0

آرین تل و دبیر شورای عالی فضای مجازی در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا

آرین تل و دبیر شورای عالی فضای مجازی در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا
بازدید 144

[ad_1]

تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا طی بیانیه‌ مقامات مرتبط شامل افراد و نهادهای جدیدی از ایران شده و نام آقا میری دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی هم میان آن‌ها قرار دارد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از شبکه شرق، مهر ماه سال گذشته همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست دیگری از افراد تحت تحریم این کشور را منتشر کرد که نام «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در میان آن‌ها قرار داشت. در آن هنگام علت اصلی این تصمیم قطع دسترسی به اینترنت از سوی وزیر ارتباطات بیان شده بود.

کریپتال گلوبال

درواقع این نخستین مرتبه‌ای نبوده که مقامات فعال در حوزه فناوری اطلاعات به علت مسائل مربوط به محدودیت‌های اینترنتی از سوی آمریکا تحریم شده‌اند. پیش‌تر وزارت خزانه‌داری آمریکا بهار سال 1397 هم دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی یعنی «ابوالحسن فیروزآبادی» را در لیست تحریم خود جای داده بود. بعد‌ها همچنین همین نهاد در اول آذر سال 1398 «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم را به علت قطع اینترنت در آبان همان سال در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: انتقاد مالک پیامرسان سروش از فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی ؛ وقتی سیاست ‌های امنیتی صدای منتفعان داخلی را هم درآورده!

افراد موجود در لیست تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا

در کنار آمریکا، اتحادیه اروپا هم به دلایلی که آن‌ها را «حقوق بشری» قلمداد می‌کند، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه یک نهاد و 8 فرد ایرانی اعمال خواهد کرد. طبق بیانیه شورای اروپا، این نهاد قصد دارد «تدابیر محدودکننده‌ای» را علیه هشت فرد و یک نهاد ایرانی به علت نقض حقوق بشر اجرا کند.

تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا

طبق گزارش رویترز، شرکت آرین تل، ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، چند نماینده مجلس و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و البته بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند داشت. تاکنون اطلاعات بیشتری از این بسته تحریمی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا بر علیه صنعت فناوری اطلاعات ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید