0

آموزش جدید و 2 روش سریع نصب گوگل پلی روی ویندوز 11

آموزش جدید و 2 روش سریع نصب گوگل پلی روی ویندوز 11
بازدید 56

[ad_1]

یکی از ویژگی های جدید ویندوز ۱۱، امکان اجرای بومی برنامه های اندروید است. قبلا این کار تنها از طریق استفاده از برنامه های جانبی امکان پذیر بود و قبلا هرگز نمی توانستید برنامه های گوشی را به طور کامل در دسکتاپ ویندوز ادغام کنید. ▶️ در مطلب آموزش جدید و ۲ روش سریع  نصب گوگل پلی روی ویندوز ۱۱ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما راهکارهایی که به شما کمک می کند اپلیکیشن های خود را روی سیستم اجرا کنید، را یاد خواهیم داد.

نصب گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱

How to Install Google Play Store on Windows 11

اگر سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۱ ارتقاء داده باشید احتمالا درباره پشتیبانی از شبیه ساز بومی اندروید چیزهایی شنیده اید. این شبیه ساز این امکان را به شما می دهد بدون استفاده از برنامه های جانبی، برنامه های اندروید را روی ویندوز ۱۱ اجرا کنید. این ویژگی رسما از اپ استور آمازون برای برنامه های اندرویدی که در داخل مایکروسافت استور تعبیه شده است استفاده می کند. در حالی که اپ استور آمازون گزینه خوبی است اما برنامه بسیار محدودتری دارد. شما می توانید فایل های APK جانبی را بارگذاری کنید اما بسیاری از برنامه ها به برنامه گوگل پلی استور وابسته هستند و این بدان معناست که ممکن است برای شما کار نکنند. بنابراین برای دور زدن این مشکلات در مطلب امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال آموزش نصب گوگل پلی روی ویندوز ۱۱ را به صورت مرحله به مرحله آورده ایم، با این حال شما باید بدانید که برای این کار به SSD و حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز دارید (مایکروسافت حتی ۱۶ گیگابایت را برای تجربه بهتر توصیه می کند).

دانلود گوگل پلی برای کامپیوتر ویندوز ۱۱

مراحل زیادی برای نصب گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱ وجود دارد. بسیاری از مراحل شامل آماده کردن فایل های System و فایل های Subsystem است. دانلود تمام فایل های مورد نیاز، آماده سازی سیستم و انجام مراحل نصب مدتی طول می کشد. اگر می خواهید برخی از برنامه های ساده را نصب کنید که به گوگل پلی استور نیاز ندارند، ممکن است بخواهید فایل های APK را بارگذاری کنید.

روش زیر برای نصب گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱ است که به پروژه MagiskOnWSALocal در سایت  GitHub تعلق دارد. به خاطر داشته باشید که برای این کار باید حداقل الزامات سیستمی را برآورده کنید و از آخرین نسخه ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

این روش با تغییر Windows Subsystem for Android و جایگزینی کرنل با کرنل اصلاح شده کار می کند. بنابراین این روش پر ریسک است و ممکن است منجر به از دست دادن اطلاعات شود.

مرحله ۱ حذف Windows Subsystem for Android

در این قسمت از اموزش نصب گوگل پلی در ویندوز ۱۱ باید نسخه فعلی Windows Subsystem for Android را روی سیستم ویندوز ۱۱ خود حذف کنید. نحوه انجام این کار به صورت زیر است:

به تنظیمات یا Settings ویندوز ۱۱ خود بروید.

از پنجره سمت چپ روی تب Apps کلیک کنید و در منوی سمت راست گزینه Apps & features را انتخاب کنید.

در لیست برنامه ها به پایین اسکرول کنید و Windows Subsystem for Android را پیدا کنید. روی منوی سه نقطه کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید.

مرحله 1 حذف Windows Subsystem for Android

به جای این کار می توانید منوی استارت را کلیک کنید و در کادر سرچ Windows Subsystem for Android را وارد کنید، بعد از پیدا شدن برنامه روی Uninstall کلیک کنید.

مرحله 1 حذف Windows Subsystem for Android

مرحله ۲ دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

Windows Subsystem for Android به طور پیش فرض شامل پلی استور نمی شود، بنابراین باید خودمان نسخه اصلاح شده را بسازیم و نصب کنیم. خوشبختانه اسکریپت منبع بازی ساخته شده است که کل فرایند را خودکار می کند با این حال متاسفانه اسکریپت روی لینوکس اجرا می شود. بنابراین ما نمی توانید آن را مستقیما روی ویندوز اجرا کنید. اما نگران نباشید یا استفاده از Windows Subsystem for Linux می توانیم خط فرمان اوبونتو را در ویندوز ۱۱ دریافت کنیم.

برای شروع به صفحه Microsoft Store page for Ubuntu بروید و روی Download کلیک کنید. بعد از تکمیل این فرایند، یک پنجره خط فرمان ظاهر می شود که در آن باید برای نصب اوبونتو نام کاربری را وارد کنید و اینتر بزنید. بعد از آن، از شما خواسته می شود که یک رمز عبور برای این اکانت وارد کنید. نیازی نیست که این رمز با رمز عبور اکانت ویندوز شما یکسان باشد، اما در هر صورت آن را به خاطر بسپارید چون با آن کار داریم.

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

در نهایت پیغام Installation successful را مشاهده خواهید کرد و به دنبال آن یک خط فرمان خالی منتظر وارد کردن دستورات شما است.

دستور git clone https://github.com/LSPosed/MagiskOnWSALocal.git را وارد کنید و منتظر بمانید فرایند دانلود کامل شود.

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

در مرحله بعد باید به پوشه ای که به تازگی دانلود کرده اید بروید. اسکریپتی که باید اجرا کنیم در دایرکتوری Scripts قرار دارد. با استفاده از دستور cd MagiskOnWSALocal/scripts می توانید به این پوشه دسترسی پیدا کنید. حالا دستور ./run.sh را تایپ و اینتر کنید تا اجرا شود. در این مرحله از شما خواسته می شود رمز اکانت لینوکس خود را وارد کنید. مرحله بعدی شامل دانلود فایل های WSA است که تقریبا ۱ گیگابایت حجم دارند.

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

اسکریپت تمام فایل های مورد نیاز را دانلود می کند و در نهایت چند صفحه به شما نمایش می دهد. می‌توانید با پیش‌فرض‌ها پیش بروید، به سادگی Enter را در هر صفحه فشار دهید تا زمانی که به صفحه‌ای برسید که از شما برای دسترسی root درخواست می‌کند. در اینجا None را انتخاب کنید.

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

پس از درخواست نهایی، باید منتظر بمانید تا اسکریپت فایل های مورد نیاز را دانلود کند و Windows Subsystem for Android را کامپایل کند.

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

مرحله 2 دریافت نسخه اصلاح شده Windows Subsystem for Android

پس از موفقیت آمیز بودن، یک بار دیگر یک خط فرمان خالی را مشاهده خواهید کرد. حالا آماده کپی و نصب این بیلد اصلاح شده هستیم.

مرحله ۳ نصب Windows Subsystem for Android ویرایش شده و گوگل پلی

برای نصب گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱ حالا باید به پوشه Output در پوشه اصلی MagiskOnWSALocal برویم. دستور cd ../output را تایپ کنید و اینتر بزنید. از دستور ls استفاده کنید تا متوجه شوید که پوشه خروجی چه نامی دارد. ما باید نام پوشه خروجی را به جای پارتیشن C:/ کپی کنیم تا بتوانیم خارج از لینوکس در آن پیمایش کنیم.

شروع به تایپ cp WSA کنید و برای تکمیل خودکار نام پوشه کلید Tab را بزنید اما کلید اینتر را فشار ندهید. دستور را با دایرکتوری خروجی تمام کنید (در اینجا یک پوشه temp ایجاد شده است). همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است دستور نهایی به صورت زیر خواهد بود:

cp WSA_2011… /mnt/c/temp -r

مرحله 3 نصب Windows Subsystem for Android ویرایش شده و گوگل پلی

سپس به پوشه مرحله قبل بروید و فایل run.bat را پیدا کنید. روی این فایل دابل کلیک کنید و وقتی از شما خواسته شد مجوز مدیریتی را در اختیار آن قرار دهید.

مرحله 3 نصب Windows Subsystem for Android ویرایش شده و گوگل پلی

یک یا دو ددقیقه بعد نصب باید کامل شود. حالا صفحه Play Store روی صفحه نمایش داده می شود.

مرحله 3 نصب Windows Subsystem for Android ویرایش شده و گوگل پلی

مرحله ۴ پاک کردن فایل های دانلود شده از GitHub

حالا که موفق به نصب بیلد Windows System for Android و نصب گوگل پلی ویندوز ۱۱ شدیم باید فایل هایی را که از قبل از GitHub دانلود کرده ایم را حذف کنیم. برای انجام این کار از دستور زیر استفاده می کنیم:

rm -rf ~/MagiskonWSALocal

و اگر به خطر فرمان اوبونتو نیاز ندارید می توانید آن را از طریق کنترل پنل ویندوز حذف کنید. با این حال، شما نباید پوشه ای که در قسمت قبلی در پارتیشن C:/ کپی کرده بودیم را حذف کنید.

مرحله 4 پاک کردن فایل های دانلود شده از GitHub

مرحله پایانی اموزش نصب گوگل پلی در ویندوز ۱۱

بقیه مراحل پلی استور ویندوز ۱۱ مشابه استفاده از پلی استور گوشی یا شبیه ساز اندروید است. فقط برنامه را جستجو کنید و آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید که شما از نسخه بیلد اصلاح شده استفاده می کنید بنابراین احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. با این حال فکر نمی کنیم برای دانلود برنامه های چت مانند تلگرام و واتساپ مشکلی را تجربه کنید.


دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز ۱۱

روشی که در اینجا توضیح خواهیم داد فقط با دستگاه های x86، ۶۴ بیتی یا دستگاه های مبتنی بر ARM کار می کند. اگر از سخت افزار ۳۲ بیتی استفاده می کنید این روش مناسب شما نیست. برای اطمینان از این موضوع به مسیر Settings > System > About بروید و System type را بررسی کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که ویژگی virtualization فعال است. برای این کار به مسیر Control Panel > Programs > Turn Windows features بروید و مطمئن شوید که کادر کنار ‘Virtual Machine Platform’  و  ‘Windows Subsystem for Linux’ هر دو تیک خورده اند. سپس برای تایید روی OK کلیک کنید. حالا دستگاه خود را ریستارت کنید.

اگر از قبل WSA (مخفف Windows Subsystem for Android) را نصب کرده اید باید آن را حذف کنید. پس به مسیر Settings > Apps > Apps & features بروید و برای آن صرچ کنید. اگر چیزی ظاهر نشد به این معناست که WSA نصب نشده است. حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

به مسیر Settings > Privacy & security > For developers بروید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

سوئیچ بخش Developer Mode را فعال کنید و بعد برای تایید روی Yes کلیک کنید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

فایل ۸۵۹ مگابایتی زیر را در دستگاه x64 خود دانلود کنید:

WSA-GApps-pico_2204.40000.20.0_x64_Release-Nightly.zip

در دستگاه های مبتنی بر ARM از لینک زیر استفاده کنید:

WSA-GApps-pico_2204.40000.20.0_arm64_Release-Nightly

بعد از اتمام فرایند دانلود به پوشه Downloads بروید و فایل دانلود شده خود را پیدا و از حالت فشرده خارج کنید. برای انجام این کار به چند ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

فایلی که از حالت فشرده خارج کرده اید را انتخاب کنید و Ctrl + C را فشار دهید تا فایل کپی شود.

درایو C: را باز کنید و بعد برای پیست کردن فایل کلیدهای Ctrl + V را فشار دهید. پوشه باید در Windows ظاهر شود.

در پنجره پاپ اپی که ظاهر می شود روی Continue کلیک کنید تا به ان مجوز مدیریت را بدهید.

از منوی استارت کادر جستجو را انتخاب کنید و عبارت powershell را در آن تایپ کنید. از نتایج ظاهر شده روی مرتبط ترین گزینه کلیک راست کنید و از منو Run as Administrator را انتخاب کنید. روی Yes کلیک کنید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

در پنجره پاورشل جایی که عبارت C:WINDOWSsystem32> را مشاهده می کنید کلیک کنید و دستور cd C:WSA-GApps-pico_2204.40000.20.0_x64_Release-Nightly را وارد و کلیک اینتر را فشار دهید.

سپس دستور Set-ExecutionPolicy -Scope Process -ExecutionPolicy Bypass را کپی پیست کنید و اینتر بزنید.

سپس A را تایپ کنید و بار دیگر اینتر بزنید.

دستور زیر را کپی کرده و اینتر بزنید:

.Install.ps1

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

بعد از چند ثانیه باید پیامی با مضمون The operation completed successfully را مشاهده کنید. بعد از پردازش، Windows Subsystem for Android شروع به اجرا می کند و گوگل پلی به طور خودکار باز می شود.

با این حال ممکن است پیامی با مضمون VirtWifi has no internet access را مشاهده کنید. که در این حالت گوگل پلی اجرا نمی شود چون فایروال Windows Defender آن را مسدود می کند. غیرفعال کردن کامل فایروال ایمن نیست اما می توانید برای این کار استثناء قائل شوید.

منوی استارت را کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت Advanced Security را وارد کنید و Windows Defender Firewall with Advanced Security را باز کنید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

به پایین اسکرول کنید و روی Windows Defender Firewall Properties کلیک کنید.

روی Customize که در کنار Protected network connections قرار گرفته کلیک کنید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

تیک کنار vEthernet (WSL) را بردارید و روی OK کلیک کنید.

دانلود گوگل پلی برای لپ تاپ ویندوز 11

برای تایید دوباره روی OK کلیک کنید.

حالا گوگل پلی استور به خوبی کار می کند. فقط آن را باز کنید و با اکانت گوگل خود وارد شوید. بعد می توانید هر برنامه ای که دوست دارید را دانلود کنید. برخی از این برنامه بهتر از بقیه کار می کنند و با ویژگی های مالتی تسکینگ ویندوز ۱۱ سازگاری دارند.

برخی از خوانندگان گزارش داده اند که اپ استور آمازون می تواند در طول این فرایند حذف شود. برای رفع این مشکل کافی است که برنامه را دوباره از مایکروسافت استور دانلود و نصب کنید و آن را کنار گوگل پلی استور استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که آموزش جدید و ۲ روش سریع  نصب گوگل پلی روی ویندوز ۱۱ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. اگر در زمینه دانلود گوگل پلی برای ویندوز ۱۱ و نصب Google Play Store روی ویندوز نظر یا پیشنهادی دارید یا یک روش ساده تر که مناسب کاربران آماتور است را سراغ دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما و دیگران به اشتراک بگذارید

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید