0

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز [+نحوه غیرفعال کردن اکانت تردز]

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز [+نحوه غیرفعال کردن اکانت تردز]
بازدید 85


Threads یک شبکه اجتماعی نوپا است که جهت رقابت با اپلیکیشن محبوب توییتر توسعه یافته است. در این مطلب به آموزش ساخت حساب کاربری در شبکه اجتماعی متن محور Instagram Threads و همچنین آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز می‌پردازیم.

رقیب جدید توییتر (تردز) به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته است و باید گفت که تنظیمات و استفاده آن کار چندان پیچیده‌ای نیست. Instagram Threads از نظر رابط‌ کاربری عملکرد بهتری نسبت به برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر دارد، اما بسیاری از کاربران تمایلی به فعالیت در تردز ندارند. اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که پس از نصب این اپلیکیشن و ساخت حساب‌ کاربری، تصمیم گرفتید که نمی‌خواهید به فعالیت خود در این شبکه ادامه دهید و به دنبال روشی برای پاک کردن اکانت تردز هستید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید. البته این مطلب، شامل آموزش ساخت و حذف اکانت اینستاگرام تردز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز

پاک کردن اکانت تردز چندان راحت نیست؛ چون با حذف حساب اینستاگرام تردز ، اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما هم پا می‌شود. البته،‌ مدیران تردز وعده داده‌اند که به‌زودی قابلیتی را اضافه می‌کنند تا کاربران بتوانند بدون حذف اکانت اینستاگرام،‌ فقط اکانت تردز را حذف کنند.

اگر همچنان مصمم هستید که اکانت تردز را پاک کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید. البته پیش از حذف اکانت بهتر است تصمیم خود را بگیرد، چرا که پس از کامل کردن مراحل حذف حساب اینستاگرام تردز راه برگشتی وجود ندارد.

برای شروع آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز باید وارد اپلیکیشن شوید و روی آیکون پروفایل که در نوار پایین صفحه مشاهده می‌کنید کلیک کنید. سپس وارد منو شوید که در قسمت بالا سمت راست تصویر قرار گرفته است.

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز

بعد از این‌که وارد منو شدید، روی گزینه Account کلیک کنید. در ادامه، به گزینه‌های مختلفی که به تنظیمات اکانت مربوط می‌شود دسترسی دارید و باید گزینه Other Account Setting را انتخاب کنید.

روش دسترسی به تنظیمات اکانت تردز

 

پس از طی کردن مراحل ذکر شده باید روی See more in Account Center و سپس Personal Details کلیک کنید.

حذف اکانت Threads

اگر مراحلی که تا این جای کار در آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads ذکر کردیم را به درستی انجام داده باشید، می‌توانید تنظیمات Account ownership and control را مشاهده کنید که بعد از انتخاب آن به Deactivation or Deletion دسترسی پیدا می‌کنید.

حذف یا دی‌اکتیو کردن اکانت تردز

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، تمام اکانت‌های اینستاگرام کاربر مشخص است و بعد از انتخاب حساب کاربری که به اکانت تردز مرتبط است باید روی Delete Account و Continue کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام تردز

در این مرحله از آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads چند گزینه مختلف به نمایش گذاشته می‌شود که کاربر باید یکی از آن‌ها را به عنوان دلیل خود برای حذف حساب اینستاگرام تردز انتخاب کند. بعد از مشخص کردن دلیل، باید رمز حساب را در کادر وارد کنید و بعد از کلیک کردن روی گزینه Continue، وارد مراحل نهایی شوید.

پاک کردن اکانت تردز

در این مرحله اگر از پاک کردن اکانت تردز خود منصرف شدید می‌توانید به راحتی عملیات را لغو کنید، اما در صورتی که گزینه دلیت اکانت را که در تصویر زیر قابل مشاهده است انتخاب کنید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد و حساب کاربری شما پاک می‌شود.

حذف حساب تردز

پس از تایید درخواست حذف حساب کاربری، اکانت شما بعد از 30 روز حذف می‌شود و کمپانی متا نیز پس از تکمیل فرایند، اکانت تردز شما را پاک می‌کند. در ادامه، به آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام تردز می‌پردازیم که برای کاربرانی که تمایل ندارند حساب اینستاگرام خود را پاک کنند راه‌حل مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر ؛ بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های دو رقیب

خالق توییتر اصالت شبکه اجتماعی تردز را زیرسوال برد

آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام تردز

با درنظر گرفتن این موضوع که برای پاک کردن اکانت تردز باید حساب اینستاگرام مربوط به تردز را حذف کنید، غیرفعال کردن Instagram Threads منطقی‌تر به نظر می‌رسد. بعد از Deactivate کردن تردز، می‌توانید از اکانت اینستاگرام خود بدون هیچ محدودیتی، مانند گذشته استفاده کنید و همچنان با دوستان خود در این شبکه اجتماعی در ارتباط باشید. برای غیرفعال کردن Instagram Threads باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

برای شروع، همان مراحل ابتدایی که در آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز دیدیم را طی می‌کنیم.

آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام تردز

در ادامه، روی گزینه Account کلیک می‌کنیم که باعث می‌شود تنظیمات مختلف حساب، از جمله غیرفعال کردن Instagram Threads در دسترس قرار بگیرد.

Deactivate Instagram Threads

در آخر، جهت کامل شدن فرایند غیرفعال کردن حساب اینستاگرام تردز روی گزینه Deactivate Threads Profile کلیک کنید.

غیرفعال کردن اینستاگرام تردز

همان‌طور که در آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز و غیرفعال کردن آن مشاهده کردید، Deactivate کردن حساب بسیار کم زحمت‌تر از حذف حساب کاربری است. علاوه‌براین، در صورتی که حساب تردز خود را غیرفعال کنید، اکانت اینستاگرام مربوط به آن همچنان قابل استفاده خواهد بود؛ به همین جهت، توصیه می‌شود که به جای حذف کردن، اکانت خود را فقط Deactivate کنید. اکنون که روش حذف و غیرفعال کردن حساب تردز آموزش دیدید، بد نیست به شیوه ساخت اکانت Instagram Threads بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

شبکه اجتماعی تردز در عرض 5 روز به 100 میلیون کاربر فعال رسید!

استقبال خاص طالبان از تردز ؛ باید پیام خود را با هر ابزاری جهانی کنیم!

روش ساخت اکانت Instagram Threads

برای آغاز فعالیت در این شبکه اجتماعی جدید می‌توانید از طریق اپ استور یا پلی استور، اپلیکیشن Threads را دانلود کنید. در ادامه، با حساب کاربری اینستاگرام خود Log in کنید. برای  ساخت اکانت تردز ابتدا باید یک حساب اینستاگرام داشته باشید؛ بنابراین، استفاده از شبکه اجتماعی Threads بدون داشتن حساب اینستاگرام ممکن نیست. اگر شما از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام نیستید، می‌توانید اپلیکیشن آن را از پلی استور، اپ استور، سایت‌های معتبر یا سایر مارکت‌ها برای گوشی‌های اندرویدی دانلود کنید. پس از ایجاد حساب اینستاگرام، دوباره اپلیکیشن Threads را اجرا کنید و با انتخاب گزینه Import From Instagram، پروفایل تردز خود را ایجاد کنید.

ساخت اکانت تردز

 

مرحله بعدی برای ساخت اکانت تردز ،‌ پرایویت یا پابلیک کردن حساب است. مانند اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، اکانت‌های پرایویت فقط برای فالورها قابل مشاهده هستند، اما اکانت‌های پابلیک برای تمام کاربران شبکه در دسترس خواهد بود. قدم بعدی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی، دنبال کردن افرادی است که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، البته در صورت تمایل می‌توانید از انجام این کار خودداری کنید.

ویژگی‌های Instagram Threads

اکنون که با نحوه دلیت اکانت اینستاگرام تردز و ساخت حساب کاربری در این شبکه اجتماعی آشنا شدید، بد نیست که با برخی از ویژگی‌های Instagram Threads آشنا شوید. نکته جالبی که بعد از ورود به فضای تردز به چشم می‌خورد، شباهت زیاد آن با اینستاگرام است و به همین جهت می‌توان گفت که آشنا شدن با فضای این سوشال مدیا و روش صحیح استفاده از آن چندان دشوار نخواهد بود. Instagram Threads بیشتر روی اشتراک گذاشتن متن تمرکز دارد و از متن‌هایی که شامل 500 کاراکتر می‌شود پشتیبانی می‌کند. توییتر به عنوان رقیب اصلی تردز، به کاربران خود اجازه می‌دهد که متن‌هایی با حداکثر 280 کاراکتر را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

طعنه ایلان ماسک به اینستاگرام تردز ؛ خدا را شکر که این‌قدر عاقلانه امور خود را اداره می‌کنید!

رئیس اینستاگرام: تردز قرار نیست جایگزین توییتر باشد!

استفاده از تمام خدمات اینستاگرام تردز کاملا رایگان است، درحالی که کاربران توییتر برای بهره‌مند شدن از برخی قابلیت‌های توییتر باید اشتراک Twitter Blue را تهیه کنند. یکی دیگر از نقطه قوت‌های اینستاگرام تردز، شباهت آن به اینستاگرام و راحت بودن استفاده از آن است. اگر تاکنون از توییتر استفاده نکرده باشید، ممکن است فضای این شبکه اجتماعی برای شما کمی پیچیده به‌نظر برسد، درحالی که استفاده از تردز به مراتب راحت‌تر از توییتر است.

Instagram Threads

در ادامه، باید به برخی از نقطه ضعف‌های Instagram Threads اشاره کنیم. پیش از انتشار یک پست در تردز بهتر است که محتوای پست را به خوبی بررسی کنید، چراکه این اپلیکیشن از قابلیت ویرایش پست پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای اصلاح محتوای پست به اشتراک گذاشته شده وجود ندارد. علاوه‌براین، جهت ساخت اکانت تردز باید یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید، بنابراین کاربرانی که تمایل ندارند به شبکه اجتماعی اینستاگرام ملحق شوند، نمی‌توانند حساب کاربری خود را در Threads ایجاد کنند. در حال‌حاضر، امکان هشتگ گذاری در پست‌های تردز وجود ندارد.

 آیا Threads می‌تواند به پادشاهی بی چون‌وچرای توییتر خاتمه دهد؟

طی سال‌های گذشته، توییتر به عنوان بهترین سوشال مدیا متن محور شناخته می‌شد، اما بعد از این‌که Threads موفق شد در روزهای اولیه انتشار، میلیون‌های کاربر را به خود جذب کند، بسیاری اعقاد داشتند که تردز به زودی عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی متنی را به خود اختصاص می‌دهد. اکنون باید به این نکته اشاره کنیم که افزایش چشمگیر تعداد کاربران Threads، به‌خاطر مرتبط بودن آن با اینستاگرام و ترند شدن آن در فضای مجازی است و می‌توان انتظار داشت که طی هفته‌های آینده تعداد کاربران آن کاهش پیدا کند. همچنین، تردز یک شبکه اجتماعی نوپا است و طبیعتا الگوریتم‌ها و رابط‌کاربری آن به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه نمی‌توان با اطمینان گفت که تردز، پادشاه بعدی شبکه‌های اجتماعی متن محور خواهد بود یا خیر؛ چراکه این شبکه اجتماعی پتانسیل زیادی دارد و توییتر نیز شرایط نابسامانی را سپری می‌کند، اما از طرفی هم توییتر یک رقیب قدرتمند است که طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است. در مجموع، فقط گذر زمان می‌تواند برنده رقابت تردز و توییتر را مشخص کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز و نحوه غیرفعال کردن آن پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید برای فعالیت در این شبکه اجتماعی به یک حساب اینستاگرام نیاز دارید و برای حذف کردن آن چاره‌ای جز حذف کردن حساب اینستاگرام خود ندارید. اگر هنوز به جمع کاربران این شبکه اجتماعی ملحق نشده‌اید، بعد از آموزش ساخت و حذف اکانت اینستاگرام تردز و آشنایی با ابعاد مختلف این شبکه اجتماعی، می‌توانید در تردز یک حساب کاربری ایجاد کنید یا فعالیت خود را به سایر سوشال مدیاها محدود کنید.

سوالات متداول

آیا پاک کردن اکانت تردز بدون پاک کردن حساب اینستاگرام امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که پیش از این در آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز گفتیم، هیچ راهی برای حذف کردن حساب تردز بدون نیاز به پاک کردن اکانت اینستاگرام وجود ندارد. البته با Deactivate کردن اکانت Threads می‌توانید حساب اینستاگرام خود را همچنان حفظ کنید.

هدف اصلی متا از توسعه شبکه اجتماعی تردز چیست؟

پیش از آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز به این نکته اشاره کردیم که این شبکه اجتماعی، به عنوان رقیب اصلی توییتر فعالیت خود را آغاز کرده است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بعد از این‌که ایلان ماسک توییتر را خرید، محبوبیت این شبکه اجتماعی به سرعت کاهش یافت و پس از حواشی و چالش‌های مختلفی که برای توییتر به وجود آمد، برخی از کاربران توییتر را ترک کردند. کمپانی متا نیز از این موقعیت استفاده کرد تا شبکه اجتماعی جدید خود را منتشر کند و تعداد کاربران خود را بیش از پیش افزایش دهد.

منبع: Scribe, Beebom

نظر شما درباره آموزش غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام تردز و حذف آن چیست؟ آیا تردز می‌‌تواند رقیب سرسختی برای توییتر باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید