0

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 [+زمان دقیق و نحوه رصد]

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 [+زمان دقیق و نحوه رصد]
بازدید 116


ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 مقارن با هشتم نوامبر 2022، یک خسوف کامل است که از آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام و استرالیا قابل مشاهده است.

خسوف کامل 17 آبان 1401 از آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام و استرالیا قابل رصد است. این دومین ماه گرفتگی کامل در سال جاری میلادی است و روز سه‌شنبه 17 آبان 1401 روی می‌دهد و درواقع آخرین ماه گرفتگی کلی موسوم به ماه خون تا 2025 نیز محسوب می‌شود. برای اطلاع از جزئیات ماه گرفتگی 17 آبان 1401 با ما باشید.



بیشتر بخوانید: ببینید: تصاویری جذاب از خورشید گرفتگی 3 آبان در ایران ، اولین کسوف قرن! [+ ویدیو]

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401

به گزارش فوربس خورشیدگرفتگی هشتم نوامبر یک خسوف کامل موسوم به ماه خون است که از مناطق مختلفی قابل مشاهده است. در این رویداد، ماه کامل وارد مرکز سایه زمین برای مدت زمان 85 دقیقه می‌شود و یک رنگ سرخ مسی‌ ایجاد می‌کند.

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 [+زمان دقیق و نحوه رصد]

خسوف 17 آبان 1401 سومین خسوف یا ماه گرفتگی کامل در 18 ماه گذشته و دومین مورد در سال 2022 است که البته آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا سال 2025 نیز محسوب می‌شود.

در خصوص چیستی پدیده ماه خون باید گفت که زمانی که ماه کامل از میان سایه زمین در فضا عبور میکند، یک ماه‌گرفتگی کامل روی می‌دهد. هر ماه، ماه جدید از میان زمین و خورشید عبور می‌کند و سپس وارد مدار خود در آن سوی زمین می‌شود تا به ماه کامل بدل شود.

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 [+زمان دقیق و نحوه رصد]

هفته گذشته نیز یک خورشیدگرفتگی جزئی بر فراز اروپا و آسیا رخ داد که سبب شد ماه کامل بعدی در موقعیتی عالی برای ایجاد یک ماه گرفتگی کامل قرار بگیرد. یک ماه گرفتگی همیشه در طرفی از زمین که شب است رخ می‌دهد. این رویداد از آمریکای شمالی و جنوبی،‌ اقیانوس آرام، آسیا و استرالیا قابل رصد است. این «ماه خون» ۸۵ دقیقه‌ای دارای فرایندی است که در پنج مرحله جداگانه روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

ماه گرفتگی کامل 17 آبان 1401 بی‌تردید یک رویداد نجومی جذاب خواهد بود! آیا شما فرصت تماشای آن را دارید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما در مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید