0

نحوه تغییر اندازه منوی استارت(منو Start) خود در ویندوز 10

نحوه تغییر اندازه منوی استارت(منو Start) خود در ویندوز 10
بازدید 179


آیا منوی Start شما خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک؟ در این صورت ، می توانید منوی Start را در ویندوز 10 به راحتی تغییر دهید تا درست شود ، که می تواند فضای بیشتری برای سنجاق کردن موارد مورد علاقه خود فراهم کند – یا موارد بیشتری از Desktop را نشان دهید. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

ابتدا با کلیک کردن روی دکمه “استارت” در نوار وظیفه یا فشار دادن کلید ویندوز ، منوی شروع را راه اندازی کنید.

پس از باز شدن منوی Start ، مکان نما را روی لبه آن قرار دهید. نشانگر ماوس شما به نشانگر تغییر اندازه تغییر می کند ، که به نظر می رسد یک خط کوتاه است که در انتهای آن یک فلش قرار دارد.

برای تغییر ارتفاع منوی استارت ، نشانگر خود را در لبه بالایی منوی استارت قرار دهید ، سپس دکمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و موس را به بالا یا پایین بکشید.

با کشیدن ماوس ، اندازه منوی شروع تغییر می کند. وقتی قد بلندی خود را پیدا کردید ، دکمه ماوس را رها کنید و منوی Start به همین ترتیب باقی می ماند.

همچنین می توانید عرض منوی Start را به همین ترتیب تغییر دهید: لبه سمت راست آن را با نشانگر تغییر اندازه گرفته و ماوس را بکشید تا بزرگتر یا کوچکتر شود. با تغییر اندازه افقی ، منوی شروع به چند برابر اندازه کاشی شما می رسد.

یا می توانید ارتفاع و عرض را همزمان با کلیک روی گوشه بالا سمت راست منوی استارت و کشیدن ماوس به داخل یا خارج به صورت مورب تنظیم کنید.

اگر منوی Start را بزرگتر کنید ، فضای کافی برای کاشی های زنده و میانبرهای برنامه ها ، وب سایت ها و اسناد مورد علاقه خود خواهید داشت . در صورت تمایل می توانید قسمت عمده منو را نیز پوشش دهید.

یا اگر احساس می کنید منوی Start فضای زیادی را اشغال می کند ، می توانید آن را کوچک کنید. به این ترتیب ، وقتی دسک تاپ شما ظاهر می شود ، روی آن را نمی پوشاند.

انتخاب اندازه کاملاً با خود شماست. این فقط یک راه دیگر برای شخصی سازی سیستم و به دست آوردن راحت ترین تجربه ویندوز 10 است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید