0

بانوی دانشمند ایرانی برنده جایزه انجمن نجوم آمریکا شد

بانوی دانشمند ایرانی برنده جایزه انجمن نجوم آمریکا شد
بازدید 47


جایزه انجمن نجوم آمریکا موسوم به «جوزف وبر» در بخش ابراز دقیق نجومی به دانشمند ایرانی مرکز پیشرانش جت (JPL) ناسا دکتر شعله نیکزاد تعلق گرفت.

دکتر شعله نیکزاد در پی مشارکت پیشگامانه جهت پیشرفت تجهیزات پرتونگاری فوتون شمار فرابنفش – مرئی، ارایه مستمر فناوری‌های مرتبط، راهبری و ارائه راهنمایی مستمر به محققان نوپا در بخش ابزار دقیق افتخار بزرگی با کسب جایزه انجمن نجوم آمریکا (جوزف وبر) در سال 2023 به‌دست آورده است.

بیشتر بخوانید: تراشه‌های تجهیزات ناسا در ماموریت آرتمیس را چه برندی می‌سازد؟

کسب جایزه انجمن نجوم آمریکا توسط دانشمند ایرانی ناسا

خانم «شعله نیکزاد»، دانشمند ارشد آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، پس از پایان مقطع دبیرستان در ایران اقدام به مهاجرت به آمریکا کرد و موفق به کسب مدرک پایان دوره کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و همینطور مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و دکتری فیزیک کاربردی در موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) شد. او هم‌اکنون افزون‌بر وظیفه‌ای که در ناسا ایفا می‌کند در دانشکده مهندسی پزشکی کلتک نیز تدریس دارد.

جایزه انجمن نجوم آمریکا

نیکزاد از مارس 2022 به عنوان نخستین دانشمند زن، توانست با شایستگی تمام به مقام ریاست بخش علمی JPL برسد و تحقیقات و بررسی‌های خود را در حوزه‌های علمی متنوعی اعم از فناوری‌های فرابنفش و آشکارسازهای ذرات کم انرژی و کاربردهای آن‌ها در اخترفیزیک و علوم سیاره‌ای ادامه دهد. تلاش‌ها وی در نهایت به ثبت 20 اختراع و بیش از 200 مقاله و کسب جوایز و نشان‌های علمی متعدد از جمله مدال رهبری برجسته ناسا در سال 2020 منتج شد.

درحال‌حاضر نیز وی موفق به کسب جایزه انجمن نجوم آمریکا شده است. این انجمن درواقع نهادی بین‌المللی در حوزه ستاره‌شناسی حرفه‌ای بوده که هر ساله جوایزی را به منجمانی که دستاوردهای برجسته‌ای در بخش پژوهش یا آموزش به‌دست می‌آورند، اعطا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعطای جایزه انجمن نجوم آمریکا به دانشمند ایرانی ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید