0

آموزش تصویری اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ
بازدید 189


در صورتی که مانیتور کنترل دوربین مداربسته شما خراب شود، می‌توانید از لپ تاپ 💻 به عنوان نمایش‌دهنده تصاویر دوربین استفاده کنید. با چند روش ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ می‌پردازیم.

نحوه وصل کردن دستگاه DVR به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل

?How to connect DVR to a computer or a laptop

از لپ تاپ و کامپیوتر هم می‌توان به عنوان مانیتور نمایش‌دهنده تصاویر دستگاه DVR استفاده کرد. کافی است نحوه اتصال DVR به لپ تاپ با کابل HDMI، VGA و شبکه را بدانید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال شیوه اتصال دوربین مداربسته به لپ تاپ با کابل را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش اتصال دستگاه DVR به لپ تاپ با کابل شبکه

دستگاه DVR دارای دو خروجی است: HDMI و VGA. لپ تاپ نیز دارای این دو خروجی است. در حالت عادی شما نمی‌توانید دو خروجی را به یکدیگر وصل کنید و این گونه نصب DVR به لپ تاپ امکان‌پذیر نیست. در این حالت انتقال تصویر تنها با کابل شبکه امکان‌پذیر می‌شود.

برای اینکار ابتدا یک کابل شبکه تهیه کنید و یک سر آن را به پورت شبکه دستگاه DVR متصل نمایید.

آموزش اتصال دستگاه DVR به لپ تاپ با کابل شبکه

سپس سر دیگر کابل را به پورت شبکه لپ تاپ متصل کنید.

اتصال dvr به لپ تاپ

حالا این گونه این دو دستگاه وارد یک شبکه داخلی می‌شوند و با استفاده از آدرس آی پی می‌توانید آنان را به هم وصل کنید.

اتصال دستگاه dvr به لپ تاپ

برای اتصال DVR به مانیتور لپ تاپ به IP دستگاه DVR نیاز داریم. برای به دست آوردن این آی پی باید نرم‌افزار Netscan را روی لپ تاپ نصب کنید.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

برنامه را باز کنید و سپس روی Start scanning بزنید.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

آی پی اولی که پیدا می‌شود، IP خود لپ تاپ است. آی پی دیگر برای دستگاه DVR است و برای اتصال DVR به لپ تاپ با کابل شبکه به آن نیاز دارید.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

بهتر است از مرورگر Internet explorer استفاده کنید زیرا سایر مرورگرها برای نمایش تصاویر نیاز به Plugin دارند. در نوار آدرس، آی پی دستگاه را وارد کنید. صفحه دستگاه باز می‌شود که برای اتصال DVR به لپ تاپ از شما نام کاربری و رمز می‌خواهد. نام کاربری اصولا به صورت پیش فرض Admin است و رمزی برای دستگاه وجود ندارد. در صورتی که نام کاربری و رمز را قبلا تغییر داده بودید، همان را وارد کنید. در نهایت، ورود را بزنید.

شما می‌توانید گوشی خود را به دوربین مداربسته تبدیل کنید. برای یادگیری این روش به مطلب آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی مراجعه کنید.

اتصال DVR به کامپیوتر با LAN به کمک نرم‌افزار CMS3

برای وصل کردن لپ تاپ به DVR نرم‌افزار CMS3 را دانلود و نصب کنید. نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر CMS3 را باز کنید. صفحه Login باز خواهد شد.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

در حالت پیش فرض نام کاربری Admin و رمز ۱۲۳۴۵۶ است. آن‌ها را وارد کنید و OK را بزنید. سپس تصاویر دوربین‌ها را خواهید دید.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

برای یادگیری نحوه انتقال تصویر دوربین مخفی به گوشی، به مطلب آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی اندروید مراجعه کنید.

انتخاب آی پی DVR برای انتقال تصویر DVR به لپ تاپ

همان طور که گفتیم برای این کار به آی پی DVR نیاز دارید. در این بخش روش دیگری برای پیدا کردن IP دستگاه DVR را آموزش می‌دهیم. در واقع، شما می‌توانید خودتان آی پی یا آی پی استاتیک (ثابت) را انتخاب و وارد کنید. ابتدا کابل شبکه را به DVR وصل کنید سپس  سر دیگر کابل را به پورت شبکه (RJ45) کامپیوتر یا لپ تاپ وصل نمایید. دستگاه را روشن کنید. به Control panel بروید و سپس وارد Network and sharing center شوید.

روی Change adapter setting کلیک کنید.

انتخاب آی پی DVR برای انتقال تصویر DVR به لپ تاپ

سپس Local Area Connection (اتصال شبکه دستگاه DVR به لپ تاپ) را انتخاب کنید.

انتخاب آی پی DVR برای انتقال تصویر DVR به لپ تاپ

روی آن دو بار کلیک کنید. از پنجره باز شده بر روی دکمه Properties کلیک کنید. سپس در تب Networking گزینه Internet Protocol Version 4 را انتخاب کنید و دکمه Properties را مجدد بزنید.

انتخاب آی پی DVR برای انتقال تصویر DVR به لپ تاپ

در تب General دو گزینه در این بخش وجود دارد که یکی Obtain IP automatically و دیگری Use the following IP address است. گزینه دوم را انتخاب کنید.

اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ

حال باید آی پی برای دستگاه انتخاب کنید. یک آی پی ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۰ را انتخاب کنید و بخش زیر شبکه یا Subnetwork را ۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵٫۰۰۰ بگذارید. تنظیمات را اعمال کنید.

در نهایت این آی پی را می‌توانید وارد Internet explorer یا هر مرورگری کنید و صفحه دوربین را مشاهده کنید. در برخی موارد باید برای مرورگر اینترنت اکسپلورر باید activeX نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطالب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه نصب DVR به لپ تاپ را آموزش دادیم و متوجه شدیم امکان اتصال DVR به لپ تاپ با کابل HDMI و VGA وجود ندارد. آیا شما هم توانستید اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ را با موفقیت انجام دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید