0

احتمال واردات خودرو فرانسوی همچنان وجود دارد!

احتمال واردات خودرو فرانسوی همچنان وجود دارد!
بازدید 45


در حالی که وزیر صمت پیش‌تر خبر از ممنوعیت واردات خودرو‌های فرانسوی داده بود اما اظهاراتی از معاون حمل و نقل خبر از واردات خودرو فرانسوی به‌طور مشروط می‌دهد.

در سال 97 پس از اینکه دوباره تحریم‌ها بر روی صنعت خودرو ایران سایه افکند، دو خودروساز بزرگ فرانسوی که به عنوان شرکای اصلی خودروسازان ایرانی به حساب می‌آمدند، مجبور به ترک بازار خودرو کشور شدند.

حال که پس از گذشت بیش از چهار سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور می‌گذرد، دولت سیزدهم قصد دارد تا بار دیگر واردات محصولات برند‌های مطرح خودروساز بین المللی را در دستورکار قرار دهد. اما در همین راستا وزیر صمت دور نام دو خودروساز فرانسوی را در لیست شرکت‌هایی که توانایی ورود محصولات خود به بازار کشور را دارند، خط قرمز کشیده است. بنابراین طبق اعلام وزیر صنعت واردات خودرو فرانسوی به کشور ممنوع است.

بیشتر بخوانید: واردات کیا سلتوس 2023 توسط کوشا خودرو تایید شد [+ قیمت و مشخصات فنی]

احتمال واردات خودرو فرانسوی قوت گرفت!

با وجود اینکه فاطمی امین، وزیر صمت دلیل این تصمیم را بدعهدی فرانسوی‌ها اعلام کرد، اما نباید مخالفت با واردات خودرو فرانسوی با دو برند پژو و رنو را بی ارتباط به موضع گیری‌های دولت فرانسوی در خصوص اعتراضات اخیر ایران بدانیم. البته به نوعی با اشاره‌های فاطمی امین در میان صحبت‌های خود می‌توان این مساله را نیز تایید کرد.

واردات خودرو فرانسوی

اما در همین راستا، منوچهر منطقی در یک گفت و گوی رادیویی درباره ممنوعیت واردات خودرو فرانسوی پژو و رنو به بازار خودروی ایران بیان کرد که اگر دو خودروساز بزرگ فرانسوی شروطی را بپذیرند، مشکلی برای ورود به بازار خودروی کشور نخواهند داشت. در حالی سخنان منطقی با محوریت مجوز ورود خودروهای فرانسوی به کشور مطرح شده که پیش‌تر وزیر صمت از حذف دو برند پژو و رنو از سبد خودرو‌های وارداتی کشور خبر داده بود. همانطور که اشاره شد در واقع رضا فاطمی امین این مساله را ناشی از بدعهدی خودروسازان فرانسوی در دوران بازگشت تحریم‌ها قلمداد کرده بود.

به هر حال پس از سخنان وزیر صمت به نظر می‌رسید باید پرونده خودرو‌های فرانسوی در بازار ایران را بسته شده قلمداد می‌کردیم، اما با توجه به اظهارات معاون حمل و نقل وزیر صمت اندک امیدی برای بازگشت دوباره محصولات دو برند خودروساز فرانسوی به کشور ایجاد شد.

منطقی همچنین در رابطه با محدودیت‌های مشخص شده در مورد واردات مجدد خودروسازان فرانسوی به کشور افزود: «علت این محدودیت‌ها این بود که این خودروسازی‌ها قرارداد‌های مشترکی در حوزه خودروسازی مانند تولید ال 90 در کشور و تعهد به تحویل محصول داشتند. عدم رعایت این تعهد سبب شد تا محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود».

بنابراین با توجه به سخنان معاون حمل و نقل وزیر صمت می‌توان این طور برداشت کرد که چنانچه دو خودروساز فرانسوی مذاکرات خود را برای عمل به تعهدات قبلی خود شروع کنند این اتفاق می‌تواند زمینه حضور دوباره این خودروسازان در بازار ایران را فراهم کند.

منطقی همچنین در پایان اظهارات خود تاکید کرد: «در حال حاضر نیز ممنوعیتی وجود ندارد بلکه فرانسوی‌ها باید به تعهدات عمل کرده یا شیوه همکاری را تغییر دهند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان واردات خودرو فرانسوی به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید