0

بهترین فیلم های تاریخی 2022 [17 عنوان جدید]

بهترین فیلم های تاریخی 2022 [17 عنوان جدید]
بازدید 260


فیلم‌های تاریخی طرفداران بسیار زیادی در ایران دارند. اگر شما نیز به این ژانر از فیلم‌ها علاقه دارید، با معرفی بهترین فیلم های تاریخی 2022 همراه ما باشید.

بهترین فیلم های تاریخی 2022 شامل موارد بسیار زیادی می‌شوند که ما در این نوشتار از مجله خبری آی تی و دیجیتال، قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم. افراد بسیار زیادی به فیلم‌های تاریخی علاقه دارند و به دنبال این هستند که آن‌ها را بشناسند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، حتماً تا پایان این مطلب را مطالعه فرمایید و از میان فیلم‌هایی که ذکر می‌کنیم، بهترین مورد را برای خود انتخاب نمایید.

مستر بلیط

در دنیای فیلم و سینما، فیلم‌های تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ زیرا با مشاهده این فیلم‌ها، شما می‌توانید درک بهتری از روزگاران قدیم خود و یا سایر کشورها داشته باشید. می‌توان گفت که تماشای فیلم‌های تاریخی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در افزایش آگاهی شما داشته باشد. به‌علاوه، شما می‌توانید از تجربیات گذشتگان عبرت گرفته و از آن‌ها در زندگی خود نیز استفاده کنید.

تاکنون فیلم‌های بسیار زیادی در این ژانر تولید شده‌اند که شاید شما را در انتخاب بهترین مورد، با سردرگمی مواجه کند. ازاین‌رو، در این مقاله قصد داریم برخی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های تاریخی که در سال 2022 توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کردند، معرفی کنیم. با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای تاریخی ؛ فیلم تاریخی کره ای جدید چی ببینیم؟

بهترین فیلم های فرانسوی [22 فیلم برتر عاشقانه، کمدی و تاریخی]

بهترین فیلم های تاریخی 2022

برای این‌که بهترین فیلم های تاریخی 2022 را بشناسید، باید بدانید که تماشای این فیلم‌ها می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به همین دلیل، برای شناختن بهتر این فیلم‌ها، ما سعی کرده‌ایم که در این لیست برخی از فیلم‌های شرکت‌هایی مانند دیزنی، نتفلیکس، آمازون پرایم و سایر کمپانی‌های فیلم‌سازی را معرفی کنیم.

بهترین فیلم های تاریخی 2022

علاوه بر فیلم‌های تاریخی، ژانرهای دیگری نیز وجود دارند که طرفداران مخصوص به خود را دارند. برای مثال، فیلم‌های جاسوسی هیجان بسیار زیادی دارند و اگر شما نیز به این حوزه علاقه دارید، می‌توانید سری به لیست بهترین فیلم‌های جاسوسی بزنید. از سوی دیگر، مشاهده بهترین فیلم‌های ژانر سرقت تاریخ سینما نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر هم به فیلم‌های کمدی علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به فهرست بهترین فیلم‌های کمدی 2022 بیندازید.

فیلم‌های دیگری نیز در این ژانر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها ایده گرفته و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ژانر اسلشر یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین موضوعاتی است که افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. ازاین‌رو، بهترین فیلم‌های اسلشر (Slasher) می‌تواند برای شما مفید باشد. بهترین فیلم‌های اکشن 2022 نیز می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. زیرا همان طور که گفتیم، این ژانر هیجان بسیار زیادی دارد و طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید فیلم‌های تاریخی را بهتر بشناسید، تا پایان بهترین فیلم های تاریخی 2022 همراه ما باشید.

الویس (Elvis)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: باز لورمن
  • هنرپیشگان: آستین باتلر، تام هنکس و الیویا دی جونگ

الویس یکی از بهترین و جدیدترین فیلم های تاریخی در سال 2022 به شمار می‌رود که محبوبیت زیادی دارد و باز لورمن آن را به زیبایی کارگردانی کرده است. در این فیلم، شما با زندگی حرفه‌ای الویس پریسلی، ستاره راک آشنا می‌شوید. بدین ترتیب، می‌توانید از دوران کودکی تا به شهرت رسیدن این هنرمند مشهور را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که موسیقی این هنرمند در قرن بیستم، کل آمریکا را تغییر داد. اما مردم چه مقدار اطلاعات درباره این هنرمند داشتند که توانایی رقص، خوانندگی و بازیگری را داشت؟ با تماشای فیلم الویس، می‌توانید زندگینامه غم‌انگیز الویس پریسلی را به‌خوبی درک کنید. از دیگر بازیگران این فیلم، می‌توان به یونا کوارتی، لوک بریسی، ناتاشا باست و کلوین هرینسون اشاره کرد.

۱۳ زندگی (Thirteen Lives)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: ران هاوارد
  • هنرپیشگان: ویگو مورتنسن، کالین فارل و جوئل اجرتون

اگر هنوز به دنبال یک فیلم تاریخی 2022 هستید، ۱۳ زندگی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. در این فیلم مشاهده می‌کنید که در تایلند، گروهی از جوانان به همراه مربی فوتبال خود، از سیل فرار کرده و در غاری گرفتار شدند و به کمک فوری نیاز دارند.

در این میان، گروهی از امدادگران جمع می‌شوند تا این مأموریت سخت را به پایان برسانند و مطمئن شوند که همه افراد گرفتار را نجات می‌دهند. این فیلم هیجان‌انگیز که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 شناخته می‌شود، توسط ران هاوارد کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن را نیز ویلیام نیکلسون نگاشته است.

زندگی الکتریکی لوئیس وین (The Electrical Life of Louis Wain)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: ویل شارپ
  • هنرپیشگان: بندیکت کامبربچ، کلر فوی و آندره‌آ ریسبرو

فیلم زندگی الکتریکی لوئیس وین یکی دیگر از فیلم های تاریخی در سال 2022 محسوب می‌شود که توسط ویل شارپ کارگردانی شده است. این فیلم که بر اساس داستان واقعی زندگی لوئیس وین و استعدادهای فراوان او ساخته شده است، تمام زندگی شخصی و حرفه‌ای او را به نمایش می‌گذارد.

لوئیس وین، یک مخترع و کارآفرین فوق‌العاده بود، اما بیشتر از همه، به‌عنوان یک هنرمند شناخته می‌شد. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت او، نقاشی‌های سورئال بود که در همه آن‌ها گربه‌ها را به نمایش می‌گذاشت. ازاین‌رو، این نقاشی‌ها موجب شدند که لوئیس وین به یک چهره نمادین در هنر تبدیل شود.

خانه گوچی (House of Gucci)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • هنرپیشگان: لیدی گاگا، آدام درایور و جرد لتو

یکی دیگر از فیلم‌های تاریخی که زندگی‌نامه خاندان گوچی را به نمایش می‌گذارد، فیلم House of Gucci است. فیلم‌نامه این فیلم که بر اساس کتاب بیوگرافی سارا جی فوردن نگاشته شده است، زندگی پاتریتسیا رجانی و همسر او را به نمایش می‌گذارد.

این زوج جوان که به‌تازگی طلاق گرفته‌اند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و در نهایت، پاتریتسیا به اتهام قتل شوهر خود، محاکمه می‌شود. در این فیلم، می‌توانید تمام اطلاعات تاریخی مربوط به ترور، پول، مد و دروغ را تماشا کنید و ببینید که ترکیب این موضوعات در کنار هم به چه چیزی تبدیل می‌شود. خانه گوچی را می‌توان یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 دانست. شما می‌توانید نگاهی به نقد فیلم خانه گوچی (House of Gucci) بیندازید.

اسلو (Oslo)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: بارتلت شر
  • هنرپیشگان: روث ویلسون، آندرو اسکات و سلیم داو

فیلم اسلو بر اساس نمایشنامه‌ای با همین نام ساخته شده است و یکی از جدیدترین فیلم های تاریخی در سال 2022 محسوب می‌شود. مهم‌ترین داستان این فیلم، توافقنامه صلح در دهه 1990 است که بین اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین رخ داد.

در این میان، شما می‌توانید تمام تنش‌های موجود میان اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را مشاهده کنید که می‌تواند برای انجام مذاکرات تأثیر بگذارند. این فیلم هیجانی، سیاسی و تاریخی، توسط بارتلت شر کارگردانی شده است و بازیگرانی مانند روث ویلسون، آندرو اسکات و سلیم داو در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: شاکا کینگ
  • هنرپیشگان: دنیل کالویا، کیت استنفیلد و جسی پلمونس

فیلم یهودا و مسیح سیاه یک فیلم تاریخی 2022 محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. این فیلم تاریخی و دراماتیک، توسط شاکا کینگ کارگردانی شده است و وقایع زندگی رئیس حزب پلنگ سیاه، فرد همپتون را به نمایش می‌گذارد. بعدازاین‌که فرد همپتون در انتخابات دهه 1960 پیروز شد، توجه FBI را به سمت خود جلب کرد و این سازمان تصمیم گرفت که حزب پلنگ سیاه را مورد بررسی قرار دهد.

آنچه در این فیلم مشاهده می‌کنید، درامی تلخ است که تنش‌های نژادی و احساسات مختلف درباره عدالت را به نمایش می‌گذارد. یهودا و مسیح سیاه را می‌توان یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 به شمار آورد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این فیلم کسب کنید، می‌توانید نقد فیلم Judas and the Black Messiah (یهودا و مسیح سیاه) را مطالعه کنید.

بدرفتاری (Misbehaviour)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: Philippa Lowthorpe
  • هنرپیشگان: کیرا نایتلی، گوگو امبتا-را و جسی باکلی

بدرفتاری که یکی از فیلم های تاریخی در سال 2022 محسوب می‌شود، درباره مسابقه دختر شایسته در سال 1970 است. در این میان، برخی از افراد و بانوانی که در این مسابقه قبول نشده‌اند، احساس حقارت دارند و می‌خواهند که این مسابقه را مختل کنند.

این بانوان می‌خواهند این مسابقه تلویزیونی را به نمایشی تبدیل کنند و درباره ظلم و ستم‌هایی است که علیه زنان انجام می‌شود. بازیگرانی مانند کیرا نایتلی، گوگو امبتا-را، جسی باکلی، کیلی هاوس، فلیپس لوگان و ریس ایفانز در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: وس اندرسن
  • هنرپیشگان: بیل مری، بنیسیو دل تورو و فرانسیس مک دورمند

یک فیلم تاریخی 2022 که طرفداران زیادی دارد، فیلم گزارش فرانسوی است. این فیلم توسط وس اندرسون کارگردانی شده و بازیگرانی مانند بیل مری، بنیسیو دل تورو و فرانسیس مک دورمند و تیلدا سوینتن در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وس اندرسون بعد از هنرنمایی خود در فیلم «جزیره سگ‌ها» و استقبال گرم تماشاگران، با فیلم گزارش فرانسوی بازمی‌گردد. این مورد که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 است، داستان یک نشریه را به نمایش می‌گذارد که با وقایع زیادی روبرو هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این فیلم کسب کنید، نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) به شما کمک می‌کند.

ریچارد جول (Richard Jewell)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • هنرپیشگان: پل والتر هاوزر، سم راکول و کتی بیتس

یکی دیگر از فیلم‌های تاریخی جذابی که طرفداران زیادی دارد، فیلم ریچارد جول است. این فیلم، داستان ریچارد جول (با نقش‌آفرینی پل والتر هاوزر) را روایت می‌کند که در پارک سنتینتال کار می‌کند؛ اما کسی چندان او را جدی نمی‌گیرد. زمانی که او در جریان بازی‌های المپیک تابستانی در سال 1996، به کار خود مشغول بود، یک بمب‌گذاری رخ داد و او توانست جمعیت را به‌خوبی کنترل کند و جان افراد زیادی را نجات دهد. درنتیجه، او به‌عنوان قهرمان آن زمان و مکان شناخته شد.

مدتی بعدازاین رویداد بزرگ، برخی از افراد به سمت او هجوم آورده و او را به دلیل این بمب‌گذاری متهم کردند. ریچارد جول کاملاً بی‌گناه است و در تلاش بوده تا بتواند بی‌گناهی خود را به اثبات برساند. پل والتر هاورز به زیبایی نقش ریچارد را بازی می‌کند.

هریت (Harriet)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: کیسی لمونز
  • هنرپیشگان: سینتیا اوریوو، جنل مونی و لسلی اودوم جونیور

فیلم هریت (Harriet) هم یکی از فیلم‌های جذابی است که در این ژانر وجود دارد. داستان این فیلم درباره زندگی زنی سیاه‌پوست به نام هریت تابمن است که در سال 1984 زندگی می‌کند. او در تلاش است که از دست برده‌داران فرار کند و بعد از مبارزه‌های مکرر، به یکی از زنان قهرمان دوره خود تبدیل می‌شود. هریت یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم های تاریخی 2022 به شمار می‌رود.

گزارش (The Report)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: اسمات زد. برنس
  • هنرپیشگان: آدام درایو، انت بنینگ و جان هم

فیلم گزارش (The Report) نیز یکی دیگر از جدیدترین فیلم های تاریخی در سال 2022 است که در جشنواره‌ها موردتوجه منتقدان قرار گرفت. مهم‌ترین چیزی که در این فیلم مشاهده می‌کنیم، بخش‌های مهم و تاکتیک‌های بازجویی است.

این فیلم یکی از فیلم‌های چالش‌برانگیزی است که توانست نظر بسیاری از منتقدان را به سمت خود جلب کند. خوب است بدانید که بازیگرانی مانند آدم درایور، آنت بنینگ، جان هم، کوری استول و متیو ریس در این فیلم به نقش‌آفرینی می‌پردازند. اگر شما نیز به فیلم‌های تاریخی و درام علاقه دارید، گزارش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

اوفلیا (Ophelia)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: کلیر مک‌کارتی
  • هنرپیشگان: دیزنی ریدلی، نائومی واتس و جرج مکای

یکی دیگر از فیلم‌های بسیار جذابی که در ژانر تاریخی روی پرده‌های سینما رفت، فیلم اوفلیا (Ophelia) است که توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کند. در داستان این فیلم، مشاهده می‌کنیم که اوفلیا به دلیل روحیه منحصربه‌فرد و رفتارهای محبت‌آمیزی که دارد، می‌تواند توجه هملت را به سمت خود جلب کند. لازم به ذکر است که این فیلم بر اساس نمایشنامه هملت از ویلیام شکسپیر تولید شده است.

چارلی می‌گوید (Charlie Says)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: ماری هرون
  • هنرپیشگان: هانا موری، سوسی بکون و ماریان رندون

فیلم چارلی می‌گوید (Charlie Says) بر اساس قتل‌های خونین گذشته ساخته شده و سه زن محکوم در زندان را به نمایش می‌گذارد که به دلیل قتل، به اعدام محکوم هستند. بعد از رویدادهایی، حکم این سه زن به حبس ابد تغییر می‌یابد و حکم اعدام آن‌ها لغو می‌شود.

کمی بعد از تغییر حکم به حبس ابد، یک دانشجوی فارغ‌التحصیل به زندان می‌رود و با این سه زن ملاقات می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره قتل‌های آن‌ها به دست بیاورد. چارلی می‌گوید (Charlie Says) می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روحیه مخاطبان خود داشته باشد.

بهترین دشمنان (The Best of Enemies)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: رابین بیسل
  • هنرپیشگان: تراجی پی. هنسون، سم راکول و بابو سیسی

یکی دیگر از بهترین فیلم‌هایی که می‌توانید در ژانر تاریخی پیدا کنید، فیلم بهترین دشمنان (The Best of Enemies) به کارگردانی رابین بیسل است. این فیلم به نمایش رابطه سرسختانه میان رهبر کوکلوس کلان با زن سیاه‌پوست مبارز می‌پردازد. این دو نفر در جناح‌های کاملاً متفاوتی قرار دارند و به همین دلیل هم دائماً با یکدیگر به رقابت و مجادله می‌پردازند. اگر به این نمونه فیلم‌ها علاقه دارید، مطالعه بهترین فیلم‌های جنایی و معمایی می‌تواند برای شما مفید باشد.

یک زندگی پنهان (Radegund)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • هنرپیشگان: ماتیاس اسکونارتز، میشل نیقویست و برانو گانز

فیلم یک زندگی پنهان که قبلاً با نام Radegund شناخته می‌شد، یکی دیگر از فیلم‌های جذابی است که در ژانر تاریخ موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته است. این فیلم، به بررسی زندگی فرانتش جگرستاوتر می‌پردازند که در سال ۱۹۳۹، از جنگ برای نازی‌ها در جنگ جهانی دوم خودداری کرد. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 محسوب می‌شود، جذابیت بسیار زیادی دارد و شما مشاهده می‌کنید که این شخص بعد از امتناع از جنگ برای نازی‌ها، به خیانت و اعدام متهم می‌شود.

پیکاتو (Il Peccato)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: آندری کونچالاوسکی
  • هنرپیشگان: آمبرتو ارسینی، نیکولا آدابتی و آلبرتو تستون

فیلم Il Peccato که توسط یک کارگردان سرشناس روسی به نام آندری کونچالاوسکی ساخته شده است، یکی از محصولات تاریخی و جذابی برشمرده می‌شود که می‌توانید تماشا کنید. مهم‌ترین موضوع و داستان این فیلم، حول محور یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین چهره‌های رنسانس ایتالیا به نام میکل آنژ بووناروتی شکل گرفته و زندگی‌نامه او را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید این فیلم تاریخی و جذاب را تماشا کرده و از آن لذت فراوانی ببرید.

آقای ترنر (Mr. Turner)

بهترین فیلم های تاریخی 2022

  • کارگردان: مایک لی
  • هنرپیشگان: تیموتی اسپال، پل جسون و دوروتی اتکینسون

فیلم آقای ترنر (Mr. Turner) یکی دیگر از فیلم‌های تاریخی و جذابی است که زندگی‌نامه ویلیام ترنر، نقاشی مشهور بریتانیایی را به نمایش می‌گذارد. این فیلم در سال 2014 به کارگردانی مایکل لی ساخته شد و تاکنون توانسته توجه افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. در فیلم آقای ترنر، شما می‌توانید سال‌های آخر زندگی غم‌انگیز ویلیام ترنر را تماشا کنید. این فیلم توانسته جوایز زیادی از جشنواره‌های مختلفی را از آن خود کند.

کلام آخر

بهترین فیلم های تاریخی 2022 شامل موارد بسیار زیادی می‌شوند که ما در این جستار از مجله خبری آی تی و دیجیتال، تنها به چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. همان طور که می‌دانید، تماشای فیلم‌های تاریخی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر نحوه عملکرد افراد در زندگی خود داشته باشد. ازاین‌رو، اگر شما نیز به این ژانر فیلم‌ها علاقه دارید، این مقاله را مطالعه کرده و فیلم‌هایی که در بالا ذکر کردیم را تماشا کنید.

سؤالات متداول

بهترین فیلم های تاریخی 2022 کدام است؟

در سال 2022، فیلم‌های بسیار زیادی در ژانر تاریخی عرضه شدند که الویس، ۱۳ زندگی و زندگی الکتریکی لوئیس وین مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین فیلم خانه گوچی نیز یکی از بهترین موارد موجود در این لیست است.

چرا تماشای فیلم‌های تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

تماشای فیلم‌های تاریخی می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش آگاهی شما داشته باشد. همچنین باتوجه‌به این فیلم‌ها، شما می‌توانید از گذشتگان عبرت گرفته و از تجربیات آن‌ها در زندگی خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع:

thevore

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید