0

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 ؛ اپل بهترین در فصل آخر و سامسونگ برترین در کل سال!

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 ؛ اپل بهترین در فصل آخر و سامسونگ برترین در کل سال!
بازدید 121


آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد. در این آمار، باز هم سامسونگ توانسته در دوره یکساله، رتبه اول فروش را از آن خود کند.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 توسط Canalys منتشر شد که در آن اپل در 3 ماهه پایانی سال 2022 توانسته است رتبه اول را از میزان فروش بدست آورد ولی در حالت کلی و در دوره یکسال گذشته میلادی، سامسونگ توانسته است در جایگاه نخست قرار بگیرد و به نوعی بر بازار گوشی‌های هوشمند پادشاهی کند. در این لیست همچنین رتبه‌های بعدی این آمار منتشر شده است که جزئیات آنها را در ادامه مطلب خواهید دید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد

Canalys امروز گزارش مشترک خود را با تمرکز بر تعداد سهم شرکت‌های مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2022 یعنی اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) و همچنین عملکرد در کل سال منتشر کرد. آمارهای به دست آمده اطلاعات جالبی از وضعیت بازار و شرکت‌های برتر را در خود دارند.

به طور کلی، می‌توان گفت که وضعیت بازار چندان دلچسب نبوده است. بازار در سه ماهه چهارم 2022 در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021، 17 درصد کوچک شده است. به صورت کلی نیز محموله‌های کل سال 2022 به میزان 11 درصد کاهش یافته و به کمتر از 1.2 میلیارد رسید.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد

اپل در 3 ماه پایانی 2022 پادشاهی کرده است

همانطور که انتظار می‌رود باز هم اپل توانسته برنده بازی سهم بازار در سه ماهه چهارم سال باشد، که همیشه تحت تاثیر عرضه جدیدترین آیفون‌ها است، اما این بار این شرکت توانست بالاترین سهم بازار خود را ثبت کند یعنی 25% از محصولات عرضه شده در بازار.

سامسونگ با 20 درصد دوم، شیائومی با 11 درصد در رتبه سوم، اوپو با 10 درصد در رتبه چهارم و vivo با 8 درصد از بازار در رتبه پنجم قرار گرفتند، در حالی که دیگر برندها، همه با هم تنها 26 درصد از فروش را به خود اختصاص داده‌اند، یعنی تقریبا به اندازه سهمی که اپل به تنهایی در این دوره داشته است.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد

در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021، سهم اپل 2 درصد، سامسونگ و اوپو 1 درصد، vivo ثابت ماند و شیائومی 2 درصد کاهش یافت. ظاهراً افت شیائومی تا حد زیادی به دلیل چالش‌های پیش آمده در کشور هند است.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد

برتری سامسونگ در دوره یکساله فروش گوشی‌های هوشمند

اما در مقایسه آنچه که در کل یک سال گذشته است، سامسونگ با 22 درصد از بازار، اپل با 19 درصد و شیائومی با 13 درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. Oppo و vivo هر دو 9 درصد از سهم بازار را داشتند. در مقایسه با سال 2021، سامسونگ و اپل 2 درصد به سهم خود در بازارهای جهانی اضافه کرده‌اند و اوپو 2 درصد از سهم خود را از دست داده، در حالی که شیائومی و vivo تنها 1 درصد کاهش را تجربه‌ کرده‌اند.

آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 منتشر شد

برای سال 2023، Canalys “رشد ثابت تا حاشیه‌ای” را برای کل بازار پیش بینی کرده است. به گفته تحلیلگر لی ژوان چیو، گفته می‌شود که فروشندگان با احتیاط به سال جدید نزدیک می‌شوند و سودآوری را در اولویت قرار می‌دهند و با تمام قوا از سهم بازار خود محافظت می‌کنند و این یعنی کاهش هزینه‌ها “برای انطباق با واقعیت جدید بازار” کاهش می‌دهند. خب باید دید آیا شرکت‌هایی مانند شیائومی و OPPO هم برای کاهش هزینه و افزایش سود به سمت حذف لوازم جانبی از روی گوشی‌های خود می‌روند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید