0

آموزش رایگان خرید و فروش تتر در ایران

آموزش رایگان خرید و فروش تتر در ایران
بازدید 50


آموزش رایگان خرید و فروش تتر در ایران و توسط سایت تترفا و همچنین اینکه آیا نرخ تتر ثابت است یا خیر سوال خیلی از کاربران فعال در حوزه رمز ارز و ارز دیجیتال تتر است، در عین حال به دنبال پیدا کردن ساده ترین راه خرید و فروش تتر هستند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد ضمن آشنایی کامل با ارز تتر و مزایای آن، نحوه خرید و فروش تتر USDT را نیز به زبان ساده برای شما بیان کنیم.

پس ابتدا کمی راجب ارز دیجیتال تتر صحبت کنیم و سپس به آموزش خرید و فروش تتر بپردازیم.

تتر Tether چیست ؟

تتر (Tether) با واحد اختصاری USDT، نوعی ارز دیجیتال است که قیمت آن همواره ثابت است. ارزش هر واحد تتر برابر با ۱ دلار آمریکا است.

تتر یکی از استیبل کوین‌ های (Stable Coin) بازار ارز دیجیتال است. نکته‌ ای که استیبل کوین‌ ها را نسبت‌ به سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌ کند، برخورداری از پشتوانه کالا و دارایی‌ های دیگر است. قیمت تتر همواره به ارزش دارایی‌ های پشتوانه آن‌ ها بستگی دارد.

عبارت USDT به عنوان نماد تتر در صرافی های رمز ارزی شناخته می شود. این ارز دیجیتال که محبوبیت بسیار زیادی دارد، جزو دارایی های پر کاربرد دنیای کریپتو محسوب می شود.

علامت اختصاری تتر با توجه به ماهیت این رمز ارز و حرف ابتدایی کلمه تتر (Tether) تعیین شده است. بسیاری از استیبل کوین های بازار ارز های دیجیتال با نماد USD نمایش داده می شوند.

تتر محبوب ترین استیبل کوین کریپتو کارنسی است که حجم بازار بسیار بالایی دارد. از نظر مارکت کپ، این ارز دیجیتال پس از بیت کوین و اتریوم سومین رمز ارز برتر محسوب می شود.

توکن های بومی شبکه Tether، با نماد USDT شناخته می شوند و ارزشی معادل 1 دلار آمریکا را دارند. به زبان ساده قیمت تتر همواره ثابت و 1 دلار است. به همین دلیل تتر یک استیبل کوین محسوب می شود. استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال  که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش خود به پشتوانه ارزهای فیات است.

این ارز دیجیتال توسط سرمایه گذارانی استفاده می شود که می خواهند ضمن حفظ ارزش در بازار کریپتو، از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال در امان بمانند.

شبکه بلاکچین Omni اولین شبکه ای بود که معاملات تتر روی آن پیاده سازی شد. بعد ها به دلیل کاربردی بودن USDT و نیاز دیگر پلتفرم ها به یک استیبل کوین قوی، تتر به دیگر شبکه ها نیز پا نهاد.

در واقع تتر بلاک چین اختصاصی خود را ندارد – در عوض ، به عنوان کوین دوم در بلاک چین های  دیگر مانند : بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوراند، بیت کوین کش و او ام جی عمل می کند و توسط الگوریتم های هش مربوطه ایمن می شود.

آیا قیمت تتر ثابت است ؟

ارز دیجیتال تتر جزو معدود پروژه های متمرکز کریپتو کارنسی است. برای تثبیت قیمت این ارز دیجیتال از پشتوانه های فیزیکی و حقیقی استفاده می شود. به ازای هر یک توکن USDT، یک دلار آمریکا ذخیره سازی خواهد شد تا قیمت این ارز دیجیتال همیشه ثابت بماند.

زمانی که تقاضا برای خرید تتر افزایش پیدا می کند، بنیاد توسعه این ارز دیجیتال حجم عرضه را افزایش می دهد تا از رشد قیمت جلوگیری کند. بلعکس، اگر تقاضا کاهش یابد و قیمت روندی نزولی در پیش گیرد، عرضه توکن تتر کاهش پیدا می کند تا قیمت دوباره به یک دلار برسد. این فرایند دائما تکرار می شود تا قیمت تتر همواره برابر با یک دلار باقی بماند.

از آن‌ جایی‌ که ارزش استیبل کوین تتر با ارزهای دلار و یورو برابر است، توسعه‌ دهندگان تتر در ابتدا ادعا می‌ کردند که تتر به‌ طور کامل از سوی بانک مرکزی آمریکا پشتیبانی می‌ شود و پشتوانه آن دلار آمریکا است.

دلیل بوجود آمدن تتر

تتر یک استیبل کوین است که قیمت آن همیشه برابر با یک دلار آمریکا خواهد بود. دلیل استفاده از USD در علامت اختصاری ارز تتر نیز همین موضوع است. از این استیبل کوین برای خروج سرمایه از بازارهای پر ریسک یا نقل و انتقال دارایی استفاده می شود.

تا قبل از پیدایش تتر، کاربران برای جلوگیری از ضرر های معاملاتی باید دارایی خود را از صرافی خارج کرده و اصطلاحا آن را نقد می کردند. تتر به عنوان اولین استیبل کوین کریپتو توانست از خروج سرمایه های زیادی از بازار جلوگیری کند.

انواع توکن های تتر

توکن‌ های تتر به سه نوع بلاکچین مختلف متصل می‌ شوند. بنابراین، سه نوع تتر وجود دارد. البته در عمل هر سه نوع تتر یکی هستند، اما اگر بخواهید از USDT استفاده کنید باید بتوانید تشخیص دهید که از چه نوع تتر استفاده می‌ کنید. ساده‌ ترین روش برای تشخیص نوع تتر، بررسی آدرس کیف پول تتر است.

نوع اول تتر از بلاکچین بیتکوین استفاده می‌ کند و Omni Layer USDT نام دارد. همچنین بلاکچین این نوع تتر Bitcoin Omnilayer است.

توجه داشته باشید که معمولاً آدرس کیف پول دیجیتال این نوع تتر با عبارت‌ های «۱»، «۳» و «bc۱» شروع می‌ شود.

نوع دوم تتر از بلاکچین اتریوم با الگوی ERC-20 استفاده می‌ کند و eUSDT نام دارد. آدرس کیف پول دیجیتال این نوع تتر با عبارت «۰ x» آغاز می‌ شود.

سومین نوع تتر از بلاکچین ارز دیجیتال ترون (TRON) با الگوی TRC-20 استفاده می‌ کند و TRC-20 USDT نام دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که آدرس کیف پول دیجیتال این نوع تتر با عبارت «TX» شروع می‌ شود.

آموزش رایگان خرید و فروش تتر در ایران

تاریخچه ارز دیجیتال تتر Tether

مالک اصلی تتر و گرداننده صرافی بیت فینیکس شرکت iFinex در هنگ کنگ بود. ارز دیجیتال تتر در سال 2014 توسط توسعه دهنده نرم افزار “کریگ سلرز”،  سرمایه گذار مطرح بیت کوین “براک پیرس” و کارآفرین “ریو کالینز” به نام “Realcoin” عرضه گردید. نام آن در مدت زمان کوتاهی به تتر تغییر یافت. این ارز در دسته ارزهای دیجیتال پایدار یا با ثبات قرار می گیرد.

هر تتر همواره ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد. بر حسب ادعای شرکت آیفینکس مبنی بر ثابت بودن قیمت تتر به این صورت است که به ازای هر توکن تتر ایجاد شده در بلاک چین تتر یک دلار آمریکا به صندوق سپرده گذاری بانک اضافه می گردد. میزان حجم معاملات ارز دیجیتال تتر به صورت روزانه بسیار زیاد بوده و حتی از معاملات بیت کوین بالاتر است.

سال 2010 زمان شروع به کار ارز دیجیتال تتر است. در این زمان بسیاری از کارشناسان در زمینه تکنولوژی بر این عقیده بودند بلاک چین بیت کوین این قابلیت را دارد تا دیگر ارزهای دیجیتال روی آن کار کنند. در هنگ کنگ دو گروه به نام ریل کوین و صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس روی این ایده کار کردند. در نهایت هر دو گروه با ترکیب تلاش های خود تتر را به وجود آوردند.

مزایای ارز دیجیتال تتر

استفاده از رمزارز تتر برای کاربران مزیت هایی را به همراه دارد. این مزیت ها عبارتند از:

ثبات قیمت

قیمت تتر برخلاف دیگر رمزارزها تقریبات ثابت بوده و نوسان قیمت چندانی ندارد. در واقع استفاده از تتر یک روش حفظ ارزش سرمایه در برابر تغییرات و نوسانات بازار رمزارزها برای تریدرها به شمار می رود. علاوه بر این تریدرها می توانند در زمان کاهش قیمت رمزارز خریداری شده خود برای جلوگیری از ضرر بیشتر دارایی خود را به تتر تبدیل کنند. میزان نوسان قیمت تتر بر اثر عرضه و تقاضا نهایتا به 1.05 دلار و حداقل به 0.95 دلار می رسد.

تراکنش سریع

با استفاده از تتر سرعت انجام تراکنش ها نهایتا چند دقیقه خواهد بود. این یکی از ویژگی های مهم رمزارز تتر برای معامله گران است تا از طریق آن بتوانند معاملات خود را در کمتر از چند دقیقه در سطح بین المللی انجام دهند.

کارمزد ارزان

میزان کارمزد تراکنش های انجام شده بین کیف پول های تتر بسیار کم و تقریبا معادل صفر است. بنابراین نقل و انتقال با تتر در مقایسه با دیگر ارزهای سنتی بسیار سریعتر و ارزان تر است و ریسک کمتری دارد.

آیا تتر امن است؟

با وجود محبوبیت بسیار تتر، این رمز ارز از نوعی عدم شفافیت رنج می برد و حتی چندین بار هم به دلیل هک شدن مجبور به بروزرسانی سیستمی شده است.

در نوامبر سال 2017 ، تتر ادعا کرد که هک شده و 31 میلیون دلار تتر کوین به سرقت رفته ، و پس از آن یک هارد فورک (تغییر در بلاک چین یا بروز رسانی) صورت گرفت.

در ژانویه 2018 ، این یک مانع دیگر برای تتر ایجاد شد زیرا حسابرسی لازم برای اطمینان از اینکه پول واقعی به درستی نگهداری می شود هرگز انجام نشده است.

با این حال همانطور که اشاره شد، این ارز دیجیتال ثابت بلاکچین مخصوص به خود را ندارد و از امنیت سایر بلاکچین های میزبانش بهره مند می شود.

آموزش رایگان خرید و فروش تتر در ایران

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تتر

برای خرید و فروش تتر کافی است به صرافی های معتبر مراجعه کنید و علامت اختصاری رمز ارز تتر را پیدا کنید.

صرافی تترفا یکی از بهترین پلتفرم های معاملات رمز ارزی در داخل کشور است که امکان خرید و فروش USDT و بسیاری از ارز های دیجیتال را فراهم کرده است.

آموزش خرید تتر از تترفا

  1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. سپس تعداد تتر هایی که قصد دارید بخرید را وارد کنید.
  3. گزینه (انجام سفارش ) را انتخاب کنید.
  4. اگر کد تخفیف دارید در کادر مربوطه وارد کنید.
  5. برای نهایی کردن سفارشتان روی گزینه (خرید سریع ) کلیک کنید.
  6. بعد از انجام مراحل با نمایش پیغام ( موفق ) خرید شما تکمیل شده است.

و شما به همین راحتی توانسته اید تتر را خریداری کنید.

آموزش فروش تتر به تترفا

  1. وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. تعداد تتر هایی که قصد دارید بفروش وارد کنید.
  3. گزینه ( انجام سفارش ) را انتخاب کنید.
  4. دریافتی شما در کادر پایین قابل مشاهده است.
  5. برای نهایی کردن سفارشتان روی گزینه ( فروش سریع ) کلیک کنید.
  6. بعد از انجام مراحل با نمایش پیغام ( موفق ) فروش شما تکمیل شده است.

جمع بندی

یکی از مطمئن ترین روش ها جهت خرید و فروش تتر، مراجعه به سایت ها و صرافی های معتبر می باشد. در این راستا، تترفا به عنوان یکی از بهترین صرافی های آنلاین در سطح کشور بوده که از لحظه ورود به بازار رمز ارز توانسته مهمترین گام خود را جهت شفافیت سازی قیمت لحظه ای تبادل تتر بردارد. این مجموعه تمام تلاش خود را کرده که چهارچوب فعالیت خود را بر پایه موارد زیر استوار سازد.

  • بهبود سرعت تبادلات و خدمات خود
  • حفظ امنیت مبادلات ارزهای دیجیتال در بالاترین سطح

مجموعه تترفا تمام تلاش خود را بر سرعت بخشیدن به جریان تبادلات خود انجام داده تا بتواند بهترین خدمات را در زمینه تسویه آنی تتر، تسویه ریالی فوری، پشتیبانی 24 ساعته و احراز هویت 10 دقیقه ای را به کاربران خود ارائه دهد. با مراجعه به سایت تترفا می توانید عملیات خرید و فروش تتر را، مطمئن انجام دهید. در این مقاله سعی نموده ایم تا تمام اطلاعات کاربردی در مورد USDT و شرایط خرید و فروش آن را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم که از مطالعه این مطلب، نهایت استفاده را برده باشید.

.

انتهای رپورتاژ آگهی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید