0

آمریکا ارتش خود را به راکتور هسته ای قابل حمل مجهز می‌کند

آمریکا ارتش خود را به راکتور هسته ای قابل حمل مجهز می‌کند
بازدید 171


راکتور هسته‌ای قابل حمل ارتش امریکا در سال 2024 به ثمر می‌رسد. احتمالا دیگر ارتش امریکا نگران تأمین انرژی نیروهایش حین عملیات نخواهد بود.

در سال‌های اخیر، سازمان‌های زیادی درباره خطرات روز افزون تولید کربن هشدار داده‌اند. در این میان، امریکا با تولید بیشترین کربن دی اکسید مضرترین کشور محسوب می‌شود. یکی از سازمان‌های امریکایی که نقش مهمی در تولید کربن دی اکسید دارد، وزارت دفاع این کشور است. حال خبر رسیده، وزارت دفاع امریکا روی تولید راکتورهای هسته‌ای قابل حمل کار می‌کند تا اینگونه میزان تولید کربن دی اکسید را کاهش دهد.

مستر بلیط

در همین راستا، وزارت دفاع امریکا با شرکت BWXT Technologies قراردادی 300 میلیون دلاری به امضا رسانده است. در مقابل نیز، شرکت BWXT Technologies متعهد شده تا سال 2024 نسخه آزمایشگاهی راکتور هسته‌ای قابل حمل را تحویل آزمایشگاه آیداهوی وزارت دفاع دهد.

چرا راکتور هسته‌ای قابل حمل ارتش امریکا تحول مهمی محسوب می‌شود؟

بر طبق ادعاهای شرکت BWXT Technologies نسخه قابل حمل راکتورهای هسته‌ای این شرکت می‌تواند به هر جای دنیا حمل شود؛ بدون اینکه خطرات زیست محیطی به همراه داشته باشد. همچنین این راکتورها در کمتر از 72 ساعت راه‌اندازی می‌شوند و سرهم کردن قطعات آنها کمتر از هفت روز طول می‌کشد. اینگونه اگر در منطقه‌ای طوفانی به راه بیفتد و خسارات زیادی به بار آورد (یکی از مشکلات امریکا وقوع طوفان‌های سهمگین است که هر ساله خسارات زیادی را تحمیل می‌کند)، در کمتر از چند روز می‌توان انرژی منطقه را تأمین کرد.

راکتور هسته‌ای قابل حمل ارتش امریکا

شرکت BWXT Technologies هسته مرکزی این راکتور را در کانتیری 6 متری تعبیه کرده است تا اینگونه استانداردهای ISO نیز رعایت شود. این راکتورها را برای حمل در جاده‌ها، مسیرهای هوایی و دریایی طراحی خواهند کرد. شرکت BWXT Technologies در تولید راکتور هسته‌ای قابل حمل ارتش امریکا با کمپانی رولز رویس و نورثروپ گرومن همکاری می‌کند.

هدف وزارت دفاع امریکا این است که تا سال 2050 ارتشی تماما الکترونیکی داشته باشد؛ ارتشی که به کربن صفر معروف باشد. طبق گزارش‌های شرکت BWXT Technologies در تولید این راکتورها از فناوری راکتور پیشرفته دما بالای گاز سرد (HTGR) استفاده شده تا در شرایط آب و هوایی سخت (مناطق گرمسیری) بدون مشکل به کارش ادامه دهد. وزارت دفاع امریکا با راه‌اندازی پروژه‌ای به نام «PELE» در تلاش است این راکتورها را در مناطق دورافتاده آزامایش کند تا از صحت کارکرد آنها اطمینان حاصل کند.

نمونه اولیه این تکنولوژی برای سال 2024 در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راکتور هسته‌ای قابل حمل ارتش امریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید