمئن شوید که صورت شما با چیزی پوشانده نشده است و چشم­ها، بینی و دهان شما کاملا بدون پوشش هستند. در صورتی که بینی و دهان خود را پوشانده اید یا از ماسک استفاده می­کنید، سیستم به طور اتوماتیک پسورد را به جای فیس آیدی فعال خواهد کرد. عینک آفتابی نیز در این مورد ممکن است مشکل ساز شود. البته فیس آیدی در اکثر موارد با عینک نیز کار می­کند، اما در صورتی که عینک آفتابی بزنید، ممکن است چشمان شما کاملا غیر قابل شناسایی تشخیص داده شوند و فیس آیدی غیر فعال شود.

فاصله با دوربین را رعایت کنید

برای تشخیص چهره نباید صورت خود را خیلی دور یا خیلی نزدیک به دوربین قرار دهید. در این صورت ممکن است چهره شما برای دستگاه قابل تشخیص نباشد. مناسب­ ترین فاصله برای استفاده از فیس آیدی، فاصله 10 تا 20 اینچی است. از دیگر مواردی که باید رعایت شود جهت آیفون است. در آیفون­ها فیس آیدی تنها در حالت portrait فعال است،‌ اما در آیپد در هر جهتی می­توانید از آن استفاده کنید.

دستگاه خود را ری استارت کنید

ممکن است خنده دار به نظر برسد اما در اکثر مواقع تنها با یک ری استارت کردن می­توانید مشکل را حل کنید. بیشتر مواقع در صورت بروز مشکل در دستگاه­های آیفون، این راهکار ساده می­تواند راه حل مشکل فیس آیدی آیفون باشد. به این ترتیب در صورتی که با کنترل موارد قبلی مشکل رفع نشد، ری استارت را امتحان کنید.

تنظیمات فیس آیدی را ریست کنید

یکی دیگر از ساده­ترین مواردی که می­تواند مشکل را حل کند،‌ ریست کردن تنظیمات فیس آیدی است. شما با تنظیم مجدد فیس آیدی ممکن است باگ مربوط به این بخش را رفع کنید. به این ترتیب تمام اطلاعات قبلی مربوط به اسکن چهره شما حذف شده و اطلاعات جدید جایگزین خواهد شد. بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که تنها با ریست کردن تنظیمات فیس آیدی، مشکل حل شده است.

به تنظیمات> Face ID & Passcode بروید و روی Reset Face ID ضربه بزنید. سپس روی Set up Face ID ضربه بزنید تا دوباره تنظیم شود.

مواردی که باعث فعال شدن پسورد یا اپل آیدی به جای فیس آیدی می­شوند

مواردی وجود دارند که در صورت وجود یکی از آنها ممکن است فیس آیدی غیر فعال شود. این موارد به وفور توسط کاربران آیفون گزارش شده اند. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • پوشیدن ماسک 
  • در صورتی که تنها چند ثانیه از روشن شدن یا ری استارت دستگاه گذشته باشد
  • در صورتی که بیش از 48 ساعت از آخرین استفاده از دستگاه گذشته باشد
  • اگر طی شش روز و نیم گذشته از پسورد برای باز کردن گوشی استفاده نشده باشد و طی چهار ساعت قبل نیز کاربر توسط فیس آیدی گوشی را فعال نکرده باشد
  • در صورتی که دستگاه فرمان قفل از راه دور دریافت کرده باشد
  • بعد از پنج بار شناسایی ناموفق چهره توسط فیس آیدی

نتیجه گیری

مشکل فیس آیدی از جمله مشکلات رایجی است که در دستگاه­های آیفون اتفاق می­افتد، اما این مشکل در اکثر موارد یک دلیل منطقی دارد و به سادگی قابل حل است و تنها با یک ری استارت ساده ممکن است برطرف شود. در این مطلب به رایج­ترین علل بروز این مشکل پرداخته شد که با کنترل آنها می­توانید حل مشکل فیس آیدی آیفون را شخصا انجام دهید. در صورتی که موارد فوق را رعایت کردید و مشکل شما رفع نشد، بهتر است از طریق دیگری این مشکل را پیگیری کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید