0

رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه توسط دولت اردوغان

رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه توسط دولت اردوغان
بازدید 86


ایلان ماسک به‌دنبال وقوع زلزله مرگبار به ترکیه پیشنهاد فعال‌سازی استارلینک را داده، اما خبر از رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه منتشر شده است.

وقوع زلزله‌ای بزرگ در ترکیه پیشنهادات حمایتی بسیاری را به دنبال داشته است. در همین راستا ایلان ماسک اعلام کرد که اسپیس‌ایکس آماده به کمک در سریع‌ترین زمان ممکن بوده و می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند، اما یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه خبر از رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه را داده است!

کریپتال گلوبال

بامداد روز دوشنبه زمین لرزه‌ای بزرگ به مقیاس 7.8 ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند که تا به این لحظه صدها کشته و هزاران مصدوم به جا گذاشته است. در همین زمینه، کاربری از ایلان ماسک پرسشی را مطرح کرد که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشورهای اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک نیز اعلام کرد که به‌محض تأیید دولت ترکیه، استارلینک فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رئیس اتحادیه مخابرات: جلوگیری از اینترنت استارلینک ممکن نیست!

رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه

این کاربر همچنین به آسیب به تجهیزات مخابراتی و متعاقباً اختلال در ارتباطات با توجه به زلزله بزرگ تاکید داشته است. ماسک نیز در پاسخ به این کاربر اعلام کرد که استارلینک هنوز مورد تأیید دولت ترکیه قرار نگرفته، اما به محض اعلام تایید دولت ترکیه، به‌سرعت اسپیس‌ایکس آن را فعال خواهد کرد.

رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه

با وجود چنین پیشنهادی، اما یکی از مقامات ارشد ترکیه درخواست عدم افشای نامش را داشته، در گفت‌وگویی با بلومبرگ ضمن تشکر از مدیرعامل اسپیس‌ایکس، این پیشنهاد را رد کرده است. طبق اعلام این مقام ترکیه به‌اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای در اختیار دارد. او همچنین بیان داشت که تجهیزات آن‌ها درحال‌حاضر با باتری کار خواهد کرد!

رد پیشنهاد ایلان ماسک در شرایطی رخ داده که اسپیس‌ایکس در فصل اول سال جاری میلادی قصد دارد نخستین ماهواره ارتباطی ترکیه، Turksat 6A را راهی فضا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رد پیشنهاد فعالسازی اینترنت استارلینک در ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید