0

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس ماربورگ ؛ یک همه‌گیری جدید در راه است؟

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس ماربورگ ؛ یک همه‌گیری جدید در راه است؟
بازدید 334


اولین مورد ابتلا به ویروس ماربورگ با بررسی‌های انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور آفریقایی «غنا» تایید شد. در منطقه آشانتی در جنوب این کشور، اخیرا دو نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

دو نفری که به بیماری ماربوگ مبتلا شدند، هیچ گونه ارتباطی با هم نداشتند. این دو بیمار قبل از مرگ، برای انجام بررسی و آزمایشات بیشتر به موسسه پاستور در داکار فرستاده شدند. این موسسه در پایتخت کشور سنگال قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ماجرای واکسن کرونای تاریخ گذشته چیست؟

هشدار WHO درباره ویروس ماربورگ

مورد اول شناسایی، یک مرد 26 بود که در 26 ژوئن به خاطر مبتلا به این بیماری به بیمارستان مراجعه نموده و دقیقا بعد از یک روز مراجعه فوت کرد. مورد دوم مبتلا مرد 51 ساله‌‌ای بود که در تاریخ 28 ژوئن به بیمارستان رفت و متاسفانه در همان روز درگذشت.

ویروس ماربورگ

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی، هر دو بیمار به یک بیمارستان مراجعه کرده بودند. در حال حاضر برای این بیماری هیچ گونه درمانی وجود ندارد و به شدت مسری است. تاکنون 98 نفر از افرادی که با دو فرد مبتلا در ارتباط بودند، شناسایی و قرنطینه شده‌اند.

بیماری ماربورگ توسط خفاشی که میوه‌خوار است، با تماس مستقیم با مایعات به بدن انسان و سطوح آلوده منتقل می‌شود. این بیماری از خانواده ابولا است که به عنوان یک بیماری تب خونریزی دهنده، یاد می‌شود. در سال گذشته اولین مبتلا و مرگ در اثر این بیماری ثبت شده بود، اما در اوایل سال جاری ابتلای دو نفر به این ویروس تایید شد. مدیر منطقه‌ای سازمان بهاشت جهانی، دکتر Matshidiso Moeti در این باره:

«مقامات بهداشتی به‌سرعت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و آمادگی برای یک شیوع احتمالی را آغاز کرده‌اند. این خوب است، زیرا بدون اقدام فوری و قاطعانه، ماربورگ می‌تواند به‌راحتی از کنترل خارج شود. WHO از مقامات بهداشتی این منطقه حمایت می‌کند و اکنون که شیوع بیماری اعلام شده، ما منابع بیشتری را برای مقابله با آن اختصاص می‌دهیم.»

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون 90 نفر از کارکنان بهداشتی و اعضای جامعه مبتلا به این بیماری شناسایی و تحت نظارت هستند.

بیماری ماربورگ بسیار کشنده بوده و تاکنون از زمان شیوع آن میزان مرگ و میر از 24 درصد به 88 درصد رسیده است. با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی، قبلا در آنگولا، کنگو، کنیا و آفریقای جنوبی و اوگاندا این بیماری شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویروس ماربورگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید