0

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]
بازدید 76


به نظر می‌رسد برند اشکودا از جمله معدود برندهای اروپایی است که محصولاتش قرار است به ایران وارد شود و حالا واردات اشکودا فابیا 2023 قطعی شده است.

مدت‌ها پیش و تقریبا همزمان با مشخص شدن نمایندگی کیا در ایران و قطعی شدن واردات محصولات این برند کره‌ای، یک اتفاق دیگر هم در ارتباط با بازار خودروهای وارداتی در سطح شهر تهران رخ داد. بنرهایی مزین به لوگوی اشکودا، خودروساز اهل جمهوری چک در بخش‌هایی از پایتخت به چشم خوردند تا واردات خودروهای اشکودا به ایران قطعی شود.

البته و در شرایطی که به نظر می‌رسید عهده‌دار واردات خودرو از این برند، شرکت مزین خودرو باشد، با بررسی‌های بعدی مشخص شد که شرکتی جدید تحت عنوان پارس ساتر قرار است محصولات اشکودا را به بازار ایران بیاورد. یکی از این محصولات که با شرایط آیین‌نامه واردات خودرو همخوانی دارد، اشکودا فابیا است که در این نوشتار به معرفی مشخصات آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: واردات بایک X55 توسط دیار خودرو ؛ بررسی مشخصات و قیمت بایک بیجینگ X55 در ایران

قطعی شدن واردات اشکودا فابیا 2023

همانطور که گفتیم شرکت پارس ساتر در حال حاضر عهده‌دار واردات خودروهای برند اشکودا است و بنابر تحقیقات انجام شده، این شرکت به صورت مستقیم با اشکودا قرارداد نمایندگی انحصاری و رسمی را نهایی کرده و حتی مدل های مدنظر خود برای بازار ایران را نیز از سبد محصولات خودروساز چک برگزیده است. در این بین، مدل اشکودا فابیا 2023 هم دیده می‌شود، محصولی که در چهار نسل مختلف به بازارهای هدف عرضه شده و حالا قرار است در آخرین و جدیدترین نسل خود به ایران بیاید!

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]

اشکودا فابیا بعد از مدل اکتاویا، دومین محصول پرفروش کمپانی اشکودا محسوب می‌شود. این خودرو نخستین بار در سال 1999 معرفی شد و تا امروز فروشی 4.5 میلیون دستگاهی برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم اینکه اشکودا از زیرمجموعه‌های گروه خودرویی فولکس واگن است و اشکودا فابیا به عنوان یکی از خودروهای موفق این کمپانی همیشه اشتراک پلتفرمی و فنی قابل توجهی با محصولاتی چون فولکس واگن پولو و سئات ایبیزا داشته است. از این منظر باید گفت که اشکودا فابیا خودرویی باکیفیت و قابل اطمینان است.

نسل چهارم اشکودا فابیا در سال 2021 عرضه شده و همین نسخه با مدل 2023 قرار است وسط پارس ساتر به کشور وارد شود. در ادامه با معرفی اشکودا فابیا 2023 با ما باشید.

بیشتر بخوانید: واردات کیا پیکانتو به ایران توسط کوشا خودرو قطعی شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

طراحی اشکودا فابیا 2023

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]
واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد

کار خود در معرفی این خودرو را با به رسم همیشه با بخش طراحی بیرونی آغاز می‌کنیم. اگرچه طراحی فابیا در نسل‌های قبلی خود همیشه جنبه اقتصادی ماجرا را به طور خاص برجسته می‌کرد، اما در نسل جدید تلاش شده تا این طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تر باشد و دیگر خبری از جزئیات اقتصادی الگوبرداری شده از پولو در این هاچ‌بک نیست.

در نمای جلویی خودرو، فابیا شباهت خاصی با بی‌ام‌وی سری 1 دارد اما در جزئیات متفاوت است. این نسل همچنین به طور کلی ابعاد بزرگتری دارد و این بدان معناست که در آخرین نسل اشکودا فابیا فضایی بیش از همه نسل‌های پیشین در اختیار کاربر است که با توجه به ماهیت هاچ‌بک این مدل، قابل قبول به نظر می‌رسد.

رنگ زمینه مشکی در جلوپنجره و پایین سپر سبب شده تا چهره اشکودا فابیا 2023 به مراتب اسپرت‌تر باشد و چراغ‌های خطی با دی‌لایت‌های ال‌ای‌دی نیز طراحی را بروزتر از قبل می‌کند. در مجموع، اشکودا فابیا در طراحی ظاهری چیز چندان عجیب و غریبی ندارد و سادگی خاص یک هاچ بک اروپایی را به خوبی القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: واردات سئات ایبیزا 2022 توسط معین موتورز قطعی شد [+ مشخصات و قیمت احتمالی در ایران]

مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

اشکودا فابیا 2023 در بازارهای هدف با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌شود و بر همین مبنا، تیپ‌های مختلفی از این محصول قابل سفارش است. اما نسخه پایه به پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی سه سیلندر مجهز شده که توان تولید نهایتا 65 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همین پیشرانه نسخه قوی‌تری هم دارد که خروجی 80 اسب بخاری و 93 نیوتن‌متری را عرضه می‌کند. در هر دو نسخه این پیشرانه 1 لیتری، قدرت از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چر‌خ‌های جلو می‌رسد.

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]
واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد

نسخه قوی‌تری از این خودرو به پیشرانه 1 لیتر توربوشارژ 3 سیلندر مجهز است که توان تولید قدرت 110 اسب بخار و گشتاور نهایتا 200 نیوتن‌متری را دارد. انتقال قدرت در این نسخه از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه انجام می‌شود، اما قوی‌ترین و بهترین نسخه از اشکودا فابیا 2023، نسخه‌ای با پیشرانه 1.5 لیتری توربو است که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و قدرت در آن از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه (DSG) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با این اوصاف، انتظار می‌رود نسخه‌های توربو ۱ یا ۱.۵ لیتر برای واردات به ایران در نظر گرفته شوند، چراکه نسخه‌های تنفس طبیعی ۱ لیتری چندان جذاب نیستند.

بیشتر بخوانید: 

کابین و امکانات اشکودا فابیا 2023

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]

اگر طراحی بیرونی اشکودا فابیا تغییراتی جزئی اما قابل توجه داشته، در کابین یک بازطراحی عمیق و مدرن انجام شده تا همه‌ چیز نسبت به نسل‌های پیشین به‌روزتر باشد. کابین این خودرو البته تا حد زیادی شبیه به سئات لئون 2021 است اما از آنجا که هر دو محصول از زیرمجموعه فولکس واگن هستند پس این چنین شباهت‌هایی جای شگفتی ندارد.

در اشکودا فابیا 2023 اما تلاش شده که امکانات و آپشن‌های استاندارد افزایش یابند و در نسخه فول این محصول نیز امکاناتی چون ۹ ایربگ، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، پارک اتوماتیک، تابلوخوان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم حالت رانندگی، سیستم استارت/ استاپ، گرم‌کن فرمان، رادار نقطه کور، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، رادار خطی، سقف شیشه‌ای و غیره دیده می‌شود. همچنین این هاچ‌بک اشکودا توانسته است از مجموعه یورو انکپ ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند.

قیمت اشکودا فابیا 2023 در ایران

قیمت اشکودا فابیا در بازارهای اروپایی بسته به تریم از حدود 19 هزار تا 25 هزار یورو است و بر همین مبنا، احتمالا قیمت نسخه وارداتی در ایران هم از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود و بعید نیست حتی بالاتر هم برود! در مجموع اما باید منتظر ماند و دید که چه نسخه‌ای از این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران می رسد.

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]
واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات اشکودا فابیا 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید