0

ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان در پلتفرم‌های متا

ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان در پلتفرم‌های متا
بازدید 103


متا در تلاش برای ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان در پلتفرم‌های خود یعنی فیس بوک و اینستاگرام است. بنابراین فیس بوک برخی تنظیمات خود را تغییر داد.

متا در حال برداشتن گام‌های جدیدی جهت تغییر برخی تنظیمات حریم خصوصی نوجوانان به منظور ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان است. این شرکت در حال ایجاد تغییراتی در تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی برای حساب‌های فیس‌بوک نوجوانان است تا امکان ارتباط بزرگسالان «مشکوک» با نوجوانان در اینستاگرام و فیسبوک را محدودتر کند.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: توقف برخی پروژه‌های مهم متا در نتیجه تداوم بحران مالی ؛ این زاکربرگ کلافه!

اقدامات متا برای ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان

در فیس بوک، شرکت متا اعلام کرده که به طور خودکار تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض در حساب‌های جدید ایجاد شده توسط نوجوانان زیر 16 سال را تغییر خواهد داد. با این تغییرات، نمایان بودن لیست دوستان، پست‌های برچسب‌گذاری شده و صفحات و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند به‌طور خودکار روی بخش «تنظیمات خصوصی‌تر» قرار می‌گیرند.

قابل ذکر است که تنظیمات جدید فقط برای حساب‌های جدید ایجاد شده توسط نوجوانان به‌طور خودکار فعال می‌شود، اگرچه متا می‌گوید که حساب‌های موجود نوجوانان را نیز وادار خواهد کرد تا تنظیمات مشابهی را فعال کنند. این به‌روزرسانی به دنبال حرکت مشابهی از اینستاگرام است که سال گذشته شروع به خصوصی کردن حساب‌های نوجوانان به طور پیش فرض کرد.

ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان

متا همچنین در حال ایجاد تغییرات جدید برای ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان است. به این منظور در فیس‌بوک، این حساب‌ها را از ویژگی «افرادی که ممکن است بشناسید» سایت حذف می‌کند و همچنین در اینستاگرام در حال آزمایش حذف دکمه پیام از پروفایل نوجوانان است. این شرکت دقیقاً نحوه تعیین اینکه چه کسی «مشکوک» است را هنوز مشخص نکرده است، اما گفت که عواملی مانند اینکه آیا شخصی اخیراً توسط یک کاربر جوانتر مسدود شده یا گزارش شده است را در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این، متا گفت که در حال همکاری با مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سوءاستفاده (NCMEC) برای ایجاد یک «پلتفرم جهانی» بوده تا از اشتراک‌گذاری بدون رضایت تصاویر صمیمانه نوجوانان جلوگیری کند. به گفته متا، این پلتفرم که می‌تواند تا اواسط دسامبر (اواخر آذر ماه) راه اندازی شود، مشابه سیستمی بوده که پیش‌تر برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری تصاویر مشابه از بزرگسالان طراحی شده است.

به گفته یکی از سخنگویان فیس بوک، این سیستم به نوجوانان اجازه می‌دهد تا یک برچسب «گزارش خصوصی» برای تصاویر موجود در دستگاه‌های خود ایجاد کنند تا این تصاویر به اشتراک گذاشته نشوند. این پلتفرم که توسط NCMEC اداره می‌شود، یک آدرس (هش) منحصر به فرد از تصویر ایجاد می‌کند که به یک پایگاه داده می‌رود تا شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک بتوانند تشخیص دهند که تصاویر منطبق با این تنظیمات بر روی پلتفرم‌هایشان به اشتراک گذاشته می‌شوند. این سخنگو اضافه کرد که فایل تصویر اصلی هرگز از دستگاه نوجوان خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اقدامات متا برای ممنوعیت ارتباط بزرگسالان مشکوک با نوجوانان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: engadget

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید