0

آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه

آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
بازدید 58


آیا شما به تخته وایت برد در خانه یا محل کار خود نیاز دارید؟ 👨‍🏫 شما میتوانید به جای خرید یک تخته وایت برد، آن را با وسایل ساده و مختلف در ابعاد دلخواه خود بسازید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه میپردازیم.

ساخت وایت برد شیشه ای ، مغناطیسی ، ام دی اف ، طلق ، کارتون و…

?How to Make Your Own White Board

تخته وایت برد در محل های مختلفی مانند کلاس های درسی، منزل، محل کار و… استفاده میشود. همچنین از این نوع تخته ها استفاده های مختلفی میتوان کرد. تخته های وایت برد معمولا در بازار یافت میشوند اما ممکن است قیمت آن ها کمی بالا باشد. در این شرایط شما میتوانید به جای خرید، ساخت وایت برد در خانه را انتخاب کنید. روش های مختلفی برای ساخت وایت برد در خانه وجود دارد. در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

آموزش ساخت تخته وایت برد با وسایل ساده مانند کاغذ

یکی از راحت ترین روش های ساخت وایت برد خانگی، ساخت وایت برد با طلق است که به وسیله زیادی نیاز ندارد. برای ساخت این نوع تخته ها شما نیاز به ورقه A4 و طلق دارید. ابتدا یک طلق شفاف و بی رنگ تهیه کنید.

آموزش ساخت تخته وایت برد شیشه ای

معمولا طلق های هم اندازه برگه های A4 موجود هستند و با تهیه آن ها نیازی به برش ندارید. با این حال اگر هم اندازه نبودند باید آن را برش دهید تا هم اندازه یکدیگر شوند.

تبدیل دیوار به وایت برد

بعد از هم اندازه کردن طلق و کاغذ آن دو را روی هم قرار دهید. در آخر برای ساخت تخته وایت برد با طلق، با چسب نواری چهار طرف آن را بپوشانید به طوریکه کاغذ و طلق از هم جدا نشوند.

آموزش ساخت تخته وایت برد با وسایل ساده

همچنین برای ساخت تخته وایت برد با کارتون میتوانید به جای کاغذ A4، کارتون پشت طلق قرار دهید.

ساخت وایت برد مغناطیسی با وسایل ساده

کاربرد های مختلف آهن رباها باعث میشود تا ما در زندگی روزمره خود از آن زیاد استفاده کنیم. یکی از کاربرد های آن در تخته وایت برد است. برای ساخت تخته وایت برد بزرگ و مغناطیسی شما ابتدا باید مواد لازم آن را تهیه کنید. برای ساخت این وسیله شما نیاز به آهن ربا، کاغذ، چسب و قیچی دارید. بعد از تهیه وسایل مورد نیاز کاغذ را به اندازه ورقه آهن ربا برش دهید.

ساخت تخته وایت برد با کارتون

سپس کاغذ را روی ورقی که خاصیت آهن ربا دارد قرار دهید و از بالا تا پایین آن را به صورت ردیفی چسب بزنید. مطمئن شوید که چسب تمام کاغذ را بپوشاند. سپس روی چسبی که روی کاغذ زده اید میتوانید با ماژیک یادداشت کنید و یادداشت خود را با یک دستمال تر پاک کنید.

ورق وایت برد

روش دیگری برای ساخت تخته وایت برد مغناطیسی وجود دارد. در این روش میتوانید یک ورق فلزی با اندازه دلخواه تهیه کنید.

ساخت تخته وایت برد با طلق

سپس برای محکم کردن ورق فلزی یک تکه چوب بردارید و پشت ورق فلزی خود قرار دهید.

اسپری رنگ وایت برد

اضافه های ورق فلزی را برش دهید تا هم اندازه تخته زیر خود شود.

ساخت تخته وایت برد با پلاستیک

اگر ورق فلزی شما سفید نیست میتوانید آن را رنگ کنید و با استفاده از رنگ، ورق فلزی خود را سفید کنید تا تخته وایت برد شما سفید شود.

ساخت وایت برد با طلق

بعد از چند لایه رنگ آمیزی صبر کنید تا رنگ ها خشک شود. سپس با استفاده از چسب پشت ورق وایت برد فلزی را به تخته چوب محکم بچسبانید. شما میتوانید از چسب های مخصوص مانند اپوکسی استفاده کنید. بعد از چسباندن ورق فلزی ۷۲ ساعت صبر کنید.

ساخت وایت برد در خانه

بعد از ۷۲ ساعت تخته وایت برد شما آماده است و میتوانید آن را به دیوار متصل کنید.

ساخت وایت برد شیشه ای

آموزش ساخت تخته وایت برد شیشه ای یا ملامینی

برای ساخت تخته وایت برد در خانه شما به وسایلی مانند چند تکه چوب، چسب، متر نواری، رنگ و اره نیاز دارید. شما ابتدا باید یک تکه چوب سفید رنگ به اندازه ای که میخواهید تخته وایت برد شما باشد تهیه کنید. همچنین میتوانید به جای یک تکه چوب سفید رنگ یک قطعه ملامینه سفید رنگ تهیه کنید.

ساخت وایت برد مغناطیسی

اگر میخواهید تخته شما بدون رنگ باشد میتوانید یک قطعه پلاستیک شفاف و بدن رنگ یا یک تیکه شیشه تهیه کنید.

ساخت وایت برد

سپس چهار تکه چوب اندازه دور تخته خود برش دهید. دو سر تکه چوب ها را با زاویه ۴۵ درجه برش دهید تا بتوانید آن ها را به هم بچسبانید.

ساخت تخته وایت برد با کاغذ

بعد از برش دادن، چوب ها باید به شکل زیر بهم چسبانده شوند.

ساخت تخته وایت برد با ام دی اف

همچنین اگر بخواهید میتوانید قبل از چسباندن قاب تخته وایت برد، آن ها را رنگ بزنید تا کمی زیباتر شود. به عنوان مثال ما این جا به قاب های خود را رنگ مشکی میزنیم.

تبدیل دیوار به وایت برد

بعد از رنگ کردن چوب های قاب، پشت چوب ها را به چسب آغشته کنید و اطراف تخته چوب سفید رنگ خود قرار دهید تا بچسبند.

اسپری رنگ وایت برد

دقت داشته باشید در زمان گذاشتن چوب های قاب تخته وایت برد گوشه های آن باید با یکدیگر متناسب باشند. بعد از طی کردن مراحل ساخت تخته وایت برد با شیشه، ۲۴ ساعت صبر کنید تا چسب ها خشک شوند.

ساخت تخته وایت برد در خانه

اکنون مراحل ساخت وایت برد شیشه ای تمام شده است و میتوانید آن را به دیوار متصل کنید.

ساخت تخته وایت برد با شیشه

تبدیل دیوار به وایت برد با رنگ آمیزی آن

اگر شما نیاز به یک تخته وایت برد بزرگ دارید و یا یک قسمت از دیوار کاملا خالی است شما میتوانید با چند کار ساده آن را به تخته وایت برد تبدیل کنید. برای این کار یک دیوار صاف در خانه خود پیدا کنید. اگر روی دیوار برآمدگی وجود دارد باید آن را سمباده بزنید تا برآمدگی آن از بین برود.

بعد از آن رنگ مغناطیسی سفید به دیوار بزنید. رنگ مغناطیسی باعث میشود تا شما بتوانید آهن ربا را به دیوار بچسبانید. بعد از زدن رنگ چند ساعت صبر کنید تا رنگ خشک شود. سپس یک لایه دیگر رنگ به دیوار بزنید. این کار را تکرار کنید تا بین ۳ تا ۶ لایه رنگ روی دیوار بزنید. اکنون تخته روی دیوار شما آماده است و میتوانید نوشته های خود را نیز مانند تخته وایت برد های آهنربایی روی دیوار بچسبانید.

ساخت تخته وایت برد بزرگ

همچنین اگر نخواهید از رنگ مغناطیسی استفاده کنید میتوانید دیوار مورد نظر را با اسپری رنگ وایت برد یا رنگ وایت برد که مخصوص این کار است، رنگ کنید. یکی از رنگ های مخصوصی که میتوانید با آن قسمتی از دیوار را به تخته وایت برد تبدیل کنید، رنگ وایت برد مگ پینت مدل Sketch Paint است.

اسپری رنگ وایت برد یا رنگ وایت برد

بعد از تهیه این رنگ، آن را همانطور که گفته شد بین سه تا شش لایه روی دیوار بزنید. بعد از هر بار رنگ زدن صبر کنید تا رنگ کامل خشک شود. در انتها شما میتوانید با ماژیک وایت بورد روی دیوار خود بکشید و آن را پاک کنید.

ساخت وایت برد خانگی

همچنین مطلب آموزش تصویری ۲۰ روش ساخت بادزنگ در خانه میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به ساخت تخته وایت برد با پلاستیک و سایر وسایل دیگر صحبت شد. آیا شما تواسنتید از روش های بالا برای ساخت تخته وایت برد با ام دی اف استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ساخت تخته وایت برد با کاغذ، شیشه، پلاستیک و… در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید