0

چین و تلاش برای استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی!

چین و تلاش برای استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی!
بازدید 170


تامین انرژی از دغدغه‌های بشر امروز است و در این بین راه‌های گوناگونی را برای تامین نیاز خود امتحان کرده؛ اما آیا استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی ممکن است؟

یکی از راه‌هایی که جدیدا برای تامین انرژی مورد بررسی قرار گرفته، دریافت انرژی خورشیدی از فضا است. انرژی خورشیدی بر پایه فضا (فضا توان یا توان خورشیدی فضایی) نوعی انرژی تجدید‌پذیر است که به بشر اجازه می‌دهد در تمام طول 24 ساعت از انرژی خورشید استفاده کند. به همین منظور چین سازه‌ای به ارتفاع 75 متر از جنس فولاد را مورد آزمایش قرار داده است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک و جک دورسی برای استخراج بیت کوین با انرژی خورشیدی همکاری می‌کنند

استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی در چین

استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی

بررسی و آزمایشات دانشمندان دانشگاه «ژیدیان» نشان می‌دهد که یک قدم به استفاده از این فناوری نزدیک شده‌اند. این دانشگاه بیاینه‌ای به این همین منظور منتشر کرده که از موفقیت آزمایش محققان «پروژه امگا» در اولین نیروگاه خوردشیدی خبر می‌دهد.

این سازه با اتصال به ماهواره‌های مدارگرد می تواند به طور دائم انرژی تولید کند، سپس انرژی خورشیدی تولید شده توسط همان ماهواره‌ها از طریق امواج دارای بسامد بالای مایکروویو به سازه قابل انتقال خواهد بود.

استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی

مزایای استفاده از فناوری فضا توان بر هیچ کس پوشیده نیست و باید موضوعاتی از قبیل تاثیر این فناوری روی ارتباطات، خطوط هوایی و سلامتی مردم محلی مورد بررسی قرار گیرد. اما باید این را در نظر داشت که با استفاده از این فناوری می‌توان فارغ از هر نوع تغییرات آب و هوایی از قبیل آلودگی، ابری بودن و ساعات تاریکی شب، شبانه روز انرژی خورشیدی تولید کرد.

به غیر از چین، ناسا نیز در سال 2012 پروژه  مشابه‌ی را با نام  SPS-ALPHA معرفی کرد که ادعا می‌کرد با همین روش تولید و انتقال بی‌سیم می‌تواند ده ها تا هزاران مگاوات برق تولید کند.

همچنین دانشمندان فعال در پروژه امگا نیز به این موفقیت دست پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند انرژی مایکروویو را به شکل بیسیم تا 55 متر جابه‌جا کنند. دوآن بائه یان سرپرست تیم تحقیقاتی پروژه امگا می‌گوید تحقیقات و کار بیشتری لازم است و تیمش سال‌ها با اولین نیروگاه فضا توان عملیاتی فاصله دارد، این در حالی‌ست که به گفته محققان پروژه مذکور آنها سه سال از پیش‌بینی خود جلوتر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده 24 ساعته از انرژی خورشیدی چیست؟ آیا چین می‌تواند انرژی فضا توان را به مرحله کاربردی برساند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید