0

آغاز پروژه ساخت جاده الکترونیکی در سوئد ؛ جاده آرمانی هر خودرو برقی!

آغاز پروژه ساخت جاده الکترونیکی در سوئد ؛ جاده آرمانی هر خودرو برقی!
بازدید 62

[ad_1]

طرح ساخت جاده الکترونیکی در سوئد به عنوان نخستین جاده الکتریکی جهان (E20) به طول 21 کیلومتر و در فاصله دو شهر اوربرو به هالسبری در حال اجرا است.

مقدمات ساخت جاده الکترونیکی در سوئد به طول سه هزار کیلومتر تا پیش از سال 2045 به اجرا می‌رسد. از آنجا‌ که پارلمان اروپا طی جلسه ماه اخیر خود قانون ممنوعیت تولید خودروهای دیزلی و بنزینی از سال 2035 را تصویب کرد، تامین زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرعت بیشتری به خود گرفته است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

یبشتر بخوانید: اولین خودروی برقی ایرانی تا اردیبهشت ماه معرفی می‌شود!

آغاز مراحل اولیه ساخت جاده الکترونیکی در سوئد

سوئد برمبنای ابتکاری جدید ساخت یک جاده الکتریکی دارای امکان شارژ پویا را شروع کرده که به خودروهای سواری و کامیون‌ها این توانایی را خواهد داد تا در طول حرکت باتری‌های خود را شارژ کنند؛ ابتکاری که بهره‌مندی از باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر را امکان‌پذیر و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه‌های شارژ باتری جلوگیری خواهد کرد.

ساخت جاده الکترونیکی در سوئد

در طرح این بزرگراه که میان شهرهای اوربرو به هالسبری احداث خواهد شد، شهرهای بزرگ سوئد اعم ‌از استکهلم، گوتنبرگ و مالمو به یکدیگر متصل خواهند شد. در این جاده همچنین سه روش شارژ پویای خودروهای عبوری مورد آزمایش قرار گرفته است. مورد اول، ساخت شبکه بالاسری کاتناری (OCS) که جهت تامین برق مورد نیاز اتوبوس‌ها و قطارهای برقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. دوم، سیستم رساناست که مشابه شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند کار خواهد کرد. در این روش، صفحات ریلی زیر آسفالت جاده قرار می‌گیرد که شارژ مورد نیاز خودروهای الکتریکی به هنگام عبور به صورت بی‌سیم تامین می‌شود. در سیستم شارژ القایی نیز تجهیزات ویژه‌ای در زیر جاده تعبیه خواهد شد که الکتریسیته لازم را به سیم‌پیچ مدنظر در خودروی الکتریکی می‌فرستد و سپس این سیم‌پیچ از آن جهت شارژ باتری خودرو بهره می‌برد.

اجرای این طرح در سوئد در قالب یک همکاری مشترک اجرایی و تحقیقاتی با آلمان و فرانسه آغاز و مقرر شده تا بعد از انتقال تجربه‌های حاصل شده، آلمان و فرانسه هم طرح‌های مشابهی را عملیاتی سازند. علاوه بر سوئد، کشورهای دیگری همچون ایتالیا، بریتانیا، ایالات‌متحده و هند هم مشغول در نظر گرفتن شرایط لازم جهت ساخت و توسعه جاده‌های الکتریکی پویا هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت جاده الکترونیکی در سوئد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید