0

خودروهای وارداتی از پاییز وارد کشور می‌شوند

خودروهای وارداتی از پاییز وارد کشور می‌شوند
بازدید 140


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد برای ورود خودروهای وارداتی، حداقل چهار ماه زمان نیاز است و خودروهای وارداتی حداقل تا پاییز وارد گمرکات کشور می‌شوند.

مستر بلیط

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد در صورتی که دولت بتواند طبق گفته‌های خود تا پایان خرداد ماه، شرایط واردات خودرو به کشور را به شکل عمومی اعلام نماید، در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواینم پیش‌بینی کنیم که اولین محموله‌های خودروهای وارداتی از پاییز وارد گمرکات کشور شوند.

خودروهای وارداتی چه زمان وارد بازار خواهند شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان اعلام کرد در صورت عمل دولت به وعده‌های قبلی خود، خوروهای وارداتی چهار ماه دیگر وارد گمرکات می‌شوند. وی همچنین تاکید کرد پروسه ترخیص و فروش خودروهای وارد شده به گمرکات نیز مرحله دیگری است که احتمالا زمان ورود خودروهای وارداتی را به بازار طولانی‌تر خواهد کرد.

ورود خودروهای وارداتی به کشور از پاییز

 

مهدی دادفر، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص اینکه چه خودروهایی به کشور وارد خواهند شد افزود:

تا وقتی دستورالعمل واردات به صورت جامع و نهایی منتشر نشود، نمی‌توانیم بگوییم چه خودروهایی وارد خواهند شد.

این گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، درحالی است که پیش از این شروطی از جمله سقف قیمت و میزان مصرف بنزین برای خودروهای وارداتی مطرح شده بود و به عبارتی شرط اولیه واردات خوردوهای خارجی «اقتصادی» بودن آنها ذکر شده بود.

دادفر در ادامه تاکید کرد: «تا وقتی نرخ عوارض، نرخ تعرفه و همچنین دیگر موارد فزاینده قیمت تمام‌شده کالاهای وارداتی تعیین نشود، هیچ قطعیتی وجود نخواهد داشت و نمی‌توان اظهارنظر کرد.

وی همچنین تاکید کرد: «با توجه به اینکه پیش از این صحبت از واردات خودرو با حجم 2500 سی‌سی مطرح بود، باید منتظر باشیم تا مشخص شود همچنان این میزان برقرار خواهد بود یا خیر؟»

هنوز دستورالعملی در خصوص واردات ابلاغ نشده

دادفر در ادامه توضیح داد و تاکید کرد که هنوز هیچگونه دستورالعملی در خصوص واردات خودرو اعلام نشده. وی افزود:

همه موارد در پیش‌نویس طرح مطرح شده اما در رفت‌وآمدها تغییر می‌کند؛ بنابراین هیچ موردی نه غلط است و نه قطعی؛ بنابراین تنها باید منتظر ابلاغ و انتشار دستورالعمل ماند.

هنوز دستورالعملی در خصوص واردات ابلاغ نشده

دادفر تصریح کرد: «با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل واردات خودرو مشخص نیست، واردکنندگان نیز اقدامی برای واردات انجام نداده‌اند. به گفته وی، حداقل و خوش‌بینانه، چهار ماه از زمانی که مصوبه صادر و دستورالعمل‌ها مشخص شود، زمان نیاز است تا خودرو وارد شود. با توجه به مقررات محدودکننده (همچون استاندارد، تعیین نمایندگی، تعیین خدمات پس از فروش، گمرک، محیط‌زیست، پلیس راهور و…) هیچ‌کس هم نمی‌تواند این زمان را کاهش دهد.»

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره ورود خودروهای وارداتی از پاییز چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید