0

آبیاری قطره‎ای نهال بادام چه مزایایی دارد؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 10

[ad_1]

آیا می‌دانید، آبیاری قطره‎ای نهال بادام چه مزایایی دارد؟ از بهترین و کاربردی ترین روش‎های آبیاری نهال بادام، آبیاری قطره‏ای هست،  بررسی‏‌های بسیار نشان داده آبیاری قطره‌ای دارای مزایای بسیار زیادی برای نهال بادام در مقایسه با سایر روش‎های دیگر هست؛ امروزه به خاطر مزایای آبیاری قطره‌ای؛ این روش برای کسانی  پیشنهاد شده که به دنبال احداث باغ بادام مدرن و تجاری هستند؛  بیشتر باغداران هم به این موضوع اهمیت داده و اقدامات لازم برای به کار گیری از این روش آبیاری را در باغات بادام خود عملی کرده‎اند.

 

آبیاری قطره ای درخت بادام

مزایای روش آبیاری قطره ای درخت بادام  که بهتر است هر کشاورز قبل از خرید نهال بادام با آن آشنایی داشته باشد، عبارتند از:

  • استفاده از روش آبیاری قطره‏ای برای نهال بادام موجب کاهش رویش علف‎های هرز شده که برای سلامت این نهال بسیار مهم است.
  • آبیاری قطره‏ای موجب کاهش در مصرف آب شده که امروزه به دلیل وجود بحران آبی بسیار مفید است.
  • این آبیاری در نهایت باعث افزایش باردهی و تولید محصولات با کیفیت در نهال بادام شما خواهد شد.
  • باعث کاهش تبخیر و هدر رفتن آب در قسمت سطحی خاک شما در هنگام آبیاری خواهد شد.
  • باعث عملکرد بهتر خاک نهال بادام شده و مصرف کوددهی را هم پایین می‎آورد.
  • آبیاری قطره‌ای بسیار خوب بوده و مانع از خیس شدن برگ درختان بادام شده و این موضوع بیماری‏های قارچی را در نهال بادام شما به شدت کاهش می‎دهد.

با توجه به مزایای گفته شده در رابطه با آبیاری قطره‎ای، این روش بسیار به صرفه و خوب است؛  بهتر است به هنگام احداث باغ بادام استفاده از این روش را اولویت خود قرار دهید، تا بتوانید به محصولات و میوه‏های مرغوب و با کیفیتی دست پیدا کنید و محصولات خود را با بیشترین قیمت به فروش برسانید.

اطلاعات تکمیلی : https://paliznahal.ir/product-category/almond/

روش آبیاری قطره ای درخت بادام

روش آبیاری قطره ای درخت بادام از نظر کارشناسان نهالستان تاثیر بسزایی در باردهی درخت بادام خواهد داشت؛ ما در ادامه فرایند آبیاری قطره‌ای نهال بادام را توضیح خواهیم داد؛ آبیاری قطره‏ای نهال بادام شامل مراحل خاص خود است؛ این مکانیزم برای انجام آبیاری قطره‏ای باید به صورت اصولی و دقیق انجام گیرد که شامل موارد زیر است:

  1. سیستم آبیاری قطره
  2. سنسورها
  3. کنترل سیستم کامپیوتر
  4. مخزن آب

سیستم آبیاری قطره ای باغ

در  آبیاری قطره‌ای یک سیستم آبیاری قطره ای باغ تعبیه شده و در این سیستم لوله‎های نصب شده است؛ لوله‏های قطره‏ای شامل دو قسمت لوله‎های اصلی و فرعی هستند، این لوله‎ها به هر نهال بادام متصل است و لوله و شاخه‏های فرعی دارای دو صفحه با دقت بسیار بالا بوده و می‏توانند آب را به نزدیک ریشه نهال بادام برسانند.

سنسور آبیاری هوشمند

در این آبیاری سنسور آبیاری هوشمند بسیار دقیق و حساسی وجود دارد و به منظور کنترل آب مصرفی و میزان رطوبت خاک نهال بادام استفاده می‎شود، وجود این سنسورها در آبدهی نهال بادام مهم و ضروری بوده و میزان آب را کنترل خواهد کرد.

کنترل سیستم کامپیوتری

لازم است برای کنترل دقیق‎تر آبیاری قطره‏ای از سیستم کامپیوتری استفاده کرد در این سیستم فاکتورهای مورد نیاز نهال بادام مثل رطوبت خاک، آب و هوا و مقدار آب مصرفی و مورد نیاز نهال بادام که ابتدا توسط سنسورها اندازه‏گیری شده توسط سیستم کامپیوتری کنترل و ثبت خواهد شد.

مخزن آبیاری قطره ای

مخزن آبیاری قطره ای، به دو صورت پمپ و بدون پمپ تعبیه شده است، این آبیاری مخزن آبی وجود داشته که مقدار آب در آن و اندازه مخزن به انتخاب شما برمی‏گردد و اب مورد نیاز نهال بادام که توسط سیستم کامپیوتری اندازه‏ گیری می‌شود.

بعد از اندازه گیری توسط این مخزن در اختیار نهال بادام قرار خواهد گرفت بدون اینکه در مصرف و میزان آب اصراف صورت بگیرد؛ تمامی این اطلاعات تخصصی هستند شما می‌توانید به هنگام خرید نهال بادام از سایت paliznahal.ir کارشناسان نهالستان  پالیز نهال کمک بگیرید.

نهالستان‏های دارای سیستم آبیاری قطره‏ای

با توجه به موارد گفته شده در رابطه با آبیاری قطره‏ای نهال بادام لازم است برای خرید نهال بادام  به دنبال نهالستان‏هایی باشید که برای پرورش و فروش نهال بادام از روش آبیاری قطره‌ای استفاده می کنند .

همان طور که گفته شد این آبیاری موجب رشد بهتر و افزایش محصولات نهال بادام شده و قیمت نهال بادام را هم بالا می‌برد اما به نفع سود و سرمایه باغدار خواهد بود؛ چون رشد اولیه نهال بادام باعث افزایش قدرت باروری و سیستم دفاعی آن در برابر انواع بیماری خواهد شد.

کلام اخر 

در این مقاله به توضیحات و مزایای آبیاری قطره‎ای نهال بادام پرداختیم، ولی به شما باغداران عزیز توصیه می‌کنیم قبل از احداث باغ بادام حتماً اطلاعات دقیقی در مورد موارد زیر به دست بیاورید:

  • آشنایی با ارقام پیوندی نهال بالا میزان باردهی و زودبازده بودن نهال بادام
  • خرید نهال بادام که با منطقه شما سازگار باشد.
  • نوع آبیاری و مکانیزمی که برای باغ خود در نظر گرفته‌اید.
  • شناختن نهالستان معتبر که فروش نهال بادام را به صورت تضمین شده انجام می‌دهد.
  • مشاوره گرفتن از کارشناسان نهالستان تا مراحل قبل از کاشت نهال بادام را به خوبی انجام دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ کارشناسان و مشاوران خبره در این زمینه بروید و بهترین کار را برای باغ و پرورش نهال‏های بادام خود انجام دهید؛ تولید محصولات و میوه‏های مرغوب برای هر باغداری مهم و حائز اهمیت است و فقط برای اینکه به سود بهتر و درآمد بالاتر دست پیدا کنید کافی است هم تحقیق کرده و هم به نهالستان‏های معتبر مراجعه نمایید تا به هدف نهایی خود برسید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

 

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید