0

آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی اعلام شد

آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی اعلام شد
بازدید 26


بانک مرکزی ضمن ارائه آمار چک‌های مبادله‌ای در سامانه چکاوک طی خرداد 1402، آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی را اعلام کرد.

براساس آماری که بانک مرکزی اعلام کرده، در خرداد ماه 1402، به میزان 91.7 درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده که این میزان در مقیاس مبلغی هم برابر 88.4 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: کارت ملی هوشمند و چک صیادی غیرقابل جعل است

آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیشتر بانک مرکزی طی بخشنامه شماره 79966 در تاریخ 1402/4/7 درباره آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی به شبکه بانکی اعلام کرد که از ابتدای مهرماه امسال، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) تنها در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک مورد پذیرش خواهند بود و دارندگان این نوع دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده قادر خواهند بود تا با مراجعه به شعب خود، نسبت به دریافت دسته‌چک صیادی جدید اقدام کنند.

آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی

در همین راستا گفتنی است که چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد را داشته مورد استقبال عمومی قرار گرفته و 88.4 درصد چک‌های مبادله‌شده از چک‌های جدید بوده است.

همچنین شایان توجه است که درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه اردیبهشت سال 1402 به ترتیب برابر با 92.2 درصد و 89.3 درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال پیش به ترتیب معادل 90.5 درصد و 89.1 درصد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آخرین مهلت تبدیل دسته چک قدیمی به چک صیادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید