0

آخرین تراشه صوتی کوالکام می‌تواند صدا را از طریق وای فای به هدفون انتقال دهد

آخرین تراشه صوتی کوالکام می‌تواند صدا را از طریق وای فای به هدفون انتقال دهد
بازدید 15

[ad_1]

آخرین تراشه صوتی کوالکام قادر است صدا را از طریق وای‌فای به هدفون انتقال دهد. این پردازنده همچنین بهبودهای زیادی در بخش حذف نویز و و دیگر ویژگی‌ها داشته است.

شب گذشته برای کوالکام و حوزه تکنولوژی شبی بسیار مهم و پراز اتفاقات مثبت بود. این کمپانی آمریکایی تراشه‌های جدید خود را از تراشه موبایلی جدید تا تراشه ویندوزی در رویداد Snapdragon Summit ۲۰۲۳ یکی پس از دیگری معرفی کرد.

در جریان این رویداد، دو تراشه صوتی جدید نیز به نام‌های “Qualcomm S7 و S7 Pro Gen 1” معرفی و از ویژگی‌های جدید آنها پرده‌برداری شد. آخرین تراشه صوتی کوالکام قادر است صدا را از طریق وا‌ی‌فای به هدفون انتقال دهد که یک ویژگی بسیار هیجان‌انگیز و کاربردی محسوب می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آخرین تراشه صوتی کوالکام به ویژگی‌هایی جالب مجهز شده است

کوالکام در رویداد Snapdragon Summit ۲۰۲۳ از تراشه‌های صوتی جدید خود به‌نام Qualcomm S7 و S7 Pro Gen 1 رونمایی کرد. هدفون‌های جدیدی که به این تراشه‌ها مجهز می‌شوند، قابلیت‌های جالبی ارائه خواهند داد. کوالکام سیستم حذف‌نویز را به‌میزان قابل‌توجهی بهبود داده و از طرفی اتصال پایدارتری بین هدفون و دستگاه منبع مثل گوشی برقرار می‌کند.

البته ویژگی اتصال پایدار فقط در تراشه‌ کوالکام S7 Pro ارائه شده زیرا این پلتفرم از فناوری شبکه‌ شخصی این شرکت موسوم‌به XPAN پشتیبانی می‌کند تا محدوده‌ صوتی هدفون یا بلندگو را به کل فضای داخلی ساختمان یا خانه گسترش و موسیقی را بدون افت کیفیت انتقال دهد.

آخرین تراشه صوتی کوالکوم به ویژگی‌هایی جالب مجهز شده است

قدرت محاسباتی جدیدترین تراشه‌های صوتی کوالکام درمقایسه‌با نسل قبلی آنها ۶ برابر بیشتر شده و ازنظر پردازش هوش مصنوعی ۱۰۰ برابر بهتر از نسخه‌ قبلی عمل می‌کنند. این تراشه‌ها از micro NPU اختصاصی برای عملکردهای هوش مصنوعی پیشرفته و چندین هسته‌ DSP بهره می‌برند و حافظه‌ آن‌ها ۳۰۰ درصد بیشتر از نسل قبل است.

به‌نوشته‌ سم‌موبایل، تراشه‌های صوتی جدید کوالکام از فناوری حذف‌نویز فعال (ANC) کم‌مصرف و چندکاناله پشتیبانی می‌کنند و این یعنی هدفون‌های مجهز به S7 Pro و S7 از نظر حذف صداهای مزاحم در مکان‌های شلوغ، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت. این تراشه‌ها از هوش مصنوعی برای تطبیق پویای حذف نویز بهره می‌برند و به‌عنوان مثال اگر هنگام دویدن یکی از هدفون‌ها کمی از گوش کاربر فاصله بگیرد یا صدای محیط اطراف تغییر کند، به طور خودکار صدا را بهینه‌سازی خواهد کرد.

چشم‌گیرترین پیشرفت در تراشه‌های صوتی جدید کوالکام در S7 Pro اعمال شده که راهکاری انقلابی برای اتصال به دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. این تراشه با انتقال صدا ازطریق وای‌فای، می‌تواند به طیف گسترده‌تری از دستگاه‌های دیگر متصل شود و همچنین بُرد آن بیشتر می‌شود و درنهایت انرژی کم‌تری مصرف می‌کند؛ ویژگی‌هایی که ازطریق اتصال بلوتوثی امکان‌پذیر نبود.

تصور کنید گوشی را در اتاق خود قرار داده‌اید و هدفون در هرجای خانه همچنان به آن متصل خواهد ماند. درواقع می‌توان گوشی را در خانه گذاشت و برای قدم‌زدن بیرون رفت و پلتفرم Snapdragon Sound و XPAN امکان انتقال صدای بدون افت کیفیت یا نرخ ۱۹۲ کیلوهرتز را ازطریق وای‌فای ارائه می‌دهد.

آخرین تراشه صوتی کوالکوم به ویژگی‌هایی جالب مجهز شده است

Snapdragon Sound همچنین با جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 برای دستگاه‌های موبایلی و Snapdragon X Elite برای کامپیوترهای شخصی، یکپارچه شده است. هنگامی که این تراشه‌ها با دستگاه‌های صوتی مجهز به تراشه‌های S7 Pro یا S7 جفت می‌شوند، شاهد تجربه‌ صوتی بسیار باکیفیتی خواهید بود که قبلاً امکان دستیابی به چنین سطحی وجود نداشت. انتظار می‌رود سال آینده شاهد معرفی تعداد زیادی هدفون و اسپیکر جدید باشیم که از تراشه‌های صوتی S7 و S7 Pro کوالکام استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی‌های جدید آخرین تراشه صوتی کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید