0

آزمایش ویدیوهای چندزبانه یوتیوب در هند ؛‌ تماشای ویدیو با دوبله اختصاصی یوتیوب!

آزمایش ویدیوهای چندزبانه یوتیوب در هند ؛‌ تماشای ویدیو با دوبله اختصاصی یوتیوب!
بازدید 55


به‌زودی شاهد اضافه شدن قابلیت ویدیوهای چندزبانه یوتیوب خواهیم بود. این قابلیت ابتدا در کشور هند مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

طی مراسمی که در تاریخ 29 آذر در هند برگزار شد، کمپانی گوگل چند بیانیه پیرامون محتوای درمانی منتشر کرد. این‌گونه که به‌نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌‌های جدیدی که توسط گوگل در هند مورد آزمایش قرار می‌گیرد، انتخاب زبان محتوا است. به این صورت که کاربران می‌توانند زبان صوتی محتوایی که مشاهده می‌کنند را به صورت دل‌خواه انتخاب کنند؛ البته زبان‌هایی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرند محدود خواهند بود. در حال‌حاضر این ویژگی جدید امکان تغییر زبان محتوا به انگلیسی، هندی، مراتی و پنجابی را برای کاربران فراهم می‌کند.

طبق گزارش‌ها در ویدیوهایی که از این ویژگی جدید پشتیبانی می‌کنند در پایین قسمت تنظیمات، گزینه Audio Track مشاهده می‌شود و همانطور که گفتیم کاربران با استفاده از آن می‌توانند زبان ویدیو را تغییر دهند. باید گفت که اضافه شدن چنین ویژگی به تمام ویدیوهای یوتیوب بسیار جذاب خواهد بود و سبب می‌شود که تعداد کاربران این پلتفرم بیش از پیش افزایش پیدا کند؛ اما قابلیت مذکور هنوز مراحل آزمایشی خود را پشت‌سر نگذاشته است و فعلا، تعداد محدودی از ویدیوهای حوزه بهداشت و درمان از این قابلیت بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای اندروید

ویدیوهای چندزبانه یوتیوب

تا این لحظه هیچ گزینه‌ای برای تفکیک ویدیوهای چندزبانه یوتیوب از ویدیوهای معمولی این پلتفرم ارائه نشده است؛ به همین جهت کاربران برای اطلاع از این موضوع، پس از انتخاب ویدیو موردنظر خود باید قسمت تنظیمات را بررسی کنند. ناگفته نماند که طی این مراسم، کمپانی گوگل به سایر برنامه‌های خود اشاره کرد.

این‌گونه که مشخص شده، گوگل به همراه چند تولید کننده محتوا مشغول آزمایش محصولی به نام الود (Aloud) است. به کمک Aloud تولید کنندگان محتوا می‌توانند محتوای خود را به چند زبان مختلف به متن تبدیل کنند و در نهایت دوبله محتوای تولید شده خود را با زبان‌های مختلف به مخاطبان خود ارائه دهند. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره زبان‌هایی که Aloud از آن‌ها پشتیبانی می‌کند ارائه نشده، اما طبق گفته گوگل این ابزار ابتدا در اختیار گروه کوچکی از فعالان در زمینه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.

غول تکنولوژی در ادامه به این نکته اشاره کرد که ابزار مختلفی جهت تولید ویدیوهای چندزبانه یوتیوب وجود دارد و استفاده از الود اجباری نخواهد بود. رئیس یوتیوب در بخش هند (ایسهان جان چاترجی) اظهارات خود را درباره ترجمه ویدیوهای یوتیوب به زبان‌های مختلف این‌گونه بیان کرد:

یکی از روش‌های مناسبی که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات درمانی را به درستی و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار عموم قرار داد ویدیو است. ما همکاری صمیمانه با متخصصان درمانی را همچنان در اولویت‌های خود قرار می‌دهیم و روی هر تکنولوژی که محتوا را به چندزبان تولید کند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

او در ادامه، عمومی‌سازی اطلاعات مهم در حوزه بهداشت و درمان را به عنوان یکی از اهداف خود اعلام کرد. همچنین، خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که یوتیوب در هند با سازمان‌‌های درمانی که در این کشور فعالیت دارند، جهت تولید محتوا به زبان انگلیسی و زبان‌های مختلف بومی هند همکاری می‌کند.

قابلیت جدید یوتیوب

طی ماه‌های گذشته طرح‌های مختلفی مربوط به حوزه‌های بهداشت و درمان در یوتیوب اجرا شدند. در ماه سپتامبر پنل جدیدی با نام استوری‌های شخصی در بخش جستجوی این پلتفرم منتشر شد که روی بیماری سرطان و اختلال‌های روانی مانند افسردگی و اظطراب تمرکز داشت. علاوه بر این، طی ماه اکتبر سیاست‌های جدیدی در دستور کار یوتیوب قرار گرفت که به سبب آن یک نشان ویژه به کانال‌های فعال در حوزه بهداشت و درمان در ایالات متحده اعطا می‌شود. این نشان در واقع به عنوان تایید کننده اعتبار محتوای کانال‌های بهداشت و درمان شناخته می‌شود.

در آخر باید این موضوع را مطرح کنیم که یوتیوب، فروش دوره‌های آموزشی خود را با ویژگی جدیدی به نام Courses، در هند آغاز کرده است. در صورتی که کاربران از این طریق دوره‌های آموزشی را خریداری کنند، به امکانات ویژه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند و دیگر اجباری به مشاهده تبلیغات ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت ویدیوهای چندزبانه یوتیوب چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید