0

وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینی [+ شرایط و نحوه دریافت وام کارآفرینی]

جزئیات وام 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینی [+شرایط و نحوه دریافت]
بازدید 105


وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینی توسط مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شد. در این مطلب به شرایط و نحوه دریافت وام کارآفرینی می‌پردازیم.

سردار موسی کمالی در گفتگو با رسانه‌ها از جزئیات اعطای وام‌های 150 میلیونی و چهار میلیارد تومانی به کارآفرینانی که خدمت سربازی رفته باشند خبر داد. برای اطلاع از جزئیات پرداخت وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی با ما باشید.

این وام اشتغال به سربازان مستعد و ماهر برای کار آفرینی اعطا خواهد شد. وی در مورد جزییات پرداخت وام 40 میلیارد ریالی برای کارآفرینان گفت: «در راستای خوشایند سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال 150 میلیون تومانی و 4 میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.»

سردار موسی کمالی با اشاره به این که اعطای این وام مشروط به داشتن کارت پایان خدمت سربازان از تاریخ سال 97 یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده است، گفت:

افراد دارای کارت پایان خدمت با شرایط مذکور اگر چنانچه یکی از سه شرطی که در ادامه گفته می‌شود را نیز دارا باشند می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.

سردار کمالی در خصوص دیگر شرایط برای دریافت وام گفت: «یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانش‌سرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.»

وی با اشاره به اینکه مبلغ این وام 150 میلیون تومان برای خود اشتغالی و وام چهار میلیارد تومانی برای کارآفرینی است، اعلام کرد:

بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

جزییات وام 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینان
وام 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینی

کمالی در خصوص نحوه دریافت وام 4 میلیارد تومانی توضیح داد: «متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+10 فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد.»

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: «با ارجاع فرم‌ها به کارگروه اشتغال که در آن معاون اقتصادی استاندار، فرمانداران و … نیز حضور دارند درباره طرح‌ها تصمیم گیری شده و در صورت موافقت پرونده به بانک معرفی و از متقاضی نیز خواسته می‌شود به بانک رفته و فرآیند دریافت وام را طی کند.» وی با اشاره به آن که 18 بانک برای اعطای این وام معین شده‌اند، در خصوص الزام ضمانت برای دریافت این وام گفت:

یک کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن از سوی متقاضی خواسته می‌شود. برخی به اشتباه تصور کرده‌اند که متقاضی خودش باید جواز کسب داشته باشد. در حالیکه جواز کسب به عنوان مدارک ضامن مورد نیاز است و می‌توان به جای آن یک کارمند دولت را به عنوان ضامن معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی برای کارآفرینی چیست؟ نظراتتان را با ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید