0

آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 ؛ همان همیشگی‌ها به علاوه رشد قابل توجه هواوی!

آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 ؛ همان همیشگی‌ها به علاوه رشد قابل توجه هواوی!
بازدید 76


آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 نشان می‌دهد که شرکت محبوب و پرآوازه چینی هواوی در این بازار رشد قابل‌توجهی را کسب کرده است.

آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 منتشر شد. براساس گزارشی منتشر شده از مؤسسه‌ تحقیقاتی IDC، پرفروش‌ترین تبلت‌ها در بازارهای جهانی با یک تغییر جالب همراه شده است. رشد قابل‌توجه هواوی در بازار جهانی تبلت، این شرکت را پس از اپل و سامسونگ به رده سوم رسانده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

این افزایش رتبه هواوی درصورتی پدید آمده که این شرکت چند سالی‌ست که با تحریم‌های سختگیرانه آمریکا روبرو شده و گمان می‌رفت با این شرایط هواوی از صفحه روزگار محو شود. اما غول تکنولوژی چینی جهان روزبه‌روز به تلاش‌های خود ادامه داده و رکوردهای جدیدی به ثبت می‌رساند.

بیشتر بخوانید: تبلت گوگل پیکسل رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 منتشر شد

آمار جدید نشان می‌دهد هواوی با ارتقا رتبه‌ توانسته است پس از اپل و سامسونگ به سومین برند برتر بازار تبلت تبدیل شود. مطابق داده‌های مؤسسه‌ تحقیقاتی IDC، تعداد تبلت‌های عرضه‌شده در فصل اول ۲۰۲۳ به ۳۰٫۷ میلیون دستگاه رسید که افت ۱۹٫۱ درصدی را نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. آن‌طور که IDC می‌گوید، این حجم عرضه با دوران قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا قابل‌قیاس است.

در فصل اول ۲۰۱۹ و فصل اول ۲۰۱۸ حجم عرضه‌ تبلت به ترتیب ۳۰٫۱ میلیون دستگاه و ۳۱٫۶ میلیون دستگاه بود. تحلیلگران می‌گویند برندهای بازار تبلت قصد دارند پیش از رونمایی محصولات جدید، انبارهای خود را خالی کنند.

آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 منتشر شد

مطابق انتظار، اپل همچنان برترین تولیدکننده‌ تبلت در دنیا است و سامسونگ در رتبه‌ دوم جای می‌گیرد. این دو شرکت ۵۸ درصد از سهم بازار تبلت را در اختیار دارند. هواوی با ارتقا رتبه توانست به جایگاه سوم برسد. لنوو و آمازون در رتبه‌های چهارم و پنجم جدول جای گرفتند.

در فصل اول سال جاری میلادی ابعاد بازار کروم‌بوک نیز کاهش پیدا کرد و حجم عرضه به ۳٫۸ میلیون دستگاه رسید. این عدد نشان‌دهنده‌ افت سالانه‌ ۳۱ درصدی است. البته در بخش پایانی فصل اول ۲۰۲۳ فروش کروم بوک‌ها کمی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ آمار فروش تبلت در سه ماهه نخست 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید