0

ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان معرفی شد

ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان معرفی شد
بازدید 184

[ad_1]

ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان (Cyber one) جدیدترین ماجراجویی کمپانی بزرگ شیائومی‌ است. این ربات در جریان رویداد امروز شیائومی رونمایی شد.

در کنار معرفی یک گوشی تاشو و چند محصول دیگر، کمپانی شیائومی به شکل جذابی از ربات انسان‌نمای Cyber one خود نیز رونمایی کرد. رباتی بامزه که با رفتارهایش آدم را یاد ربات انیمیشن Big Hero Six می‌اندازد؛ اما قبل آنکه درباره ربات جدید شیائومی اطلاعات بیشتری بدهیم، بد نیست بدانید که این شرکت چند وقت پیش نیز ربات سایبر داگ را معرفی کرده بود.

آبان تتر

حال به نظر می‌رسد، پس از بازخوردهای مثبتی که ربات سایبر داگ به دست آورد، شرکت شیائومی تصمیم به ساخت ربات‌های انسان‌نما ‘گرفته است.

بیشتر بخوانید: قلم لیزری جدید و نمایش متون در هوا ؛ ابتکار جدیدی از دانشمندان چینی!

ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان

ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان معرفی شد

تقریبا میانه‌های مراسم رونمایی گوشی میکس فولد 2، زمانی که لی جون، مؤسس شرکت شیائومی، روی صحنه بود و برای حضار سخنرانی می‌کرد، رباتی بامزه وارد شد.

این ربات 177 سانتی‌متری با 52 کیلوگرم وزن، به شکلی طراحی شده است که بیشترین شباهت را به راه رفتن انسان دارد. هر چند دست‌ها به شکل چنگال‌های خرچنگ طراحی شده و شباهتی به دست انسان ندارد؛ اما این ربات حس شوخ‌طبعی انسانی دارد. در ویدئویی که از لحظه ورود این ربات بر روی سن دیده می‌شود؛ او در اولین برخورد با لی جون با تعجب می‌گوید:

قدت بلندتر از چیزیه که فکر می‌کردم.

در ادامه وقتی لی جون از او می‌خواهد، چند حرکت انجام دهد؛ ربات می‌گوید؛ به عنوان موجودی تازه متولد شده، هنوز توانایی انجام هر کاری را ندارد.

اما دلیل ساخت ربات انسان نمای سایبر وان چیست؟ طبق گفته مدیران شرکت شیائومی، این ربات به عنوان پلتفرمی تحقیقاتی در آزمایشگاه رباتیک شرکت شیائومی حضور خواهد داشت و هدف از ساخت آن، عرضه به بازار نیست.

همچنین در ویدئوهایی که از ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان منتشر شده است، این ربات با سرعت 3/6 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند که نسبت به ربات‌های ساخته شده در جهان، سرعت بیشتری دارد. در کل باید گفت، شیائومی راه زیادی تا ساخت ربات دارد؛ اما در این مسیر از رقبایش عقب نیست. در ادامه فیلم ربات انسان نمای شیائومی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ربات انسان نمای سایبر وان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید