0

آموزش 3 روش انتقال برنامه آيفون به آيفون جدید

آموزش روش انتقال برنامه آيفون به آيفون جدید
بازدید 17


انتقال داده و برنامه های آیفون شما به دستگاه جدید توسط شرکت Apple ساده شده ⬅️ و سادگی این انتقال به یکی از ویژگی‌های جذاب و دلایل برتری محصولات این شرکت در بازار تبدیل شده است. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه ما باشید تا آموزش ۳ روش انتقال برنامه آیفون به آیفون جدید را مرور کنیم.

نحوه انتقال برنامه از آیفون به آیفون دیگر

How to Transfer App and Data from iPhone to iPhone

هنگامی که یک آیفون جدید می‌خرید یا می‌خواهید iPhone‌ خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید ممکن است به انتقال اطلاعات نیاز داشته باشید. برای انتقال داده ها بین دو آیفون چند روش وجود دارد. می‌توانید با کمک کامپیوتر و با سیم اطلاعات گوشی خود را انتقال دهید. می‌توانید برای این کار از iCloud استفاده کنید. برای داشتن برخی برنامه‌ها می‌توانید از App Store بهره بگیرید.

انتقال برنامه بین دو ایفون

با نسخه ۱۵ سیستم عامل iOS، شرکت اپل یک ویژگی جدید برای مشتریانش اضافه کرد. این ویژگی فضای حافظه‌ای در iCloud‌ است که برای ۲۱ روز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از این فضا برای ذخیره‌ برنامه و داده استفاده کرده و سپس آن را به iPhone جدید منتقل نمایید. اگر کاربری نتواند در مدت مذکور فایل‌هایش را از فضای موقتی که در اختیارش گذاشته شده بردارد، امکان تقاضای ۲۱ روز فرصت اضافه برایش وجود دارد. در ضمن هر کاربر iPhone می‌تواند حافظه بیشتری را به صورت پولی تهیه نماید.

برای داشتن اطلاعات و برنامه‌ها پس از بازگرداندن iPhone به تنظیمات کارخانه هم این روش به کار می‌آید. در ادامه مراحل پشتیبان گیری و سپس بازخوانی نسخه پشتیبان به کمک iCloud بررسی می‌شود. اگر پیشتر با استفاده از آی کلود از برنامه ها و اطلاعات خود Backup گرفته اید نیاز به این اقدامات ندارید. برای انتقال برنامه آیفون با آی کلود به Settings بروید و General‌ را بزنید. سپس بگردید و Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

انتقال برنامه بین دو ایفون

عبارت Prepare for New iPhone را در بالای صفحه می‌بینید. دکمه Get Started را انتخاب نمایید.

انتقال برنامه بین دو ایفون

پس از خواندن اطلاعات ارائه شده در بخش بعد گزینه Continue را انتخاب کنید.

انتقال برنامه بین دو ایفون

اگر درباره پشتیبان‌گیری از شما پرسیده شد گزینه Turn on Backup to Transfer را انتخاب نمایید. بعد گزینه Move All App Data with iCloud را بزنید. با این کار داده‌ها و برنامه‌های روی iPhone شما در iCloud بارگذاری می‌شوند. روند انتقال اطلاعات بین کامپیوتر شما و فضای ابری اپل در منوی اصلی Settings نمایش داده می‌شود.

انتقال برنامه از آیفون به آیفون جدید

توجه کنید تنها در صورتی که بار اول است گوشی خود را راه اندازی میکنید این روش برای شما کارساز است زیرا پس از راه اندازی فعلا اپل امکان دسترسی به بخش انتقال اطلاعات را به مشتریان خود نداده است.

پس از آنکه از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان‌ (Backup) تهیه کردید می‌توانید با خیال آسوده به سراغ iPhone‌ جدیدتان بروید. حجم بالایی از اطلاعات در iCloud‌ انتظار شما را می‌کشد. گوشی که تازه خریده‌اید یا گوشی که آن را ریست کرده‌اید را روشن کنید. زبان و موقعیت جغرافیایی خود را مشخص نمایید. اقدامات زیر را برای خواندن اطلاعات بکاپ انجام دهید.

از صفحه Quick Start گزینه Set Up Manually را انتخاب کنید. گوشی خود را از طریق وای فای به اینترنت وصل نمایید. دکمه Next را بزنید و منتظر بمانید تا آیفون فعال شود.

انتقال برنامه از آیفون به آیفون جدید

تنظیمات امنیتی را انجام دهید. برای گوشی در حال راه اندازی خود پسورد انتخاب کنید. تنظیمات Touch ID و Face ID را انجام دهید. وقتی به صفحه Apps & Data رسیدید گزینه Restore from iCloud Backup را بزنید.

انتقال برنامه از آیفون به آیفون جدید

با وارد کردن iCloud Apple ID خود می‌توانید به فضای ابری دسترسی داشته باشید. در اینجا جدیدترین بکاپ خود را باز کنید. حالا باید صبر کنید تا انتقال اطلاعات و برنامه‌ها به آیفون جدید شما انجام شود.

سریعترین روش انتقال نرم افزار به آیفون

اگر آیفون جدید خریده‌اید و اینک دو دستگاه را در اختیار دارید کار بسیار ساده تری هم می‌توانید برای انتقال داده ها انجام دهید. برای انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون جدید می توانید از Quick Start استفاده کنید. این روش نسبت به راه حل iCloud راحت‌تر و سریعتر است. پیش از ورود به مراحل دیگر iPhone جدید خود را روشن کرده و آن را کنار آیفون قدیمی قرار دهید. وقتی صفحه Set Up New iPhone را مشاهده کردید گزینه Continue را بزنید. Apple ID روی گوشی قدیمی برای ایفون جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر با این موضوع مشکلی ندارید ادامه دهید.

سریعترین روش انتقال نرم افزار به ایفون

یک تصویر انیمیشن در گوشی جدید ظاهر می‌شود. این تصویر را در مقابل دوربین آیفون قدیمی خود نگه دارید. وقتی عبارت Finish on New را مشاهده کردید باید کلمه عبوری که روی گوشی قدیمی استفاده می‌کنید را وارد نمایید. سپس باقی مراحل فعالسازی گوشی جدید را ادامه دهید.

سریعترین روش انتقال نرم افزار به ایفون

وقتی به صفحه انتقال داده‌ها رسیدید، گزینه Transfer Directly from iPhone را بزنید. سپس تنظیمات و داده‌هایی که میخواهید منتقل شوند را برگزینید و ادامه کار را دنبال کنید.

سریعترین روش انتقال نرم افزار به ایفون

در صورتی که هر دو دستگاه در اختیار شما باشد می‌توانید از برنامه های انتقال داده استفاده کنید، انتقال برنامه ایفون با ایردراپ به سادگی ممکن است. کافی است برنامه یا فایلی که می‌خواهید منتقل کنید را انتخاب کرده و گزینه Share را بزنید. سپس آیفون دیگر را انتخاب کرده و Accept را در آن انتخاب کنید. ترتیب انتقال برنامه ایفون با شیریت نیز به همین صورت است. کافیست SHAREit و Airdrop روی هر دو دستگاه نصب باشند.

نرم افزار انتقال اطلاعات از ایفون به ایفون در Windows

می‌توانید برای انتقال اطلاعات از iPhone به iPhone کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز را به کار گیرید. باید اطلاعات گوشی را به برنامه iTunes منتقل کرده و با انتقال برنامه از آیتونز به آیفون جدید اطلاعات را روی آن سوار کنید. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- برنامه iTunes را روی ویندوز دانلود و نصب کنید.

۲- آیفون خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

۳- وارد iTunes شوید و Summary را در سمت چپ انتخاب کنید. در قسمت Backups گزینه This Computer را انتخاب کنید. اینک گزینه Back Up Now را انتخاب نمایید.

نرم افزار انتقال اطلاعات از ایفون به ایفون در Windows

۴- وقتی آیفون جدید را راه اندازی می‌کنید در صفحه Quick Start گزینه Set Up Manually را انتخاب کنید. دستورالعمل راه اندازی را روی صفحه دنبال کنید تا به صفحه Apps & Data برسید. در اینجا گزینه Restore from Mac or PC را انتخاب کنید.

نرم افزار انتقال اطلاعات از ایفون به ایفون در Windows

۵- در اینجا می‌توانید با پاسخ دادن به چند سوال، بکاپ روی کامپیوتر را در گوشی جدید پیاده کنید.

انتقال داده بین دو آیفون با استفاده از Mac

۱- با استفاده از کابل به Mac متصل شوید.

۲- پس از باز کردن برنامه Finder، آیفون خود را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید. سپس در سمت راست گزینه Back up all of the data on your iPhone to your Mac را انتخاب کرده و Back Up Now را بزنید.

انتقال داده بین دو آیفون با استفاده از Mac

۳- وقتی یک آیفون تازه را راه اندازی می‌کنید در صفحه Quick Start گزینه Set Up Manually را بزنید. سپس دستورالعمل را پی بگیرید تا به صفحه Apps & Data برسید. در اینجا گزینه Restore from Mac or PC را انتخاب کنید.

انتقال داده بین دو آیفون با استفاده از Mac

۴- در اینجا پیغام‌های نمایش داده شده را پاسخ دهید و اطلاعات خود را از روی Mac به آیفون خود منتقل کنید.

استفاده از App Store برای انتقال برنامه‌ ها به آیفون جدید

ممکن است نخواهید همه‌ی برنامه‌های آیفون قدیمی را منتقل کنید. در این صورت می‌توانید انتقال برنامه‌های دلخواه با کمک App Store را تجربه کنید. برای دانلود برنامه‌های برگزیده در آیفون جدیدتان این مراحل را انجام دهید.

  1. برنامه App Store را باز کنید.
  2. برنامه‌ای که میخواهید را جستجو کرده و بیابید.
  3. اگر این برنامه را روی آیفون قدیمی خود گرفته باشید در اینجا آیکون ابر را مشاهده خواهید کرد. روی این آیکون بزنید.
  4. مرحله سوم را برای هر تعداد برنامه که دوست دارید انجام دهید.

استفاده از App Store برای انتقال برنامه‌ ها به آیفون جدید 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره انتقال اطلاعات آیفون به آیفون جدید گفتیم. اگر راه حل دیگر برای انتقال برنامه آیفون به آیفون جدید، پرسش یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

بیشتر بخوانید