0

کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی در نتیجه اختلالات اینترنت

کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی در نتیجه اختلالات اینترنت
بازدید 274


آمارها حاکی از کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی طی مرداد ماه سال جاری و همزمان با بازه زمانی اختلالات اینترنتی چندباره در ایران است.

پادرو در آخرین بررسی خود با اعلام تاثیر روزافزون اختلالات اینترنتی مرداد ماه بر کاهش فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی، از کاهش بازدید 35 درصدی و کاهش فروش 50 درصدی این فروشگاه‌ها خبر داده است.

آبان تتر

پادرو ابزاری هوشمنددر حوزه فروش و ارسال سفارش‌های آنلاین است و در گزارشی کوتاه اعلام کرده که اختلالات اینترنت درمرداد ماه 1401 منجر شده تا فروشگاه‌های اینترنتی 35 درصد از بازدید و به طور متغیر بین 10 تا 50 درصد از فروش اینستاگرامی خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده اختلالات شبکه اینترنت چیست؟ [مصاحبه اختصاصی مجله خبری آی تی و دیجیتال با حامد بیدی]

کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی

آمارهای این مطالعه حاصل از قیاس آمارهای فروشگاه‌ساز اینترنتی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد 1401 است. نکته قابل توجه در بررسی این آمارها تناقضی است که افزایش تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی با کاهش میزان فروش دارد. بر همین اساس علی‌رغم رشد 25 درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مرداد مجموع فروش انجام شده توسط فروشندگان در پادرو فقط 10 درصد رشد کرده است.

اختلالات گسترده اینترنتی و کاهش مداوم سرعت اینترنت بالطبع از مهمترین عواملی است که در کاهش فروش اینستاگرامی‌ها موثر بوده است. البته که اختلالات خود از مهمترین عوامل کاهش فروش است، اما نباید از قید افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم غافل شد که در کنار دیگر عوامل دست به دست هم داده تا کاهش 50 درصدی فروش را رقم بزند.

کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی در نتیجه اختلالات اینترنت

محصولاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی به خصوص اینستاگرام به فروش می‌رسند معمولا کمتر در شمار کالاهای اساسی و ضروری هستند و در شرایطی که مشکلات معیشتی و آسیب‌های اقتصادی ناشی از تورم سفره خانواده‌ها را کوچکتر می‌کند، حذف خریدهای غیرضروری در اولین فرصت انجام می‌شود.

پادرو در بخش دیگری از گزارش خود با بررسی تک به تک بازدید 10 فروشگاه برتر و مقایسه عملکرد همان فروشگاه‌ها در مرداد ماه، تایید کرده که بازدید این فروشگاه‌های برتر تا 35 درصد کاسته شده است. نکته قابل توجه اینکه این کاهش بازدید، همزمان با افزایش فعالیت تبلیغاتی این فروشگاه‌ها و همزمان با اختلالات اینترنتی بوده است.

آنطور که پادرو اعلام کرده در تیرماه سال جاری حدود 30 هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده می کرده‌اند که این رقم در مرداد ماه به 36 هزار افزایش یافته است. در حال حاضر البته 400 هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول هستند و معیشت‌شان از طریق این پلتفرم تامین می‌شود.

حالا و با توجه به افزایش قابل توجه مشکلات اینترنتی و در شرایطی که کسب و کارهای کوچک پنجره فروش کوچکی برای خود در اینستاگرام باز کرده‌اند، مشکلات دسترسی به این پلتفرم زنگ‌خطری جدی برای معیشت مالکان این کسب و کارها است. این زنگ خطر نه فقط برای حوزه فروش آنلاین که در مسیر تکنولوژی توسعه یافته جدی است و منجر به افزایش مشکلات معیشتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید