0

آموزش 3 روش تغییر منو استارت ویندوز 11 به ویندوز 10

آموزش 3 روش تغییر منو استارت ویندوز 11 به ویندوز 10
بازدید 150


منو استارت ویندوز ۱۱ در وسط منو Taskbar قرار دارد. این یکی از ویژگی های ویندوز ۱۱ است. با این حال برخی از کاربران نمیخواهند منو استارت در وسط Taskbar قرار گیرد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۳ روش تغییر منو استارت ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ 🔄 میپردازیم.

فعال سازی استارت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

?How to Get the Windows 10 Start Menu on Windows 11

ویندوز ۱۱ تنظیمات زیادی برای کاربران قرار داده تا راحت تر بتوانند از این نسخه از ویندوز استفاده کنند. یکی از این تنظیمات مربوط به منو استارت میشود. در صورتی که بخواهید میتوانید منو Start ویندوز را تغییر دهید. به عنوان مثال میتوانید محل نمایش منو استارت ویندوز ۱۱ را تغییر دهید و یا اینکه منو استارت سایر نسخه های ویندوز را در ویندوز ۱۱ فعال سازی کنید. در ادامه چند روش برای جایگزین منوی استارت در ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های ایرانی دانلود و نصب کنید.

تغییر منوی استارت در ویندوز ۱۱ با برنامه Start11

Start11 به شما این اجازه را میدهد تا منو Taskbar و منو Start خود را به دلخواه خود تغییر بدهید. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود کرده و روی فایل دانلودی کلیک کنید. سپس روی Start a 30 Day Trial کلیک کنید. در صورتی که برنامه را خریداری کردید و Product key را دارید میتوانید Enter Product key را انتخاب کنید.

تغییر منوی استارت ویندوز 11 به 10

بعد از آن یک کادر برای شما باز میشود. در کادر باز شده روی Yes کلیک کنید.

تغییر منوی استارت ویندوز 11

در کادر بعدی از شما جای دکمه Start را میپرسد. شما میتوانید تنظیم کنید که دکمه Start سمت چپ یعنی Left باشد یا در مرکز Taskbar قرار گیرد.

جایگزین منوی استارت در ویندوز 11

برای تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ در مرحله بعد Windows 10 Style را انتخاب کنید.

فعال سازی استارت ویندوز 10 در ویندوز 11

اکنون استارت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱ فعال شد و میتوانید تنظیمات بیشتری اعمال کنید.

دانلود استارت منو ویندوز ۱۰ برای ویندوز ۱۱ با برنامه StartAllBack

StartAllBack برنامه ای است که شما میتوانید برای تبدیل استارت ویندوز ۱۱ به ۱۰ از آن استفاده کنید. همچنین شما در این برنامه تم منو استارت را میتوانید تغییر دهید. بعد از باز کردن برنامه سه گزینه Proper 11، Kinda 10 و Remastered 7 به شما نمایش داده میشود که میتوانید تم دلخواه خود را انتخاب کنید.

تبدیل استارت ویندوز 11 به 10

زمانی که به بخش Start Menu از طریق منو سمت چپ میروید میتوانید یکسری تنظیمات منو استارت را تغییر دهید.

تغییر منوی استارت ویندوز 11 به 10

و مهمترین بخش این برنامه شما میتوانید در قسمت Visual style منو Taskbar را تغییر دهید و آن را با منو سایر نسخه های ویندوز مانند ویندوز ۱۰، ویندوز ۷ و… جایگزین کنید.

دانلود استارت منو ویندوز 10 برای ویندوز 11

منوی استارت کلاسیک برای ویندوز ۱۱ با استفاده از Open Shell

Open Shell یک برنامه رایگان است که با کمی تغییر تنظیمات آن میتوانید منو استارت دلخواه خود را قرار دهید. برای این کار ابتدا Open Shell را دانلود کنید. سپس روی دکمه استارت کلیک کنید و All Apps را انتخاب کنید. روی پوشه Open Shell کلیک کنید و روی Open Shell Menu Settings کلیک کنید. حالا در پایین صفحه از سه سبک یکی را انتخاب کرده و تیک Replace Start button را بزنید. بعد از آن یکی از سه تصویر در کادر را انتخاب کنید.

تغییر منوی استارت در ویندوز 11

زمانی که شما در صفحه تنظیمات هستید میتوانید تنظیمات دیگری نیز اعمال کنید. به عنوان مثال میتوانید نحوه راه اندازی منو استارت را مشخص کنید و یا اینکه نحوه عملکرد دکمه Shut Down یا بخش جست جو را تغییر دهید.

برگرداندن منوی استارت ویندوز 11 به ویندوز 10

در صورتی که منو استارت در ویندوز ۱۱ کار نمیکند برای رفع مشکل خود میتوانید مطلب آموزش ۲۰ روش حل مشکل کار نکردن و مشکل باز نشدن استارت ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

سوالات متداول

تفاوت منو استارت ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ چیست؟

در منو Taskbar ویندوز ۱۰ دکمه استارت در سمت چپ ویندوز قرار دارد در صورتی که این دکمه در ویندوز ۱۱ در مرکز منو Taskbar قرار دارد. هرکدام زیبایی خاص خود را دارند اما در صورت دلخواه میتوانید منو استارت را با روش های بالا تغییر دهید.

آیا میتوان تغییر منو استارت ویندوز ۱۱ را بدون نصب برنامه انجام داد؟

بله درصورتی که نمیخواهید برنامه ای برای تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ به ۱۰ نصب کنید میتوانید از طریق تنظیمات منو استارت را تغییر دهید. البته این تغییرات محدود تر میشوند اما باز یکسری تغییرات میتوان داد. برای تغیییر منو استارت مسیر Settings> Personalization> Start را طی کنید. همچنین اگر میخواهید منو Taskbar تغییر کند میتوانید در صفحه Personalization تنظیمات گزینه Taskbar را انتخاب و تغییر های خود را اعمال کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز راجع به نحوه برگرداندن منوی استارت ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ صحبت کردیم. شما از کدام روش برای تبدیل استارت ویندوز ۱۱ به ۱۰ استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه دانلود استارت ویندوز ۱۰ و استفاده از آن در ویندوز ۱۱ را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید