0

آموزش 5 روش بستن همه تب های سافاری آیفون و آیپد

آموزش 5 روش بستن همه تب های سافاری آیفون و آیپد
بازدید 19


آیا تب های مختلفی در مرورگر سافاری آیفون باز کردید و میخواهید آن ها را ببندید؟ ✖️ شما میتوانید این کار را با چند روش مختلف انجام دهید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۵ روش بستن همه تب های سافاری آیفون و آیپد میپردازیم.

نحوه بستن تب های سافاری

?How to Close All Your Safari Tabs on An iPhone

زمانی که شما در مرورگر سافاری یک تب جدید ایجاد میکنید و جست جو میکنید، این مرورگر مانند سایر مرورگر ها تب قلبی را در تاریخچه خود نگه میدارد. با این کار در صورتی که بخواهید به تب قلبی بازگردید میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. با این حال گاهی اوقات نیاز دارید تا تب های ایجاد شده را ببندید. در ادامه چند روش برای بستن همه تب های سافاری بررسی میکنیم.

بستن تب های سافاری آیفون به صورت تکی

در صورتی که چند تب به صورت همزمان در سافاری باز کردید اما فقط میخواهید چند تا از آن ها را ببندید و سایر تب ها باقی بمانند میتوانید تب های سافاری را به صورت تکی حذف کنید. برای این کار ابتدا وارد مرورگر سافاری شوید. در صورتی که پیدا نمیکنید میتوانید در بخش جست جو گوشی Safari را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. بعد از باز شدن سافاری روی آیکن تب ها که به صورت دو مربع روی هم هستن ضربه بزنید.

بستن تب های سافاری iOS

در صفحه بعد تب های فعال خود در سافاری را میتوانید مشاهده کنید. کنار تب هایی که نمیخواهید روی علامت ضربدر، ضربه بزنید.

نحوه بستن تب های سافاری

بستن تب های سافاری iOS به صورت همزمان

شما میتوانید تمام تب های سافاری را به صورت همزمان ببندید. برای این کار بعد از باز کردن برنامه سافاری، روی آیکن تب ها ضربه بزنید و نگه دارید.

بستن تب های سافاری iOS

بعد از باز شدن منو برای شما، گزینه Close all … tabs را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه برای بستن همه تب های Safari روی آن ضربه بزنید.

بستن همه تب های Safari

بستن تب فعلی در مرورگر سافاری

برای بستن تبی که هم اکنون در آن هستید برنامه سافاری را باز کنید. روی آیکن تب ها ضربه بزنید و نگه دارید.

بستن تب های سافاری iOS

بعد از چند ثانیه یک منو برای شما باز میشود. در منو باز شده گزینه Close this Tab را انتخاب کنید. با این کار تب فعلی شما بسته میشود.

بستن تب های سافاری آیفون

بستن تب های سافاری iOS 16 و… از طریق تنظیمات

توجه کنید در این روش تاریخچه مرورگر شما حذف خواهد شد.

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید تب های سافاری را با استفاده از آن حذف کنید، استفاده از برنامه تنظمیات آیفون است. در تنظیمات آیفون بخشی با نام سافاری وجود دارد که برخی از تنظیمات این مرورگر را میتوانید در آن جا تغییر دهید. برای این کار، Settings گوشی خود را باز کنید. بعد از باز کردن تنظمیت در صفحه اصلی آن Safari را پیدا کنید و وارد بخش سافاری شوید. حالا در صفحه Safari گزینه Clear History and Website Data را انتخاب کنید.

بستن تب های سافاری آیپد

در کادری که برای شما باز میشود روی Clear History and Data ضربه بزنید تا تایید شود. اکنون تاریخچه این مرورگر برای شما پاک شده است.

بستن تب های سافاری

بستن تب های سافاری آیپد به صورت اتوماتیک

بخش سافاری در تنظیمات این امکان را برای شما فراهم میکند تا یک زمان بندی برای آن مشخص کنید، سپس طبق زمانبندی تب های سافاری را به صورت خودکار پاک میکند. این گونه شما نیازی ندارید که چند وقت یک بار برای بستن تب های سافاری آیپد اقدام کنید. برای این کار وارد Settings شوید. مانند مرورگر سافاری، در صورتی که Settings را پیدا نمیکنید میتوانید در بخش جست جو گوشی خود Settings را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید. بعد از باز کردن تنظیمات گوشی آیفون خود بخش Safari را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه وارد این بخش شوید. در صفحه Safari گزینه Close tabs را انتخاب کنید.

بستن تب های سافاری iOS 16

در کادری که برای شما باز میشود میتوانید زمان های مشخص را مشاهده کنید. گزینه Manually برای حذف دستی است که در روش های قبل بررسی شد. اگر میخواهید بعد از گذشت یک روز تمام تب های سافاری حذف شود گزینه After one day را انتخاب کنید. برای حذف تب ها بعد از یک هفته گزینه After one Week و برای حذف تب ها بعد از یک ماه گزینه آخر یعنی After one Month را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب راجع به روش های بستن تب های سافاری iOS 15 و… صحبت کردیم. آیا شما توانستید تب های مرورگر خود را به صورت کامل ببندید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه بستن تب های سافاری در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید