0

آبیاری نهال گردو در فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان چگونه است؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 25

[ad_1]

یکی از سوالاتی که کاربران در سایت از کارشناسان می‌پرسند:« آبیاری نهال گردو در فصول بهار، تابستان، پاییز و  زمستان چگونه است؟» برای مراقبت از نهال گردو  باید با روش آبیاری باغات گردو در فصول مختلف آشنایی کامل داشته باشید، آبیاری منظم آب مورد نیاز درخت گردو را تامین کرده و به رشد و توسعه بهتر درخت گردو کمک می‌کند، بنابراین بهبود عملکرد و عمر درخت را افزایش می‌دهد.

درخت گردو برای رشد و عملکرد به مقدار مناسبی از آب نیاز دارد، آبیاری منظم باعث تعادل رطوبت خاک و فراهم کردن آب لازم برای رشد سالانه درخت شده و کمک می‌کند تا از خشکی خاک جلوگیری کند؛ خشکی خاک باعث خسارت به ریشه درخت شده و رشد اقتصادی آن را متوقف می‌کند.

قبل از خرید نهال گردو با میزان رطوبت خاک باغ گردو آشنایی کامل داشته باشید، آبیاری منظم، خشکی خاک را به حداقل رسانده و در نتیجه درخت گردو قادر است به طور موثری از آب و مواد مغذی خاک استفاده کند؛ فراموش نکنید آبیاری منظم باعث حفظ سلامتی درخت گردو شده و مقاومت بهتری در برابر بیماری‌ها و آفات دارند و احتمال ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

در مورد مباحث مربوط به تفاوت  آبیاری نهال گردو در فصول مختلف ، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه تولید و خرید نهال گردو می توان به willisorchards،  afrimashاشاره نمود.

 

زمان آبیاری درخت گردو در بهار

در فصل بهار آبیاری باغات گردو آغاز می‌شود، وقتی کشاورزان هرس و سمپاشی باغ گردو را تمام کردند، باید اولین مرحله آبیاری باغ گردو را شروع کنند؛ زمان آبیاری درخت گردو در بهار سخت‌ترین مرحله آبیاری محسوب می‌شود.

کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال گردو، تاکید زیادی بر آن دارند، میزان رطوبت هوا در فصل بهار بیشتر از ۵۰ درصد بوده همچنین بارش باران‌های سطحی اتفاق می‌افتد، باغدار باید آبیاری باغ گردو در فصل بهار را به گونه‌ای انجام دهد تا درختان دچار بیماری و صدمه نشوند.

آبیاری درخت گردو در تابستان

به آبیاری درخت گردو در تابستان توجه ویژه‌ای داشته باشید، تنش‌های خشکی باغ گردو بیشتر در آغاز فصل تابستان اتفاق می‌افتد؛ در اکثر مناطق کشور در مابین دو آبیاری هوا به یکباره گرم شده و درخت دچار تنش خشکی می‌شود؛ زمانی که دمای هوا به یکباره ۵ تا ۱۵ درجه گرم شد باغدار باید روتین آبیاری بهاری خود را به سمت روتین آبیاری تابستانه تغییر دهد.

قبل از احداث باغ گردو تجهیزات مناسبی برای آبیاری باغ فراهم کنید، معمولاً باغ گردو را در فصل تابستان هر ۱۰ روز یک بار به صورت عمیق آبیاری می‌کنند تا ریشه درخت گردو سیراب شده و صدمه‌ای به بار گردو وارد نشود، برای دریافت روتین آبیاری باغ گردو می‌توانید به سایت paliznahal.ir مراجعه کنید.

آبیاری درختان گردو در پاییز

آبیاری درختان گردو در پاییز کمتر از حد انتظار است؛ معمولاً کشاورزان بعد از برداشت میوه گردو، یکبار باغ گردو را آبیاری کرده سپس روتین آبیاری را تا فصل بهار قطع می‌کنند؛ از واسط فصل پاییز برودت هوا اتفاق می‌افتد و آبیاری غیر اصولی در این بازه زمانی باعث یخ زدگی زودرس ریشه و ساقه‌های درخت گردو خواهد شد، به عنوان یک کشاورز اطلاعات بیشتری کسب کنید تنها استعلام قیمت نهال گردو مهم نیست، شما باید بدانید چگونه از درختان گردو مراقبت کنید.

آبیاری درخت گردو در زمستان

آبیاری درخت گردو در زمستان قطع می‌شود، در فصل زمستان، شرایط آب و هوایی سردتر بوده و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود، با قطع آبیاری در این فصول، رطوبت زمین کاهش یافته و خطر بیماری درختان گردو به صفر می‌رسد.

درختان گردو در فصل زمستان باید استراحت کنند تا بتوانند در فصل بهار به خوبی رشد کنند، قطع آبیاری باعث کاهش فعالیت رشدی درختان گردو در باغ شده و اجازه می‌دهد تا چ ذخیره سازی انرژی و بهبود ساختار خاک انجام شود.

قطع آبیاری در طول فصل زمستان باعث کاهش رطوبت درساقه‌ها و ساختارهای حساس درختان گردو شده در نتیجه خطر یخ زدگی ساقه‌ها را کاهش می‌دهد، بهتر است به هنگام خرید نهال گردو از کارشناسان نهالستان میزان رطوبت خاک در فصل زمستان را بپرسید.

زمان قطع آبیاری درخت گردو

البته کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال گردو به کشاورزان زمان قطع آبیاری درخت گردو را اعلام می‌کنند، به طور معمول آخرین برنامه آبیاری باغات گردو در فصل پاییز بعد از برداشت میوه گردو و قبل از هرس انجام می‌شود؛ فراموش نکنید برای رشد و توسعه باغات گردو، آبیاری آنها در فصل بهار و تابستان مورد نیاز است.

اما در فصل پاییز و زمستان معمولاً آبیاری باغات گردو کاهش می‌یابد و در برخی مناطق ممکن است کلاً قطع شود، البته توجه کنید، خاک پایه گردو را همواره در حداقل رطوبت نگه دارید تا به ریشه‌های گسترده این درختان کمک کرده و آنها را از خطر خشکی محافظت کند.

 بهترین روش آبیاری نهال گردو

از نظر متخصصین نهالستان بهترین روش آبیاری نهال گردو برای احداث باغ گردو آبیاری قطره‌ای است:

  • در آبیاری قطره‌ای، آب به صورت مستقیم و دقیق به ریشه گیاهان رسیده و هیچ آبی به طور ناکارآمد در اطراف گیاهان تلف نمی‌شود.
  • در این روش میزان تبخیر آب سطح خاک کاهش یافته و تا ۵۰ درصد آب را در مقایسه با روش‌های سنتی صرفه‌جویی می‌کند.
  • با استفاده از آبیاری قطره‌ای، نیازمندی‌های آبی درختان گردو در زمان مناسب و به صورت دقیق تامین شده و به جذب بهتر مواد غذایی توسط ریشه کمک می‌کند.
  • در آبیاری قطره‌ای، قطرات آب مستقیماً به داخل خاک نفوذ می‌کند، خطر شستشوی خاک و زبری سطح خاک را در اثر جریان آب بر روی خاک کاهش می‌دهد.
  • در آبیاری قطره‌ای، بیماری‌ها و قارچ‌ها کمتر فرصت دارند تا به گیاهان منتقل شوند، سالم بودن بودن درخت گردو باعث استفاده کمتر از آفت کش و سموم مختلف در مزارع گردو می‌شود.

با توجه به این فواید، آبیاری قطره‌ای به عنوان یک روش پایدار و موثر برای آبیاری باغات گردو شناخته می‌شود؛ بهتر است قبل از خرید نهال گردو و کاشت آن در مزرعه تجهیزات مناسب برای آبیاری باغ گردو را راه اندازی کنید.

کلام آخر

آبیاری منظم باعث تقویت باردهی درخت گردو می‌شود، کمبود آب در مراحل مختلف رویش می‌تواند باردهی را تحت تأثیر قرار دهد، با تامین منظم آب، هرس اصولی و تنک کردن اضافه بار درخت، کوددهی استاندارد، کیفیت میوه گردو تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و فروش آن در بازار راحت و بدون دغدغه خواهد بود.

قبل از خرید نهال گردو برنامه منظم آبیاری باغ گردو را از نهالستان دریافت کنید، آبیاری منظم درخت گردو باید به منظور حفظ سلامت درخت، بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و ارتقا عملکرد باردهی به صورت منظم انجام شود.

 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید