0

آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد

آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد
بازدید 85

[ad_1]

دانشگاه ها اعم از دانشگاه آزاد 🎓 دارای سامانه های مختلفی هستند که هر کدام با هدف خاصی طراحی شده اند. از میان این سایت ها می توان به سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد که به کاربران اجازه می دهد تا به صورت آنلاین درخواست خود را برای دریافت دانشنامه تحصیلی ثبت کنند. در آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما نحوه استفاده از این سامانه را به شما یاد خواهیم داد.

نحوه استعلام آنلاین مدرک دانشگاه آزاد

How to Check Iran Islamic Azad University Education Degree?

سامانه استعلام آنلاین مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی Estelam.iau.ir یکی از سرویس های آنلاینی است  که به کاربران مختلف کمک می کند تا مدرک تحصیلی خود را استعلام کنند. هدف دانشگاه آزاد از طراحی چنین سایتی جلوگیری از جعل مدرک تحصیلی و عدم مراجعه حضوری کاربران به دانشگاه و ساده تر کردن فرایند استعلام مدرک تحصیلی می باشد.

لازم است که توجه داشته باشید که تمام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد دارای کد مخصوص غیر قابل جعل هستند. بنابراین، دانش آموختگان این دانشگاه می توانند با مراجعه به سامانه Estelam.iau.ir و وارد کردن مشخصاتی مانند کد ملی و شماره شناسنامه برای دریافت مدرک خود به صورت آنلاین اقدام کنند. اگر برای ادامه تحصیل یا استخدام نیاز به مدرک تحصیلی خود دارید کافیست که با طی کردن مراحل زیر فرایند استعلام را انجام دهید.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی و سامانه Estelam.iau.ir

اول از همه توجه داشته باشید که، سامانه Estelam.iau.ir فقط برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد طراحی شده است و اگر عضو دانشگاه دیگری هستید باید از طریق سامانه آموزشیار به امور آموزشی خود بپردازید.

برای استعلام آخرین مدرک تحصیلی خود وارد سامانه Estelam.iau.ir شوید تا با صفحه زیر روبرو شوید.

در فیلد اول کد ملی و در فیلد دوم شماره شناسنامه خود را به عنوان رمز وارد کنید.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی و سامانه Estelam.iau.ir

حالا به صفحه ثبت نام زیر هدایت می شوید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و دکمه سبز ثبت نام را کلیک کنید.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی و سامانه Estelam.iau.ir

مجدد به صفحه قبل باز خواهید گشت، این بار با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه خواهید شد.

بعد از وارد شدن به سامانه شما با چهار گزینه زیر روبرو خواهید شد:

  • درخواست تاییدیه دانشنامه
  • درخواست تاییدیه گواهینامه موقت
  • پیگیری درخواست ها
  • و بخش سوالات

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی و سامانه Estelam.iau.ir

ادامه نحوه کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد

قبل از درخواست تاییدیه دانشنامه شما باید برای دریافت شماره تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام کرده باشید و آن را در فیلد اول صفحه زیر وارد کنید. در فیلد دوم هم نام گیرنده (سازمان یا ارگان مربوطه) را باید وارد کنید.

استعلام مدرک دانشگاه آزاد با کد ملی و سامانه Estelam.iau.ir

گزینه ثبت را کلیک کنید.

در صفحه بعد گزینه ایجاد پرونده را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه بانک شده و هزینه استعلام را پرداخت کنید.

بعد از پرداخت، به صفحه اصلی باز خواهید گشت. در این مرحله می توانید روی گزینه پیگیری درخواست ها کلیک کنید. در لیست باز شده روی گزینه تایید مدرک کلیک کنید تا پنجره بررسی درخواست مدرک تحصیلی باز شود. بعد از مشاهده و تایید اطلاعات دانشنامه خود، روی آیکن پرینت کلیک کنید و یا فایل را به صورت PDF ذخیره کنید.

در صورت مغایرت در تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد می توانید پرسش های خود را در بخش سوالات و از طریق سامانه ساپ مطرح کنید و نسبت به ارسال درخواست و بازگذاری تصویر مدرک تحصیلی خود اقدام کنید.

همچنین لازم است توجه داشته باشید که درخواست تاییدیه گواهینامه موقت تنها توسط کاربرانی امکان پذیر است که گواهی موقت آنها قبل از سال ۱۳۸۵ صادر شده باشد. کلیه گواهینامه های موقت بعد از سال ۱۳۸۵ از طریق این سامانه قابل رهگیری نمی باشند.

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه Emt.medu.ir

برای استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه Emt.medu.ir به این صورت عمل می کنیم که وارد سامانه می شویم. در صفحه زیر روی ثبت نام تاییدیه تحصیلی کلیک می کنیم.

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه Emt.medu.ir

در پنجره زیر مقطع و نظام تحصیلی خود را انتخاب کنید. کد امنیتی را درج کنید و روی دکمه تایید کلیک می کنیم.

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه Emt.medu.ir

سپس در صفحه زیر اطلاعات هویتی متقاضی، اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضی و مشخصات استعلام گیرنده را وارد کنید و دکمه ادامه را کلیک کنید.

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه Emt.medu.ir

اطلاعاتی که وارد کردید را بررسی کنید و از صحت آن اطمینان پیدا کنید.

مرحله بعدی پرداخت هزینه است که باید برای صدور گواهینامه هزینه ۲۳۰۰ تومان را پرداخت کنید. این پرداخت از طریق درگاه های بانکی انجام می شود.

مرحله آخر دریافت کد رهگیری است. بعد از تمام این مراحل، درخواست شما در سامانه ثبت می شود و سازمان آموزش و پرورش به بررسی اطلاعات مدرک شما می پردازد و در صورت صحت اطلاعات، گواهی تاییدیه تحصیلی برای فرد ارسال می شود.

بعد از دریافت کد رهگیری، اگر متوجه شدید که قسمت هایی از مشخصات را درست وارد نکرده اید می توانید گزینه ویرایش اطلاعات فردی را انتخاب کنید و برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم به صورت ساده و مختصر نحوه کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد را به شما آموزش دهیم. همانطور که مشاهده کردید این مراحل ساده هستند و هر کاربری می تواند به راحتی آنها را پیش ببرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال شما می توانید به صورت مجازی و به صورت غیر حضوری مدرک دانشگاهی خود را استعلام کنید و برای تاییدیه تحصیلی خود اقدام کنید. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید