0

نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا [+فیلم]

نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا [+فیلم]
بازدید 39

[ad_1]

نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا و رویت یک بالن دیگر در فاصله کوتاهی از آن جنجال خاصی ایجاد کرده است.

روز گذشته، مقامات وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که یک بالن متعلق به چین در روزهای اخیر در حال تصویربرداری از بخش‌های شمالی آمریکا بوده است. گفته شده که این بالون در حریم هوایی چند ایالت آمریکا و در ناحیه‌هایی با تاسیسات دفاعی حساس مانند سیلوهای هسته‌ای در حال پرواز بوده است.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: چین، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات پیشرفته تشخیص چهره در دنیا است

نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته که پنتاگون تا حد زیادی اطمینان دارد که بالون رویت شده به چین تعلق دارد و به دنبال جمع‌آوری داده‌های مهمی از مناطق حساس بوده است. منابع می‌گویند بالون نظارتی چین ابعادی به اندازه سه اتوبوس دارد.

ویدیوها و عکس‌های منتسب‌به بالون چینی در شبکه‌های اجتماعی بارها دیده شده‌اند. آمریکا می‌گوید این نخستین باری نیست که چنین بالونی در حریم هوایی این کشور رؤیت می‌شود. یک مقام ارشد که نخواسته نامش فاش شود، می‌گوید پنتاگون جزئیات بالون را در اختیار رئیس‌جمهور قرار داده و جو بایدن هماهنگی‌های لازم را با ارتش انجام داده است. سخنگوی پنتاگون هم اعلام کرده که فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی حرکات این بالن را دنبال می‌کند:

«این بالون هم‌اکنون در ارتفاعات بسیار بیشتر از ترافیک تجاری هوایی حرکت می‌کند و هیچ تهدید نظامی یا فیزیکی برای افرادی که روی زمین هستند ندارد.»

پنتاگون اعلام کرده که دولت اقدامات سریعی برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات حساس توسط بالن چینی به عمل آورده است. وزارت دفاع آمریکا جزئیات این اقدامات را تشریح نکرده اما منابع آگاه می‌گویند که آمریکا جت‌های جنگنده اف 22 رپتور را از پایگاه نیروی هوایی نلیس به پرواز درآورده است تا حرکات بالن را مورد بررسی قرار دهند.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، پنتاگون به نیروی هوایی ایالات متحده توصیه کرده است که از شلیک به بالون خودداری کند، چون سقوط بالون روی زمین ممکن است باعث آسیب به مردم یا تأسیسات شود. آسوشیتد پرس می‌گوید ایالات متحده با مقامات رسمی چین ارتباط برقرار کرده است تا ناراحتی خود را از به‌ پرواز درآمدن بالون چینی ابراز کند.

نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا [+فیلم]

صبح امروز هم ABC News در گزارشی نوشت، مقامات وزارت دفاع ایالات متحده تأیید کرده‌اند که دومین بالون چینی در حریم هوایی آمریکای جنوبی رؤیت شده است. تا پیش از بیانیه‌ی وزارت دفاع، گزارش‌هایی ضدونقیض از رؤیت شدن بالونی جدید در حریم هوایی کلمبیا و ونزوئلا خبر می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نفوذ مخفیانه بالن جاسوسی چین به حساس‌ترین مناطق نظامی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید