0

آثار جنگ غزه بر فروش مک‌دونالد

آثار جنگ غزه بر فروش مک‌دونالد
بازدید 10

[ad_1]

مک دونالد یکی از بزرگترین اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای بوده که در سراسر دنیا شعبه‌ دارد. حالا گزارش‌ها نشان می‌دهند که جنگ غزه بر فروش مک‌دونالد تاثیر گذاشته؛ چراکه از اسرائیل حمایت کرده است.گزارش فصلی این برند نشان می‌دهد که نتوانسته به مقصود خود در خصوص میزان فروش دست یابد؛ که بسیاری دلیل آن را حمایت مک‌دونالد از اسرائیل می‌دانند. گزارش‌ها حکایت از ضرری هنگفت دارد به طوری که در طول 4 سال گذشته این اولین بار است که نتوانسته به میزان فروش لازم برسد.

بیشتر بخوانید: اسنپ و تپسی نقره داغ شدند؛ گزینه عجله دارم مصداق بارز گران فروشی است

فروش مک‌دونالد

آمار فصلی منتشر شده از سوی مک دونالد نشان از رشد هفت‌دهم یک درصدی آن در آسیای غربی، چین و هندوستان در سه ماه پایانی سال 2023 دارد که بسیار کمتر از برآورد شرکت از فروش بین‌المللی بوده است.

بعلاوه اینکه اطلاعات نشان می‌دهند که این عدم رشد فروش مک‌دونالد تنها به این بخش‌ها منحصر نمی‌شود، بلکه این حمایت برای او گران تمام شده و در شعبه‌های دیگر مانند مالزی، اندونزی و فرانسه نیز محصولات آن بایکوت شده‌اند. با این وجود کریس کیمپزینسکی مدیرعامل مک‌دونالد، اعلام کرده که بزرگترین ضرر آنها در شعبه‌های آسیای غربی رخ داده است. همچنین گفته که تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد انتظار رشد آنچنانی ندارند.

به نظر می‌رسد این موج نخریدن یا اصطلاحا بایکوت محصولات مک دونالد از جایی شروع شده که شعبه‌ی مستقر در اسرائیل بین سربازان ارتش پس از حمله‌های 7 اکتبر حماس غذای رایگان پخش کرده است.

پیش از این کریس کیمپزینسکی گفته بود که جنگ اسرائیل-غزه بر فروش مک دونالد تاثیر گذاشته اما دلیل آن را اطلاعات نادرست ارزیابی کرده بود.
پس از اعلام گزارش فصلی فروش مک دونالد، سهام آن در بازارها ۴ درصد افت کرد.

این شرکت گفته جنگ اسرائیل غزه «به شکل قابل توجهی بر فروش مک‌دونالد و عملکرد شعبه‌های بین‌المللی آن در سه ماه پایانی سال 2023 تاثیر گذاشته است.

درواقع سودهی این شرکت تا حدود زیادی به شعبه‌های که مالکان خصوصی دارند مربوط می‌شود. از آنجایی که 5 درصد آن یعنی 2 هزار از 40 هزار شعبه در آسیای غرب قرار دارند این میزان از ضرر قابل درک است.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را درباره‌ی آثار جنگ غزه بر فروش مک‌دونالد با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید