[ad_1]
به مناسب 25 سالگی Quake تصمیم به تاثیر این فرنچایز روی صنعت بازیهای ویدیویی داشته باشیم.
به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از How-To-Geek، خیلی از ما گیمرهای قدیمی بیشتر وقتها حسرت روزهای خوب گذشته را میخوریم.
روزهایی که بازیهایی مثل Wolfenstein 3D و DOOM میتوانستند تا روزها ما را پای کامپیوترها میخکوب کنند.
یک بازی دیگر هم در آن زمان بود که تاثیر آن روی بازیهای ویدیویی مدرن به مراتب بیشتر از دو عنوان نام برده بوده است.
این بازی Quake نام داشت و اکنون 25 ساله شده است.
Quake نه تنها در زمان خود شهرت فراوانی داشت، بلکه بسیاری از چیزهایی را که ما به امروز در صنعت بازیهای ویدیویی میبینیم، شکل داده بود.
شباهت Quake به DOOM و Wolf 3D انکار ناپذیر بود.
اما چیزی که این بازی را از دو عنوان قبلی متفاوت میکرد، اتمسفر وحشتناک و فوق العاده تاریک آن بود.
Quake اولین بازی کامپیوتر 3 بعدی واقعی محسوب میشد.
تمام بازیهای کامپیوتری و کنسولی پیش از Quake، در بهترین حالت سبک گرافیکی 2.5 بعدی داشتند.
با این حال Quake به لطف تلاشهای خستگی ناپذیر تیم id Software، تکنولوژی بازیهای ویدیویی را برای همیشه زیر و رو کرد.
به جز محیطهای 3 بعدی، Quake همچنین مفاهیم سایه پردازی و نور را در بازیهای ویدیویی، به شکلی که امروزه میبینیم، تعریف کرد.
حتی اگر گرافیک بازی Quake در آن زمان هوش را از سرتان نمیبرد، قطعا قابلیت بازی آنلاین دیوانه تان میکرد.
Quake اولین بازی ویدیویی دنیا بود که به شما امکان میداد با یک اتصال TCP/IP، به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنید.
اما میرسیم به مهم ترین مورد.
اگر یک گیمر PC باشید قطعا با مدل کنترل WASD در کنار موس آشنایی دارید.
Quake عنوانی بود که این سیستم کنترل را خلق کرد و این سیستم تا به امروز بین گیمرهای PC، کاملا جا افتاده است.
Quake همچنین اولین بازی بود که به شما امکان تغییر تنظیمات را از داخل خود بازی میداد.
این ویژگی بود که بعدا در بسیاری بازیهای Valve شاهد آن بودیم.
صنعت بازیهای ویدیویی و به ویژه بخش کامپیوتر، بی اندازه مدیون عنوان Quake است.
عنوانی که اگر هیچ وقت وجود نداشت، شاهکارهایی مثل Half-Life، Serious Sam، Fear و بسیاری دیگر هرگز نصیبمان نمیشدند.
[ad_2]
نظرات کاربران