0

آموزش تصویری اتصال دو مودم به هم با کابل و بدون کابل

آموزش تصویری اتصال دو مودم به هم با کابل و بدون کابل
بازدید 165


در برخی مکان ها نمی توان تنها از یک مودم استفاده کرد. برای همین شما می توانید چند مودم را به هم وصل کنید 🔌 و از آن ها در بخش های مختلف استفاده کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری اتصال دو مودم به هم با کابل و بدون کابل میپردازیم.

آموزش اتصال دو مودم به یکدیگر

?How to Connect Two or More Modems to Eachother

روش های مختلفی برای اتصال دو یا چند مودم به هم وجود دارد. شما می توانید مودم ها را با کابل و بدون کابل به هم وصل کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه استفاده از مودم به عنوان گیرنده وای فای را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکاتی درباره اتصال دو مودم به یک کامپیوتر و به هم

حتما مطمئن شوید که مودم دوم شما WDS bridging را پشتیبانی می‌کند یا حالت Bridge دارد. می‌توانید دفترچه راهنما را مطالعه کنید. این حالت به شما این امکان را می‌دهد تا مودم را به مودم دیگر وصل کنید.

پیش از شروع هم مشخص کنید که کدام مودم قرار است، مودم اصلی باشد. حتما هم کابل بلند اترنت تهیه کنید. برای اتصال مودم با کابل به کابلی بلند نیاز دارید. البته کابل را به اندازه‌ای انتخاب کنید که مودم شما می‌تواند آن را پوشش دهد. کابل نباید بیشتر از ده متر باشد.

اگر مودم و روتر شما جدا هستند، ابتدا مودم را به پورت اینترنت دیوار وصل کنید. سپس کابل اترنت را به WAN روتر بزنید. حال سر دیگر آن را به مودم وصل کنید.

برای آماده‌سازی باید روتر اصلی را با کابل اترنت به کامپیوتر وصل کنید.

آدرس IP مودم شما می‌تواند متفاوت از مثال ما باشد. این مورد را می‌توانید در دفترچه راهنمای مودم چک کنید. معمولا آدرس ۱۰٫۰٫۰٫۱ یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است. وقتی این آدرس را در نوار URL مرورگر وارد کردید، در ویندوز به تنظیمات بروید. سپس روی Network & Internet بزنید. از بخش راست روی View hardware and connection properties بزنید. آدرس IP کنار Default Gateway نوشته شده است.

در مک روی منوی اپل بزنید. سپس روی System Preferences بزنید. روی Network کلیک کنید. از سمت چپ اترنت را انتخاب کنید. روی Advanced بزنید. وارد سربرگ TCP/IP شوید. آدرس IP کنار Router نوشته شده است.

موارد زیر را برای مودم اول خود یادداشت کنید. این موارد در بخش تنظیمات آن قرار دارند:

SSID یا نام وایرلس به همراه رمز

Security mode یا Encryption mode یا Network mode

فرکانس را یادداشت کنید. مثلا ۵ GHz

از بخش LAN یا Network آدرس IP یا IPV4 را یادداشت کنید.

این موارد را ممکن است برای راه‌اندازی مودم روم نیاز داشته باشید.

نحوه اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

گاهی یک مودم نمی‌تواند به خوبی یک مکان را پوشش دهد. ممکن است برخی بخش‌های یک مکان تحت پوشش یک مودم قرار نگیرند. به عنوان مثال، یک مودم نمی‌تواند یک خانه بسیار بزرگ، یک اداره، یک شرکت و… را پوشش دهد. برای استفاده از دو مودم برای تقویت سیگنال راه‌های مختلفی وجود دارد. ابتدا باید روتر اصلی را به اینترنت وصل کنید. سپس وای فای آن را روشن کنید. حال فرض کنید که می‌خواهید مودم دیگری را که در طبقه یا اتاق دیگر است به آن وصل کنید. می‌توانید این کار را با کابل یا بدون کابل انجام دهید. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

نحوه اتصال دو اکسس پوینت به صورت بیسیم: بخش اول

برای اتصال دو مودم به هم از طریق وایرلس مودم را روشن کنید. اینترنت آن باید فعال باشد. همچنین باید مودم را کانفیگ کرده باشید. برای اجرای این کار نام و مدل روتر خود را در اینترنت جستجو کنید و آن را فعال کنید.

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

همچنین باید کانال مودم دوم را از حالت اتوماتیک به استاتیک تغییر دهید. در بخش Channel عددی مثل ۱ یا ۹ را وارد کنید. برای این کار هم می‌توانید مدل روتر خود را سرچ و نحوه انجام آن را در اینترنت پیدا کنید.

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

حال مودمی را که در WDS mode قرار است فعال باشد، تنظیم کنید. ما در اینجا از مودم TР-Link Archer C20 استفاده کردیم. به تنظیمات مودم بروید.

برای شروع باید آدرس آی پی مودم دوم را تغییر دهید. نباید دو دستگاه با یک آی پی به اینترنت وصل باشند. مثلا ممکن است هر دو دستگاه دارای آدرس آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ باشند. در تنظیمات مودم به سربرگ Network / LAN بروید. در بخش IP address شماره آخر را تغییر دهید. به جای یک می‌توانید ۲ بگذارید. یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲٫ تغییرات را ذخیره کنید.

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

حال برای تنظیم این مودم باید آدرس جدیدی یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲ را در نوار URL وارد کنید.

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

به سربرگ Wireless / Basic Settings بروید. در کادر Wireless Network Name نامی برای مودم دوم وارد کنید. در کادر Channel هم باید عدد کانال را وارد کنید. مثلا ۹٫

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

تیک Enable WDS را بزنید و روی Scan کلیک کنید.

اتصال دو مودم به هم برای تقویت سیگنال

اتصال دو مودم وایرلس به هم بدون کابل: بخش دوم

حال از فهرست شبکه ای را که مودم قرار است از آن اینترنت دریافت کند، انتخاب کنید. روی Connect کنار آن کلیک کنید.

اتصال دو مودم وایرلس به هم بدون کابل

در بخش Password رمزی را وارد کنید. روی Save بزنید.

اتصال دو مودم وایرلس به هم بدون کابل

پس از ریبوت کردن، دوباره به تنظیمات مودم دوم بروید. در صفحه Status وارد بخش Wireless شوید. بخش WDS Status باید Enabled باشد. این یعنی مودم دوم به مودم اصلی وصل شده است.

اتصال دو مودم وایرلس به هم بدون کابل

در این حالت اینترنت فقط با وای فای وصل میشود و شما نمی‌توانید دستگاهی را با کابل به مودم وصل کنید و از اینترنت استفاده کنید. برای اجرای درست این روش باید سرور DHCP را برای روتری که در حالت WDS bridge است، غیرفعال کنید. پس در تنظیمات مودم دوم وارد منوی DHCP شوید و این قابلیت را غیرفعال کنید.

اتصال دو مودم وایرلس به هم بدون کابل

مودم دوم را در رنج مودم اول قرار دهید تا به ان وصل شود. رمزی برای آن تنظیم کنید.

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

برای اتصال چند مودم به هم با کابل دو روش وجود دارد. ابتدا نحوه اتصال با کابل به صورت LAN/LAN را آموزش می‌دهیم.

برای یادگیری نحوه راه اندازی مودم تی پی لینک می توانید مطلب آموزش نحوه کانفیگ مودم TP-Link در کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

آموزش اتصال دو مودم به یکدیگر با LAN/LAN

برای اتصال دو مودم به هم با این روش باید یک مودم را به عنوان مودم اصلی خود انتخاب کنید. کابل لن را به مودم اصلی وصل کنید. سپس سر دیگر را به مودم دوم وصل کنید.

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

مودم اصلی را باید کانفیگ و تنظیم کنید تا به اینترنت وصل شود. سرور DHCP هم باید در آن فعال باشد. معمولا به صورت پیشفرض فعال است. برای چک کردن وارد بخش DHCP شوید. سپس DHCP Settings را چک کنید. باید گزینه enable انتخاب شده باشد.

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

حال وارد تنطیمات مودم دوم شوید. DHCP Server را در آن Disable کنید.

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

از بخش Network/ LAN آدرس آی پی مودم دوم را تغییر دهید. سپس تغییرات را ذخیره کنید.

اتصال دو مودم به یکدیگر از طریق کابل

مودم دوم را یک بار خاموش و روشن کنید تا اینترنت وصل شود.

ارتباط دو مودم وایرلس به هم با LAN/WAN

برای اتصال به اینترنت با دو مودم با کابل ابتدا کابل LAN را به مودم اصلی وصل کنید. سپس سر دیگر را به مودم دوم وصل کنید.

مودم اصلی را به اینترنت وصل کنید. مطمئن شوید که سرور DHCP آن روی حالت Enabled است.

ارتباط دو مودم وایرلس به هم

تغییرات را ذخیره کنید. سپس مودم دوم را وصل کنید. به بخش  Network / WAN بروید و Connection Type را روی حالت Dynamic IP قرار دهید. تغییرات را ذخیره کنید.

ارتباط دو مودم وایرلس به هم

در بخش DHCP گزینه DHCP Server را Enabled کنید.

ارتباط دو مودم وایرلس به هم

حتما هم آدرس آی پی روتر دوم را تغییر دهید. مثلا اگر مودم اول شما بین ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱۰۰ تا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱۹۹ است، آدرس آی پی مودم دوم را بین ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲۰۰ تا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۲۹۹ قرار دهید.

نکاتی که باید در هنگام اتصال چند مودم به هم توجه کنید

همان طور که گفتیم باید حالت بریج را فعال کنید. وقتی مودم دوم را به کامپیوتر وصل کردید تا آن را راه‌اندازی کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. باید وارد بخش Connection type یا Network Mode شوید. سپس Bridge Mode یا Bridged، WDS یا Repeater را انتخاب کنید. مثلا در مودم‌های TP Link باید به dvanced > System Tools > System Parameters بروید. روی Enable WDS Bridging بزنید. سپس به Survey‌ بروید. SSID روتر اصلی را انتخاب کنید. روی Choose بزنید. سپس رمز وای فای روتر اصلی را وارد کنید. روی SAVE بزنید.

اتصال دو مودم به هم

در روتر Netgear به Advanced > Advanced Setup > Router/AP/Bridge/Repeating Mode بروید و Enable Wireless Repeating Function را انتخاب کنید. سپس Wireless Repeater را انتخاب کنید.

اتصال دو مودم به هم

باقی موارد هم در بخش پیشین اشاره شده است. همان تغییرات مانند تغییر آدرس آی پی را هم انجام دهید.

بهتر است نامی که برای مودم دوم انتخاب می‌کنید کمی متفاوت از مودم اصلی باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش های اتصال دو مودم ADSL را به هم توضیح دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید