0

فروش 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا ؛ ایلان ماسک نگران نتیجه دادگاه توییتر است

فروش 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا ؛ ایلان ماسک نگران نتیجه دادگاه توییتر است
بازدید 246


ثروتمندترین مرد دنیا 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت. نگرانی‌ها از بابت نتیجه دادگاه توییتر و اجبار به پرداخت جریمه باعث شده تا ایلان ماسک، بخشی از سهام تسلای خود به ارزش 6.9 میلیارد دلار را بفروشد.

بخش بزرگی از ثروت ایلان ماسک، درواقع سهامی است که در شرکت خودروسازی تسلا دارد. 6 پرونده‌ای که ایلان ماسک در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دارد، نشان می‌دهد که او بخشی از سهام تسلای خود را فروخته است؛ در‌حالی‌که ماسک بعد از فروش 8.4 میلیارد دلاری در ماه آوریل، اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای فروش مجدد ندارد.

آبان تتر

فروش 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا

ساویر مریت (Sawyer Merritt)، سرمایه‌گذار تسلا، تعدادی از فعالیت‌های ماسک بین روزهای 5 تا 9 اوت (14 تا 18 مرداد) را به اشتراک گذاشت و نشان داد که ایلان ماسک، 7,924,107 سهم تسلا را به ارزش 6.9 میلیارد دلار فروخته است. چند ساعت پس از آن، ایلان ماسک به این موضوع واکنش نشان داد و دادگاه توییتر را دلیل فروش این بخش از سهام دانست.

فروش 6.9 میلیارد دلار از سهام تسلا ؛ ایلان ماسک نگران نتیجه دادگاه توییتر است

ایلان ماسک بخشی از سهام تسلای خود را به منظور خرید توییتر فروخته بود و حالا قصد دارد از این معامله کناره‌گیری کند. پرونده شکایت توییتر از ایلان ماسک در تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) در دادگاه ایالت دلاویر برگزار می‌شود.

پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیرعامل توییتر، پیشنهاد بحث عمومی که ایلان ماسک مطرح کرده را نمی‌پذیرد؛ علاوه‌براین، هیچ خبری از توافق هم به گوش نمی‌رسد. و حالا، این ایلان ماسک است که خود را برای احتمال خرید توییتر یا پرداخت جریمه آماده می‌کند.

ایلان ماسک با پیش‌بینی این دو حالت، تصمیم گرفته از همین حالا سهام تسلا را بفروشد تا از فروش در شرایط اضطراری جلوگیری کند.

هنوز مشخص نیست که سهامداران نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان دهند؛ البته باید گفت که ارزش سهام تسلا بعد از چند ساعت که از اعلام این خبر می‌گذرد، همچنان روی 850 دلار ثابت است.

دن ایوز (Dan Ives)، تحلیلگر Wedbush با انتشار توییتی نوشت: فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک، آن‌هم در شرایطی که گفته بود این کار را نمی‌کند، باعث می‌شود که وال استریت احتمال خرید توییتر توسط ایلان ماسک را بالاتر بداند و به همین دلیل است که ماسک سعی دارد ثروت سهامی خود را به پول تبدیل کند. این فروش سهام، بحث‌های زیادی را پیرامون گاوها و خرس‌ها در وال استریت به راه‌ می‌اندازد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فروش سهام تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید