0

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد حمله سایبری قرار گرفت

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد حمله سایبری قرار گرفت
بازدید 223


سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز 12 تیر ماه مورد حمله سایبری قرار گرفت. این سازمان در راستای حمله پیش آمده بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه به جزییات آن می‌پردازیم.

یکی دیگر از نهادهای ایران مورد حمله سایبری قرار گرفت؛ این موضوعی است که دیگر تازگی ندارد. در چند مدت اخیر، این چندمین باری است که اخباری را مبنی بر حمله سایبری به یک سیستم یا نهاد کشوری می‌شنویم. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از آخرین قربانیان امنیت سایبری ضعیف در مقابل حملات سایبری بوده است.

مستر بلیط

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدیدترین نهاد مورد حمله هکرها

وابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای این حمله بیانیه‌ای منتشر کرده است. در این بیانیه آمده: «طی ساعات ابتدایی روز گذشته ( یکشنبه ۱۲ تیرماه )، شاهد وقوع اختلالی موقت در سامانه‌های اینترنتی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودیم.»

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدیدترین نهاد مورد حمله هکرها

«تشدید اقدامات مخرب سایبری در سرتاسر دنیا و فعالیت‌های معاندین در ضدیت با نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در فضای مجازی، منجر به بروز این اختلال چند ساعته گردید. ضمن تشکر از دست‌اندرکاران فنی و متخصصین عزیز بابت احیای فوری سامانه الکترونیکی مذکور و بازگرداندن آن به وضعیت اولیه و طبیعی، فعالیت‌های سایبری و مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سر گرفته خواهد شد. به اطلاع می رساند که مطابق بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته، ابعاد خسارت ناشی از این حمله سایبری محدود بوده و عملیات بازیابی داده‌ها به خوبی انجام شده است.

جدیت و اهتمام روزافزون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تبیین و ترویج ارزش‌های ذاتی و اصیل فرهنگی کشور در سطح جهان، منجر به خشم دشمنان کژاندیش و کوته نگری شده است که سال‌هاست در تلاطم طغیان و مواجهه با ملت عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سردرگم و مستاصل مانده‌اند.

دشمنانی که در میدان نبرد فرهنگی و جهاد تبیین خود را روز به روز در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران ناتوان و شکست خورده می‌بینند، تلاش کردند خاک بر صورت خورشید بپاشند، غافل از اینکه اصالت و بنیان مستحکم قرارگاه فرهنگی نظام در عرصه بین‌الملل، روزنه‌ای برای طرد شدگان ملت ایران باقی نگذاشته است.

تلاش مذبوحانه دشمنان و معاندین در ایجاد اخلال سایبری اخیر در سامانه‌ها و بزرگنمایی آن، حکایت از هدف‌گذاری صحیح سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مسیر جهاد تبیین و نشر فرهنگ غنی کشورمان در سرتاسر دنیاست.»

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد حمله سایبری قرار گرفت

«هر چند خشم معاندین از عزم استوار  و اراده  قوی این سازمان در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ غنی کشورمان در عرصه بین‌الملل قابل درک می‌باشد، اما  ان‌شاءالله مسیر طراحی شده و هدفمند کنونی با قوت و جدیت از سوی سربازان ولایتمدار جبهه نبرد فرهنگی با دشمن طی خواهد شد.

بدخواهان فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم اطمینان داشته باشند که چنین اقدامات بی‌ارزش و مضحکانه، تاثیری جز افزایش انگیزه و قدرت این مجموعه فرهنگی عظیم و استوار در پیشبرد اهداف خود نخواهد داشت.»

البته این نکته را باید در نظر داشت که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تنها نهاد مورد حمله اخیر نبوده است. به نظر می‌رسد با توجه به گسترش حملات و کوتاه‌تر شدن زمان بین حملات، زیرساخت‌های امنیتی کشور نیاز به بازبینی و استحکام بخشی بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره حمله سایبری به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید