0

همکاری گوگل و اتحادیه اروپا برای توسعه قوانین هوش مصنوعی

همکاری گوگل و اتحادیه اروپا برای توسعه قوانین هوش مصنوعی
بازدید 31


گوگل و اتحادیه اروپا برای توسعه قوانین مرتبط با هوش مصنوعی دست به همکاری می‌زنند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از انگجت، تیر برتون رئیس صنعت کمیسیون اروپا EC با سوندار پیچای مدیر گوگل در بروکسل در این زمینه دیدار و گفت و گو کرد.

برتون نظرات شرکتهای مستقر در اروپا را درباره پیمان داوطلبانه برای ایجاد قوانین پایه‌ای هوش مصنوعی به مدیر گوگل منتقل کرد.

اتحادیه اروپا سابقه وضع قوانین سختگیرانه در حوزه فناوری را دارد و این اتحادیه به گوگل این فرصت را می‌دهد تا در کنار رهایی از مشکلات، اطلاعات دقیق درباره هوش مصنوعی ارائه کند.

هدف این پیمان، تنظیم دستورالعمل‌هایی قبل از قوانین رسمی مانند قانون هوش مصنوعی پیشنهادی اتحادیه اروپا است که ظاهرا تصویب آن بسیار طول خواهد کشید.

برتون در این زمینه گفت: «من و سوندار توافق کردیم که نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا مقررات هوش مصنوعی واقعاً قابل اجرا شود و با همه توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی همکاری خواهیم کرد تا پیش از موعد قانونی، به‌صورت داوطلبانه یک پیمان هوش مصنوعی ایجاد کنیم.»

وی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قانونگذاران را تشویق کرد تا تا پایان سال در مورد جزئیات تصمیم گیری کنند.

در اقدامی مشابه، مارگرت وستاگر، رئیس فناوری اتحادیه اروپا هم گفت که آنها با ایالات متحده برای ایجاد حداقل استانداردها در زمینه هوش مصنوعی همکاری خواهند کرد.

وی ابراز امیدوار کرد دولت‌ها و قانونگذاران اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۳ با یک متن مشترک برای تنظیم مقررات موافقت کنند. وستاگر تاکید کرد موضوعات مورد توجه اتحادیه اروپا شامل حق چاپ، اطلاعات نادرست، شفافیت و حکومت است.

متأسفانه، محبوبیت ویروسی ChatGPT با ترس‌های مشروع در مورد ظرفیت آن برای تخریب جامعه همراه شده است.

علاوه بر این، تولیدکننده‌های تصویر می‌توانند عکس‌هایی تولید شده با هوش مصنوعی خلق کنند که تشخیص آن‌ها از واقعیت به طور فزاینده‌ای دشوار است، و شبیه‌سازهای گفتار می‌توانند صدای هنرمندان مشهور و چهره‌های عمومی را تقلید کنند.

پیش بینی می‌شود به زودی، مولدهای ویدیویی بر این اساس تکامل یافته و دیپ فیک‌ها را بیش از پیش توسعه داده و موجبات نگرانی جهانیان را فراهم کنند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید