0

هشدار دانشمندان در خصوص رکوردشکنی دمای زمین طی 5 سال آینده

هشدار دانشمندان در خصوص رکوردشکنی دمای زمین طی 5 سال آینده
بازدید 20


طبق اعلام دانشمندان طی پنج سال آینده باید شاهد رکوردشکنی دمای زمین باشیم چراکه طبق پیش‌بینی‌ها 66 درصد احتمال عبور از 1.5 درجه سانتیگراد تا سال 2027 وجود دارد.

طبق پیش‌بینی دانشمندان، رکوردشکنی دمای زمین در جهان بیش از اندازه گرم ما احتمالاً در چند سال آینده هم تداوم پیدا کند. براساس اعلام دانشمندان، هم‌اکنون 66 درصد احتمال گذر از آستانه 1.5 درجه سانتیگراد میانگین دمای هوای جهان تا سال 2027 وجود دارد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

در حقیقت افزایش دمای جهان به بالاتر از حد 1.5 درجه سانتیگراد در هر سال به مدت یک یا دو دهه، حاوی اثرات زیان‌باری از گرمایش هوا، مانند امواج گرما طولانی‌تر، طوفان‌های شدیدتر و آتش‌سوزی‌های جنگلی خواهد بود. اما از طرفی به ادعای دانشمندان همچنان زمان کافی جهت محدودسازی گرمایش زمین با کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود دارد.

طبق گزارش بی‌بی‌سی در این راستا، احتمال وقوع چنین رخداد منفی به علت انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی و چرخه آب‌و‌هوایی مشهور ال‌نینو در اواخر امسال افزایش قابل‌توجهی داشته است. البته به تأکید دانشمندان درصورتی که دمای هوای جهان از حد مجاز خود گذر کند، باوجود ایجاد یک وضعیت نگران‌کننده‌، احتمالاً تأثیرات آن به‌طور موقت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:‌ تماشا کنید: تصاویر ترسناک هوش مصنوعی میدجورنی از تغییرات اقلیمی آینده و نابودی شهرهای بزرگ جهان!

رکوردشکنی دمای زمین طی 5 سال آینده

دستیابی به آستانه فوق‌الذکر، به این معنی بوده که جهان 1.5 درجه سانتیگراد از نیمه دوم قرن نوزدهم و پیش از افزایش انتشار سوخت‌های فسیلی ناشی از صنعتی شدن جوامع، گرم‌تر خواهد شد. از سوی دیگر، رسیدن به این حد مجاز حتی برای صرفاً یک سال، حاکی از اثرات منفی بسیاری است که نشان‌دهنده افزایش گرمایش جهان با سرعت بیشتری است.

رکوردشکنی دمای زمین

دمای 1.5 درجه سانتیگرادی نمادی از مذاکرات جهانی تغییر اقلیم محسوب می‌شود. کشورهای جهان طبق توافق‌نامه پاریس در سال 2015، تداوم تلاش در راستای محدودسازی افزایش دمای جهانی تا 1.5 درجه سانتیگراد مورد توافق قرار دادند.

تقریباً از سال 2020، سازمان جهانی هواشناسی پیش‌بینی از احتمال رکوردشکنی دمای زمین با شکست آستانه 1.5 درجه سانتیگرادی در هر سال منتشر کرده است. در آن هنگام، آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که کمتر از 20 درصد احتمال وقوع این اتفاق در پنج سال آینده وجود دارد. تا سال گذشته هم این مقدار به 50 درصد رسیده بود و حالا این احتمال به 66 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکوردشکنی دمای زمین طی 5 سال آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید