0

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید و آیفون [آموزش تصویری]

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید و آیفون [آموزش تصویری]
بازدید 58


برخی اوقات پر شدن حافظه گوشی توسط بعضی اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام دردسرساز می‌شود. از این رو ما در ادامه به نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام می‌پردازیم.

آرون گروپس

اپلیکیشنی مانند اینستاگرام، نسبت به سایر آپ‌ها، کش سنگین‌تری دارد؛ چرا که کلیه‌ی عکس‌ها، ویدئوها و سرچ‌های شما در حافظه‌ی کش این اپلیکیشن ذخیره می‌شود. اگر در یک بازه‌ی زمانی طولانی از اینستاگرام استفاده کرده باشید، بعد از مدتی مقدار زیادی از حجم حافظه‌ی کش اینستاگرام شما اشغال خواهد شد.

در این شرایط با پاک کردن کش اینستاگرام می‌توانید مقدار زیادی از فضای حافظه را خالی کنید. این‌کار علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف اینترنت، باعث افزایش سرعت گوشی و همچنین لود شدن تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام در دفعات بعدی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام

مشکلی که بسیاری از کاربران آیفون و اندروید با آن مواجه هستند، کمبود حافظه است. یکی از اقداماتی که برای آزاد کردن فضای حافظه می‌توان انجام داد، پاک کردن «کش» اپلیکیشن‌ها است. پاک کردن حافظه یا کش اینستاگرام از جمله گزینه‌هایی است که شما می‌توانید برای رفع مشکلات موجود در سرعت عملکرد و حافظه اینستا از آن استفاده کنید.

حذف کش اینستاگرام می‌تواند بسیاری از مشکلات رایج اینستاگرامی را نیز حل کند. به طور کلی، پاک کردن کش اینستاگرام باعث می‌شود حافظه سابق اینستاگرام پاک شده و تغییراتی که در اکانت خود داده‌اید، ظاهر شوند.

مورد بعدی اینکه ممکن است شما به فضای بیشتری در حافظه موبایل نیاز پیدا کنید؛ در این صورت حذف حافظه پنهان یا کش، به شما کمک خواهد کرد مشکل خود را حل کنید.

اگر شما هم با مشکلاتی از این دست رو به رو شده‌اید می‌توانید با آموزش نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید و آیفون همراه ما باشید.

منظور از کش اینستاگرام چیست؟

حافظه‌ی کش یا پنهان اینستاگرام، شامل اطلاعات غیرضروری ذخیره‌شده‌ای است که شما به آن دسترسی مستقیم ندارید. این اطلاعات می‌تواند شامل چند پست و استوری اخیر و همچنین نتایج آخرین جستجوهای شما در بخش Explore باشد.

در دستگاه‌های Android و iPhone یا ios، به‌منظور عدم بارگیری مجدد، صرفه‌جویی در مصرف اینترنت و همچنین افزایش سرعت و عملکرد، تصاویری که یک بار قبلا آن‌ها را دیده‌ایم در حافظه‌ی پنهان اینستاگرام ذخیره می‌شوند.

با این حال، استفاده‌ی طولانی مدت از اینستاگرام موجب می‌شود تا مقدار زیادی فایل در حافظه‌ی پنهان اضافه شده و در نهایت فضای ذخیره‌سازی زیادی از دستگاه اشغال شود. بنابراین می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با پاک کردن حافظه کش اینستاگرام بخش زیادی از حافظه گوشی خود را آزاد کرده و این مشکل را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید

حتما برای شما پیش آمده که پس از مدتی کار کردن با اپلیکیشن اینستاگرام شاهد کندی، هنگ کردن و مشکلاتی از این قبیل باشید. این اتفاقات معمولا زمانی پیش می آید که حافظه کش اینستاگرام شما پر شود. در چنین حالتی نیاز است حافظه را پاک کنیم. نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید به 3 روش امکان پذیر است:

  • حذف کش اینستاگرام از طریق تنظیمات گوشی
  • لغو نصب اپلیکیشن اینستاگرام
  • پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام

در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

حذف کش اینستاگرام از طریق تنظیمات گوشی

برای حذف کش اینستاگرام در اندروید از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات (Settings) گوشی تلفن همراه بروید و از بخش تنظیمات گزینه برنامه‌ها (Applications) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه مدیریت برنامه‌ها (Applications Manager) را لمس کنید.

اکنون از لیست برنامه‌های نمایش داده شده اپلیکیشن Instagram را انتخاب کنید.

در صفحه ظاهر شده برای مشاهده میزان فضای استفاده شده توسط اینستاگرام گزینه storage را لمس کنید.

حال در صفحه نمایش داده شده دو دکمه مشاهده خواهید کرد:

می‌توانید مقدار حافظه پنهان اشغال شده توسط اینستاگرام را در بالای این گزینه‌ها مشاهده کنید. گزینه CLEAR CACHE را به منظور حذف حافظه کش اینستاگرام انتخاب کنید.

پس از انجام این کار فضای حافظه کش اینستاگرام شما آزاد می‌شود و میزان حجم اشغالی حافظه کش به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

حذف و نصب اپلیکیشن اینستاگرام

پاک کردن اپلیکیشن اینستاگرام و نصب دوباره آن یکی از روش‌های راحت و سریع برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام محسوب می‌شود که به چندین روش قابل انجام است.

روش اول:

در صفحه گوشی انگشتتان را روی آیکن اپلیکیشن اینستاگرام نگه دارید. پس از مشاهده گزینه Uninstall در بالای صفحه آن را لمس کنید. پس از حذف برنامه مجددا آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

روش دوم:

به بخش تنظیمات گوشی تلفن خود بروید. گزینه Aplications را انتخاب کنید. سپس در مرحله بعد گزینه Aplications Manager را لمس کنید. اینستاگرام را انتخاب کنید و از بالای صفحه روی گزینه MORE ضربه بزنید و گزینه Uninstall را بزنید. پس از حذف اپلیکیشن اینستاگرام آن را از گوگل پلی دانلود و مجددا نصب کنید.

پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام

پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام روش دیگری است که می‌توان از طریق آن بخشی از حافظه کش را خالی کرد. مراحل پاک کردن سابقه جستجو اینستاگرام به شرح زیر است:

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و از طریق لمس دکمه منو به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید. اکنون به منوی Security بروید.

به منظور پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام و حذف شدن بخشی از کش در انتهای صفحه ظاهر شده، گزینه Search History را انتخاب کنید.

اکنون لیست جستجوهای گذشته خود را مشاهده خواهید کرد. در بالای صفحه گزینه آبی رنگ Clear All را انتخاب کنید.

در ادامه پیامی ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند در صورت پاک کردن سابقه جستجو تمامی اکانت‌ها و هشتگ‌هایی که در نتایج جستجو به شما نشان داده شده‌اند پاک می‌شوند و امکان برگشت آنها وجود ندارد. برای حذف گزینه Clear All را مجددا انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در ایفون

اگر شما هم از کاربران اپل هستید، قطعاً می‌دانید که این اکوسیستم از امنیت بالایی برخوردار است و همیشه در برابر آزاد گذاشتن دست مخاطب مقاومت عجیبی نشان می‌دهد، اما بیشتر مواقع می‌توان راه حلی یافت.

بهترین راهکار برای پاک کردن حافظه اینستاگرام در ایفون این است که اپلیکیشن را پاک کرده و آن را از ابتدا نصب کنید. البته از برنامه‌ شخص ثالث جانبی هم می‌توان استفاده کرد.

برای این کار پیش از هر چیز از این موضوع اطمینان داشته باشید که پسورد اکانت اینستاگرام‌‌ خود را دارید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

حذف و نصب اینستاگرام در آیفون (روش اول)

برای پاک کردن برنامه‌ی اینستاگرام از گوشی آیفون می‌توانید برنامه‌ی Settings را باز کنید، وارد General شوید و روی iPhone Storage بزنید. اسکرول کنید تا اینستاگرام را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در این حالت دو گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد: Offload App و delete app.

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام

اگر Offload App را انتخاب کنید، برنامه پاک می‌شود، اما همه‌ی اطلاعات آن ذخیره می‌شود و در صورت نصب دوباره‌ی اینستاگرام، همه‌چیز به سر جای اولش باز می‌گردد. اگر تصمیم به پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون دارید، این گزینه مناسب نیست.

برای پاک کردن کش اینستاگرام در ایفون در این مرحله باید گزینه‌ی delete app را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

حذف و نصب اینستاگرام در آیفون (روش دوم)

نحوه پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون به این صورت است که در منوی برنامه‌ها اینستاگرام را پیدا کرده و آیکون آن را دو ثانیه نگه دارید و در منویی که باز می‌شود، گزینه‌ی remove app را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه‌ی delete app بزنید.

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام

پس از اینکه ایستاگرام را پاک کردید، وارد اپ استور شوید و در قسمت جست‌و‌جو instagram را تایپ کنید و بعد از یافتن آن از ابتدا آن را نصب کنید.

استفاده از برنامه‌ی شخص ثالث جانبی

برای خالی کردن حافظه اینستاگرام در ایفون روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در آنها مجبور به حذف برنامه نباشید. می‌توانید از یک برنامه یا نرم افزار نیز برای این کار استفاده کنید. کافی است وارد اپ استور شوید و کلمه‌ی Cache clear را در قسمت جست و جو تایپ کنید.

تعداد زیادی برنامه پیش رویتان قرار می‌گیرد که می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مثالی در این مورد آمده است.

بیشتر بخوانید:

نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام آیفون با نرم افزار iMyFone

اگر سیستم عامل گوشی شما iOS است، می‌توانید با استفاده از یک سری نرم افزارهای جانبی از جمله iMyFone نسبت به پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون اقدام کنید. در ادامه نحوه پاک کردن کش اینستاگرام در این نرم افزار را آموزش خواهیم داد.

  • نرم افزار iMyFone را روی سیستم خود نصب کنید.
  • وارد برنامه شوید و آیفون خود را به کامپیوترتان وصل کنید.
نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام
  • گزینه Quick scan را انتخاب کنید و صبر کنید تا مرحله اسکن به اتمام رسد.
  • در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده خواهد شد، روی گزینه‌های Temporary Files و Junk Files کلیک کنید و برای پاک کردن فایل‌های انتخابی گزینه Clean را انتخاب کنید.
نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام

کش برنامه‌های موجود در گوشی شما از جمله اینستاگرام بطور کامل پاک شده است.

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون با موفقیت انجام شده است.

نکته مهم این است که در سیستم عامل iOS با پاک کردن حافظه کش اینستاگرام، شما از پیج خود Log out خواهید شد. بنابراین حتما قبل از اقدام به پاک کردن کش اینستاگرام، از به یاد داشتن نام کاربری و مخصوصا رمز عبورتان اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول

آیا نرم افزاری برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام آیفون وجود دارد؟

برای حذف کش اینستاگرام در آیفون می‌توان برنامه را حذف و دوباره آن را نصب کرد. البته روش دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که می‌توان براساس آن عمل کرد. نرم افزار imyfone برای این منظور طراحی شده و شما می‌توانید به راحتی از طریق آن نسبت به پاک کردن کش اینستا در آیفون اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در موردنحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در آیفون و اندروید چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید