0

شرکت نیکون از توقف تولید دوربین های DSLR خود خبر داد!

شرکت نیکون از توقف تولید دوربین های DSLR خود خبر داد!
بازدید 32


طبق گزارش نشریه خبری ژاپنیNikkei Asia شرکت نیکون از توقف تولید دوربین های DSLR خود خبر داده است. دوربین گوشی های هوشمند همچنان صنعت دوربین های عکاسی حرفه ای را تهدید می کند. سازنده دوربین ژاپنی بر روی مدل های جدید بدون آینه تمرکز خواهد کرد و Nikon D6 DSLR آخرین SLR نیکون خواهد بود.

یک دوربین SLR تک لنز رفلکس از مجموعه ای از قطعات مکانیکی و آینه ها برای نشان دادن تصویر از طریق لنز یا از طریق چشمی به بالا استفاده می کند. دوربین‌های بدون آینه طی دهه های گذشته این صنعت را تحت تأثیر قرار داده‌اند. علاوه بر این، دوربین های گوشی های هوشمند در حال تبدیل شدن به توانایی بیشتری هستند و مصرف کنندگان معمولی دیگر نیازی به خرید دوربین جداگانه برای نیاز خود ندارند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: تحول صنعت دوربین موبایل با فناوری متالنز (Metalens) ال جی

توقف تولید دوربین های DSLR نیکون

در دوربین‌های بدون آینه نور ورودی به دوربین مسیر مستقیمی را طی کرده و تنها پس از عبور از پرده شاتر، حسگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مقابل، در یک DSLR بخش قابل توجهی از نور ورودی به دوربین، با عبور کردن از آینه و منشور و همچنین بازتاب بخش دیگری از آن به سمت سنسور فوکوس خوکار از دست می رود. حذف این بازتاب‌ها در دوربین بدون آینه باعث می‌شود شدت نور ورودی تا رسیدن به سنسور کم نشود و ثابت بماند.

دوربین‌های بدون آینده از آنجا که عملکرد مکانیکی ندارند، برخلاف دوربین‌های SLR فاقد شاتر هستند. به علاوه، آنها می‌توانند سریعتر عکس بگیرند و می‌توانند تصاویر را سریعتر از دوربین‌های SLR پردازش کنند. آنها همچنین به گونه‌ای ساخته شده‌اند که فضای کمتری را اشغال کنند و جمع و جورتر هستند. طبق گزارش انجمن دوربین و محصولات تصویربرداری کشور ژاپن، در سال 2020، فروش دوربین های بدون آینه (2.93 میلیون دستگاه) از تعداد محموله های SLR (2.37میلیون دستگاه) پیشی گرفته است.

نشریه خبری ژاپنی Nikkei می‌نویسد: «دوربین‌های عکاسی نیکون نسبت به گوشی‌های هوشمند که از دوربین‌های قدرتمندتری استفاده می کنند، شکست خورده‌اند. نیکون قصد دارد با ارائه محصولاتی با ویژگی های منحصر به فردتر، آنها را شکست دهد، همچنین انتظار می‌رود کانن تولید دوربین‌های SLR را در چند سال آینده متوقف کند».

شرکت نیکون از توقف تولید دوربین های DSLR خود خبر داد!

دوربین های بدون آینه با حدود 30 درصد درآمد حاصل از دوربین های SLR نیمی از درآمد کسب و کار تصویربرداری نیکون را تشکیل می‌دهند. نشریه ژاپنی اشاره می کند که بخش تصویربرداری نیکون 178.2 میلیارد ین (حدود 1.3 میلیارد دلار و حدود 39 هزار میلیارد تومان در سال 1401) درآمد داشته است.

نیکون در بیانیه‌ای مطبوعاتی گزارش جدید Nikkei را نه تأیید کرده است و نه تکذیب؛ اما در بخشی از بیانیه می‌خوانیم: «آن مقاله براساس حدس‌و‌گمان نوشته شده و نیکون هیچ خبری در این زمینه اعلام نکرده است.» درادامه‌ی بیانیه آمده است: «نیکون به تولید و فروش و خدمت‌رسانی برای دوربین‌های DSLR ادامه می‌دهد»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف تولید دوربین های DSLR چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها یا مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

منبع: gsmarena و asia.nikkei

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید