0

آموزش تصویری نصب صندلی کودک ماشین و نحوه صحیح نشستن کودک

آموزش تصویری نصب صندلی کودک ماشین و نحوه صحیح نشستن کودک
بازدید 116


برای این که بتوانید در امن ترین حالت ممکن کودک خردسال یا نوزاد 👶 خود را سوار ماشین کنید، باید از صندلی خودرو استفاده کنید. این صندلی ها انواع مختلفی دارند. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری نصب صندلی کودک ماشین و نحوه صحیح نشستن کودک میپردازیم.

طریقه نصب صندلی کودک در پراید ، ۲۰۶ و…

?How to Install Infant and Toddler Car Seats

کودکان خردسال و نوزادان را نباید بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی سوار ماشین کرد. مخصوصا زمانی که تنها شما و کودک در خودرو هستید و شخص دیگری نیست که بتواند از کودک نگهداری کنید. در بهترین حالت، شما باید از صندلی خودرو استفاده کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال محل نصب صندلی کودک در ماشین و همچنین بستن انواع مختلف آن را به همراه تصویر آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آموزش بستن صندلی ماشین کودک: صندلی کریر و رو به پشت

ابتدا طریقه نصب صندلی ماشین کودک کریر و رو به پشت را آموزش می دهیم. بخش پایینی صندلی را از کریر جدا کنید. اکثر صندلی‌های رو به عقب دارای بخش پایه هستند. در واقع، این پایه است که به صندلی خودرو وصل می‌شود و کریر از روی آن جدا می‌شود تا بتوانید کودک را با آن حمل کنید. در برخی از صندلی‌ها این بخش با یک دکمه یا دستگیره باز می‌شود.

نصب صندلی کودک ماشین

حال باید پایه را به صندلی عقب خودرو وصل کنید. اصولا صندلی دارای دو قلاب در طرفین است که می‌توانید آنان را به قلاب مخصوص صندلی کودک وصل کنید. برخی از خودروها دارای این قلاب هستند.

نصب صندلی کودک ماشین

اگر نه، قلاب باید به قلاب کمربند ایمنی وصل شود. گاهی یک ماشین هر دو مورد را دارد و می‌توانید صندلی را به هر دوی این موارد وصل کنید.

نصب صندلی کودک ماشین

حال باید کریر را روی پایه وصل کنید. آن را باید به گونه‌ای وصل کنید که صورت نوزاد به سمت صندلی عقب باشد. وقتی آن را در جای درست قرار دهید، صدای کلیکی خواهید شنید که نشانه قفل شدن کریر در پایه است.

نصب صندلی کودک ماشین

حال با توجه به سن فرزند خود زاویه پایه صندلی ماشین را تغییر بدهید. برای کودکانی که سن کمتری دارند و نوزاد هستند، بهتر است زاویه را بازتر کنید. بسیاری از این گونه صندلی‌ها دارای درجه‌بندی هستند که می‌توانید بر اساس وزن، سن و قد کودک آنان را تنظیم کنید. اصولا در دفترچه راهنمای آن‌ها نیز این موارد ثبت شده است.

نصب صندلی کودک ماشین

اگر می خواهید دوچرخه خود را به باربند ماشین متصل کنید، مطلب آموزش بستن و نصب باربند دوچرخه روی سقف و پشت ماشین را مطالعه کنید.

آموزش نصب صندلی ماشین: صندلی رو به جلو

برای نصب صندلی کودک رو به جلو، باد کمربند ایمنی را از صندلی رد کنید. صندلی‌ها دارای بخشی هستند که می‌توانید کمربند را از آن رد کنید. سپس به قلاب کمربند ایمنی وصل کنید. مطمئن شوید که کمربند پیچ نخورده باشد و کاملا صاف باشد.

آموزش نصب صندلی ماشین

حال بند بالایی صندلی را به پشت صندلی خودرو وصل کنید. اصولا این بخش در پشت صندلی قرار دارد و باید از بالا بند را رد کنید و به آن وصل کنید. ممکن است در خودروی شما کمی متفاوت باشد.

آموزش نصب صندلی ماشین

حال چفت‌های بغل صندلی ماشین را به قلاب مخصوص وصل کنید. اصولا یک قلاب در انتهای سگک کمربند ایمنی وجود دارد که برای این اتصال طراحی شده است. ممکن است این جفت‌ها به گونه دیگری طراحی شده باشند. در هر صورت باید آنان را هم متصل کنید.

آموزش نصب صندلی ماشین

نکاتی ایمنی استفاده از صندلی کودک در ماشین: بخش اول

برای استفاده از صندلی کودک در ماشین باید به نکات مهمی توجه کنید. باید صندلی را با توجه به سن، وزن و قد فرزند خود انتخاب کنید. برای نوزادان باید از صندلی رو به عقب یا کریر استفاده کنید. حداقل تا یک سالگی باید از این صندلی برای آن‌ها استفاده کنید. بهترین زمان برای تغییر صندلی خودرو و استفاده از صندلی رو به جلو، سه سالگی به بعد است. البته باز هم همه چیز به قد و وزن کودک بستگی دارد. متخصصین معتقد هستند تا جایی که امکان دارد باید از صندلی رو به عقب استفاده شود.

آموزش نصب صندلی ماشین

صندلی کودک حتما باید روی صندلی عقب وصل باشد. برخی از افراد صندلی را پشت صندلی راننده وصل می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر و از طریق آینه کودک را چک کنند و نیازی به برگشتن نباشد.

آموزش نصب صندلی ماشین

وقتی صندلی را وصل کردید، از هر طرف آن را بکشید. صندلی نباید بیشتر از دو و نیم سانتیمتر تکان بخورد. اگر زیاد حرکت می‌کند، به معنای آن است که محکم نشده است.

آموزش نصب صندلی ماشین

وقتی کودک را درون صندلی قرار دادید، مطمئن شوید که بندها را محکم کرده‌اید. بند میانی باید در سطح زیر بغل و روی سینه کودک باشد. بندها نباید پیچ خوردگی داشته باشند. برای ایمنی بیشتر هیچ گونه وسیله اضافی مانند ملحفه یا پتو را زیر بند قرار ندهید. اگر می‌خواهید چیزی روی کودک بکشید، ابتدا بند را وصل کنید. سپس پتو و… را روی کودک بگذارید.

اگر می‌خواهید وسیله باارزشی را در خودروی خود پنهان کنید، مطلب بهترین جاساز مخفی در ماشین برای کلید و… را مطالعه کنید.

نکاتی ایمنی استفاده از صندلی کودک در ماشین: بخش دوم

اکثر صندلی‌ها دارای دو نوع حالت بسته شدن به صندلی عقب هستند. یک روش بستن صندلی با قلاب مخصوص و روش دیگر بستن به استفاده از کمربند ایمنی است. برخی از افراد بر این باورند که اگر هر دوی این موارد را استفاده کنند، کودک ایمن‌تر خواهد بود. برخی از متخصصین معتقد هستند که چنین چیزی لازم نیست.

بهترین نقطه برای قرار دادن صندلی، وسط صندلی عقب است. البته برخی از خودروها قلاب مخصوص اتصال را در صندلی‌ها دو طرف دارند و بخش وسطی این قلاب را ندارد. البته می‌توانید از روشی استفاده کنید که بتوانید صندلی را در وسط بگذارید و سپس بند مخصوص را به قلاب‌های صندلی‌های دو طرف وصل کنید. در این صورت دیگر کسی نمی‌تواند در صندلی عقب بنشیند.

صندلی را در جایی قرار بدهید که در محکم‌ترین حالت ممکن تنظیم می‌شود.

صندلی کودک را مناسب با صندلی خود تهیه کنید.

وقتی می‌خواهید صندلی را با کمربند ایمنی وصل کنید، کمربند را تا انتها بکشید تا در قفل شود. این گونه در زمان اتصال صندلی، کمربند قفل می‌ماند.

اگر صندلی خودروی شما دارای قفل بالایی است، حتما از آن استفاده کنید. این گونه خطر آسیب به سر در حین حادثه پایین می‌آید.

حتما از چفت شدن قفل‌ها مطمئن شوید.

وقتی کودک رشد کرد، می‌توانید از صندلی حامی استفاده کنید. کودکان باید تا سن ۸ الی ۱۲ سالگی از این لوازم ایمنی استفاده کنند. از صندلی حامی یا بوستری که پشتی بلندی دارد، ایمنی بیشتری را برای کودکان کوچک‌تر فراهم می‌کند.

هر دو کمربند شانه و پاها باید در جای درست قرار گرفته باشند. کمربند نباید زیر بازو یا پشت شانه قرار بگیرد. حتما باید از روی دست رد شود و هر دو دست از طرفین بیرون بیایند.

نحوه قرار دادن نوزاد در صندلی کودک ماشین

برای نوزاد باید از صندلی رو به عقب استفاده کنید. دستورالعمل نصب آن را به درستی اجرا کنید. بهتر است صندلی را در بخش وسط صندلی عقب نصب کنید. حتما صندلی ماشین باید با صندلی خودروی شما هماهنگ باشد.

صندلی کودک ماشین

زاویه صندلی را درست تنظیم کنید. صندلی نباید تکان بخورد. برخی از صندلی‌ دارای دکمه تنظیم هستند. وقتی دکمه را فشار دهید، در زاویه درست قرار می‌گیرند. برخی هم چراغ هشدار دارند که به شما نشان می‌دهد صندلی درست وصل شده است یا نه.

صندلی کودک ماشین

بندها را کنار بزنید و نوزاد را درون صندلی قرار دهید.

صندلی کودک ماشین

دستان کودک را درون بندهای دو طرف قرار بدهید. هر دو دست باید از هر دو طرف بند بیرون بیاید.

صندلی کودک ماشین

حال انتهای بند را به پایین قفل کنید. بندها نباید پیچ خوردگی داشته باشند. وقتی بند را وارد قفل ان کنید، صدای کلیکی خواهید شنید که نشانه قفل شدن بند است.

صندلی کودک ماشین

برای این که چک کنید بند چقدر باید سفت باشد، دو انگشت خود را زیر آن قرار دهید. اگر فاصله بند با بدن کودک بیشتر از این مقدار است، بند را تنظیم کنید. بند نباید تنگ یا رها باشد.

صندلی کودک ماشین

اگر هوا سرد است، ابتدا نوزاد را درون صندلی قرار دهید و بند را ببندید. سپس روی او پتو بکشید. بهتر است کاپشن اون را دربیاورید. می‌توانید کاپشن را روی اون بکشید. ولی چنین چیزهایی که حجم زیادی دارند، نباید زیر بند باشند.

صندلی کودک ماشین

بهتر است زیر سر کودک یک بالش نرم و نازک بگذارید یا ملحفه و پتویی کم‌حجم را تا کنید و زیر سر او بگذارید. البته بیشتر انواع صندلی‌ها دارای چنین بالشتی هستند.

صندلی کودک ماشین

پیشنهاد می‌کنیم آهنگ ملایمی پخش کنید تا کودک به خوب برود و شما را اذیت نکند. علاوه بر این، به صندلی اسباب بازی وصل نکنید. زیرا کودک ممکن است برای برداشتن آن خم شود و به بدن او آسیب وارد شود.

انواع بند در صندلی ماشین کودک

همان طور که گفتیم بندهای مختلفی برای اتصال و محکم کردن صندلی کودک در ماشین وجود دارد. در این بخش به انواع آن‌ها اشاره می‌کنیم تا کاملا متوجه تفاوت این بندها شوید.

لنگر پایینی: این میله‌های کوچک میان پشتی صندلی‌های عقب و بخش نرم صندلی کودک قرار می‌گیرند. از آن‌ها برای اتصال هر دو نوع صندلی‌ها یعنی صندلی رو به جلو و صندلی رو به عقب استفاده می‌شود.

بند لنگر پایینی: این بند به قسمت پایینی صندلی وصل است. دو قلاب دارد که هر کدام برای یک سمت صندلی است.

لنگرهای اتصال بالا: این حلقه‌های فلزی نزدیک شیشه عقب قرار دارند. در مینی ون‌ها و ماشین های SUV ممکن است روی کف، زیر صندلی، روی سقف یا در پشت صندلی باشند.

بند بالایی: از بالای صندلی ماشین می‌ آید و در انتهای آن یک قلاب یا سگک قرار دارد که باید به پایین وصل شود.

می‌توانید فیلم آموزشی نحوه نصب صندلی کودک ماشین را مشاهده کنید:

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه بستن صندلی کودک به ماشین را آموزش دادیم. صندلی ماشین کودک شما از چه نوعی است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید