0

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت
بازدید 267


در حال حاضر قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین در دست ارتش آمریکا قرار دارد. در این خبر به هدف از ساخت و مشخصات این سلاح فوق پیشرفته خواهیم پرداخت.

حوزه فناوری و تکنولوژی‌های تسلیحاتی و جنگی روز به روز جذاب‌تر و پررونق‌تر از گذشته دنبال می‌شوند و بشریت در دنیای امروز علاقه زیادی به جنگ و کشتار پیدا کرده است. البته منظور از بشریت مردم عادی و شهروندان یک کشور نیستند؛ زیرا تصمیم‌گیری در این موضوع همواره بر عهده دولت‌ها و مقامات عالی‌رتبه نظامی بوده و مردم عادی بیشتر علاقه به برقراری صلح داشته‌اند.

آرون گروپس

لاکهید مارتین شرکتی مطرح در زمینه طراحی و ساخت تسلیحات نظامی برای دولت و ارتش آمریکا بوده و دارای شهرت جهانی است. این شرکت اکنون موفق شده است تا بسیار زودتر از موعد مقرر در قرارداد خود با وزارت دفاع آمریکا، قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین را در دسترس ارتش آمریکا قرار دهد. این بهترین لیزری است که لاکهید مارتین تا به امروز ساخته و اکنون تحویل دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا داده است.

بیشتر بخوانید:

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین در اختیار ارتش آمریکا

توسعه و ساخت لیزرها به آسانی صورت نمی‌پذیرد، زیرا این نوع سلاح‌ها ساختار و سیستم بسیار پیچیده‌ای دارند. حتی در بیشتر مواقع شاهد این موضوع بوده‌ایم که ویژگی‌هایی که در طراحی عملیاتی به نمایش گذاشته شده در واقع، محقق نشده است؛ به این دلیل که طراحی و ساخت لیزرها تا به عرصه عمل رسیدن آن‌ها، یک روند طولانی مدت است.

به نظر می‌رسد که ارتش ایالات متحده آمریکا قصد دارد که از این سلاح قدرتمند در سازمان تسلیحاتی جدید خود استفاده کند. در یک دهه گذشته، شاهد پیشرفت‌های بزرگی در زمینه لیزرها در شرکت‌های بزرگ تولیدکننده اسلحه بودیم. این دستاوردها، رسیدن از طرح‌های مفهومی صرف به موفقیت‌های عملی این سلاح‌ها در میدان نبرد را منجر شده است.

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین

سیستم‌های لیزری به منظور کاربردشان در تسلیحات دریایی، زمینی و هوافضا ساخته می‌شوند. برای ارتقا عملکرد این سلاح‌ها نیاز است تا سیستم‌های آن‌ها یکپارچه شود. این سیستم‌ها شامل واحدهای نیرو، ژنراتورهای لیزری، ترکیب کننده‌های پرتو، واحدهای متمرکز کننده، سیستم‌های هدف‌گیری و فناوری‌های پیشرفته دیگری است. بنابراین نیاز به یکپارچه شدن این سیستم‌ها برای داشتن سلاح لیزری قدرتمند احساس می‌شود.

از دیگر سلاح‌های لیزری که چندین ماه قبل توسط این شرکت ساخته و به ناوگان نیروی دریایی ارتش آمریکا تحویل داده شد، می‌توان به HELIOS اشاره کرد. لیزر جدید لاکهید مارتین، 5 برابر لیزر مذکور قدرت دارد و قدرت آن برابر با 300 کیلووات است. در نتیجه مهم‌ترین سیستم به کاررفته در این سلاح، خود لیزر حالت جامد آن است.

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین

این لیزر با قدرت عظیم 300 کیلوواتی خود در چندین پروژه آزمایشی از جمله سیستم سلاح لیزری پرانرژی IFPC-HEL ارتش آمریکا در برابر آتش غیر مستقیم تست خواهد شد. طبق آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، در اواخر سال جاری میلادی باید منتظر انجام آزمایشات میدانی و آزمایشگاهی این سلاح باشیم.

به گفته ریک کوردارو، معاون پیشبرد راه‌حل‌های محصولات پیشرفته لاکهید مارتین، این شرکت ضمن کاهش وزن و حجم لیزرهای پرانرژی با موج پیوسته، توانسته قدرت و کارایی لیزرها را افزایش دهد. بنابراین خطر آزمایشات میدانی آینده سیستم‌های لیزری پرقدرت نیز با این رویکرد کاهش پیدا می‌کند. در آینده می‌توانیم شاهد این باشیم که سلاح‌های مجهز به لیزر به واسطه قدرت لیزری خود توانایی درگیری با اهداف بزرگتر در مسافت‌های طولانی‌تر را داشته باشند. همچنین این سلاح‌ها می‌توانند با سرعت بیشتری هدف را خنثی کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین که در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته است، چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید