0

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی
بازدید 261


بالاخره انتظارات به پایان رسید و شرکت چینی شیائومی با معرفی رسمی شیائومی 12S اولترا با دوربین‌های خارق‌العاده‌اش، به شایعات پایان داد.

پرچمدار جدید شیائومی با همکاری لایکا و البته به لطف قدرتمندترین پردازنده حال حاضر بازار، دوربین بسیار باکیفیتی را به ارمغان آورده است. ترکیب دوربین تا حدی مشابه به می 11 اولترا با دو سنسور نیم اینچی فوق‌عریض و پریسکوپی است، اما جایگاه اصلی بحث ما باید متعلق باشد به یک دوربین اصلی شگفت‌انگیز! بله سنسور اصلی گوشی، دوربین 1 اینچی جذاب و دوست‌داشتنی سونی IMX989 است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

سنسور 1 اینچی سونی IMX989، دوربینی با وضوح تصویر 50.3 مگاپیکسلی، با زاویه دید عریض و 23 میلیمتری است. این بزرگترین سنسور تصویربرداری در دنیای گوشی‌های هوشمند است.

لایکا تخصص تصویربرداری خود را هم از نظر طراحی اپتیک و هم از نظر نرم‌افزاری با شیائومی 12S اولترا همراه کرده است. لنز سنسور 1 اینچی یک لنز عنصر 8P است که مشکلاتی مانند انحراف رنگی و شبح را برطرف می‌کند. علاوه بر این، پوشش جوهر لبه لنز، مواد کوپلیمر الفین حلقوی، فیلتر نور مادون قرمز با فناوری پوشش چرخشی نیز عرضه شده است. همچنین لایکا کل ماژول دوربین عقب را با برچسب نمادین Summicron تزئین کرده است.

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

از نظر نرم‌افزاری دو سبک عکاسی وجود دارد – “Leica Authentic Look” و “Leica Vibrant Look”. هدف ظاهر واقعی، تصویری طبیعی، تمرکز بر کنتراست نور و سایه و افزودن عمق به عکس‌ها است. علاوه بر این، فیلترهای لایکا مانند Leica Vivid، Leica Natural، Leica BW Natural و Leica BW High Contrast نیز در این دوربین در دسترس شما هستند تا بهترین تجربه عکاسی را داشته باشید.

دو دوربین دیگر این ماژول سه‌گانه، عبارتند از 48 مگاپیکسلی IMX586 1/2.0 اینچی سونی که در Mi 11 Ultra نیز استفاده شده بود. این سنسوری اولتراواید و با گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو است. دوربین تله‌فوتو این محصول نیز دوربین تله‌فوتو دیافراگم f/4.1 دارد. هر دوی آنها تصاویر 12 مگاپیکسلی را با پیکسل های 1.6 میکرومتری پس از باینینگ ثبت می‌کنند.

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

Xiaomi 12S Ultra می‌تواند فایل‌های JPEG یا HEIF را با کارایی بالا در 8 بیت و همچنین فایل‌های 10 بیتی از DNG RAW با نمایه تعبیه شده برای Lightroom Adobe ضبط کند.

در بخش ویدئو، شیائومی 12 اس اولترا اولین گوشی اندرویدی است که از ضبط Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. ویدیوهای 10 بیتی h.265 در HLG با فضای رنگی Rec.2020 در هر دو کیفیت 4K و FullHD ضبط می‌شوند. در 4K، سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه تا 80 مگابیت در ثانیه را دریافت می کنید، در حالی که در 1080p، سرعت 60 فریم در ثانیه با سرعت 55 مگابیت در ثانیه و 30 فریم در ثانیه با سرعت 35 مگابیت در ثانیه را در اختیار دارید.

به سراغ دیگر بخش‌ها برویم. شیائومی 12 اس اولترا، یک نمایشگر 6.73 اینچی از نوع E5 Super AMOLED دارد که وضوح تصویر 3200 در 1440 را عرضه می‌کند و به لطف پشتیبانی از AdaptiveSync Pro، می‌تواند به طور متغیر از 1 تا 120 هرتز به روز شود. باتری این محصول 4860 میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 67 واتی، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی دو تراشه Surge سفارشی برای مدیریت باتری را نیز در این گوشی به کار بسته است. تراشه شارژ Xiaomi Surge P1 از باتری در برابر شارژ بیش از حد محافظت می‌کند و عمر آن را طولانی‌تر می‌کند، در حالی که Xiaomi Surge G1 استفاده از باتری را مدیریت می‌کند و استقامت آن را طولانی می‌کند.

در بخش سخت‌افزار، این محصول نیز مانند شیائومی 12S و 12S پرو با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی شده که با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ارائه می‌شود. کوالکام مدعی است که تراشه جدید نسل به مدل پیشین تا 8 درصد در عملکرد CPU و تا 10 درصد در GPU عملکرد بهتری دارد. به علاوه راندمان انرژی در این محصول تا 30 درصد بهبود یافته است.

شیائومی به خود می‌بالد که 12S Ultra دارای یک مکانیسم ابتکاری جدید 3 بعدی خنک کننده مایع است که از یک شبکه مویرگی برای پمپاژ مایع خنک کننده متراکم شده در سمت مقابل منطقه گرم استفاده می‌کند.

شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

دقیقا مانند می 11 اولترا، شیائومی 12 اس اولترا نیز به بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط Harman Kardon با پشتیبانی از Dolby Atmos تجهیز شده است. این محصول با رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 عرضه می‌شود.

شیائومی 12 اس اولترا 225 گرم وزن دارد و به لطف IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سبز با روکش پشتی چرم مانند عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیائومی 12S اولترا (12S Ultra) و مجموعه دوربین‌های جذابش چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید